Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 82

Temat: Muli przy 2500 i 3000 obr./min 2.4 JTD CF3

  1. #71
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Paweł 166
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    Alfa Romeo 156 sportwagon '03 1.9 jtd 16v 140km Distinctive
    Postów
    27

    Domyślnie

    Nie, u mnie z obrotami w porządku Schody zaczynają się dopiero od 2000 obr. Wtedy właśnie następuje zamulenie Ale wydaje mi się, że za mocno reaguje na gaz, to znaczy trzeba nim bardzo delikatnie operować, żeby nie szarpać Ale z obrotów schodzi normalnie. Jeżeli masz problemy z mocą, na bank przepływomierz. Jeżeli do końca nie jesteś pewny, odepnij wtyczkę z niego i się przejedź - jeżeli będzie lepiej, to przepływka do wymiany. U mnie z odpiętą idzie o niebo lepiej, wpieprza w fotel niesamowicie, ale jak ją podepniesz, to tak, jakby turbo się nie włączało i dodatkowo nawet jeszcze zmulało

  2. #72
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Paweł u mnie w fotel wbija tylko jak dam gazu i puszczę to obroty wolno schodzą... Z taką zawiechą jakby.

    A na odpiętym niczego nie zauważyłem Dobrze auto przepaliłem jak kupiłem i jest lepiej.
    Kiedyś jak kupowałem Fiata Marea 2.4jtd 131KM to 160km/h chmura dymu za mną i nic więcej nie chciał jechać

    Jak dostała baty na dłuższej trasie poszła i 200


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #73
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Paweł 166
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    Alfa Romeo 156 sportwagon '03 1.9 jtd 16v 140km Distinctive
    Postów
    27

    Domyślnie

    Czyli przepływomierz masz raczej dobry Zobacz jeszcze działanie EGR i przepustnicy, może tam się coś przycina ? I kostkę od potencjometru na pedale gazu, ale tam raczej powinno być ok. Zawsze możesz te elementy przeczyścić dla pewności A Marysia się przepaliła widać Miejska jazda nie służy dieslom i trzeba je raz na jakiś czas przegonić po autostradzie Ja tak miałem z Vectrą B Jeżdżę głównie po mieście i wybrałem się na przepałkę po autostradzie Też 160 i dyyym Ale następne depnięcie już 180 i bez dymu A miałem 1.7 TD z isuzu Teraz tata ją ma, a ja spełniłem swoje marzenie o 166

    Aaaaa i przy okazji Zdrowych i Wesołych Świąt No i lejcie Baby w poniedziałek ostro Wodą rzecz jasna

  4. #74
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł 166 Zobacz post

    Aaaaa i przy okazji Zdrowych i Wesołych Świąt No i lejcie Baby w poniedziałek ostro Wodą rzecz jasna
    hahaha - WODĄ - RZECZ JASNA

    EGR czysty, kostka przesikana - muszę ją pod kompa przeczyścić, czekam tylko za laptopem

    Wzajemnie - zdrowych i wesołych )


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  5. #75
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Paweł 166
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    Alfa Romeo 156 sportwagon '03 1.9 jtd 16v 140km Distinctive
    Postów
    27

    Domyślnie

    Witam po bardzo długiej przerwie Alfę mam dalej, jak i problem z mocą również :/ Uściślę to, co wiem, mianowicie : wymieniono : przepływomierz ( nowy, Bosch, po odpięciu idzie tak samo), zawór EGR ( z auta, w którym był wymieniany na nowy 10 tyś. km temu, Pierburg), wymieniono zawór sterowania overboostem ( nowy, Pierburg), wszystkie przewody podciśnieniowe z overboosta, sprawdziłem przewody z turbo i intercoolera, jak i sam intercooler ( wszystko szczelne). Po jeździe z komputerem i ze znajomym mechanikiem stwierdził on niedoładowanie turba o ok. 0.5 bara. Zmienna geometria ( CF3,140km) sprawdzana we Fiat Ecu Scan, wydaje się, że działa prawidłowo ( sztanga idzie energicznie w dół i w górę bez zacięć). Nie mam pomysłów, co to może być. Może źle działać zmienna geometria, mimo tego, że pracuje bez zacięć ? Albo mimo czyszczenia czujnik ciśnienia doładowania ? Co myślicie ? A może coś jeszcze ?

  6. #76
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Ja już zapomniałem o tym temacie Sorry, jeśli będę się powtarzał...

    Cytat Napisał Paweł 166 Zobacz post
    Może źle działać zmienna geometria, mimo tego, że pracuje bez zacięć ?
    Pewno, że może.
    Sprawdziłeś to ręcznie, na postoju. Ściągnąłeś cięgno i sprawdzałeś ? Pewno nie.
    Niedoładowanie, jeśli to nie kierownice lub sam zawór overboost, to podciśnienie. A dokładnie zbyt niskie lub jego brak. W większości przypadków, to przetarty, pęknięty przewód podciśnienia overboosta. Ale przecież ty to wszystko wymieniłeś.

    Swoją drogą, to jak mechanik stwierdził niedoładowanie 0,5 bara ? W jakim zakresie ? Przy 0,5 bara niedoładowania miałbyś za sobą czarną chmurę, a samochód ledwo by jechał. To jest prawie 50% straty. Jak przy tym niedoładowaniu wyglądają masy powietrza ? Jak przy tym niedoładowaniu wygląda praca overboosta ?
    Pierwsze, to trzeba skorelować ze sobą przynajmniej te trzy pomiary aby cokolwiek powiedzieć o umiejscowieniu problemu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #77
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Sprawdz cisnienie dokadowania i deklariwane cisnienie, moze czujnik doladowania mi siadl i tez muli ale od razu checkA wywalil

  8. #78
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Paweł 166
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    Alfa Romeo 156 sportwagon '03 1.9 jtd 16v 140km Distinctive
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cięgno ze zmiennej geometrii sprawdzałem w programie Fiat Ecu Scan. Logi ciężko mi zrobić podczas jazdy, ponieważ mam padniętą baterię w lapku Właśnie cięgna nie odpinałem, tylko sprawdzone w FESie. Najlepiej, tak jak mówicie, wyszłoby to podczas jazdy

  9. #79
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Paweł 166
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    Alfa Romeo 156 sportwagon '03 1.9 jtd 16v 140km Distinctive
    Postów
    27

    Domyślnie

    Ale w każdym bądź razie i tak pewnie nic nie zaszkodzi przeczyścić zmiennej geometrii Powiedzcie, jak tam wygląda sprawa z samym składaniem zmiennej geometrii. Chodzi mi o regulację po ewentualnym czyszczeniu na cięgle. Idzie to wszystko razem z czyszczeniem wykonać we własnym zakresie ? Trochę hobbistycznie pracuję przy swoich samochodach, ale zmienną geometrię znam tylko z teorii Czy może lepiej zdemontować turbo i powierzyć to fachowcom ? I ewentualnie gdzie najlepiej ? ( Jestem ze śląska )

    - - - Updated - - -

    Mi właśnie bez checka i bez żadnych błędów o dziwo. Czujnik ciśnienia ( map sensor ) czyściłem, był strasznie zalepiony sadzami i innymi przybytkami z kolektora, ale faktycznie nie mogę mieć pewności do końca, że po czyszczeniu działa prawidłowo


  10. #80
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    U mnie na stronie masz opis czyszczenia turbawki http://www.conmir.pl/czyszczenie-kierownic-turbiny/
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Check engine przy 3000 obrotów
    Utworzone przez Miraq w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 19:42
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-11-2013, 20:50
  3. [JTD] Dziura przy ok 3000 obr/min
    Utworzone przez marcianno1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-02-2012, 21:51
  4. Problem alfa 156 2.4 jtd 136km ( MULI 3000 i 3500rpm )
    Utworzone przez Matibolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 12:57
  5. [155] 2500 obr/min na 5 biegu przy 80km/h
    Utworzone przez Globus_pl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 25-06-2010, 18:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory