Strona 78 z 186 PierwszyPierwszy ... 28686970717273747576777879808182838485868788128178 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 771 do 780 z 1859

Temat: Interfejsy diagnostyczne

  1. #771
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Zgodnie z wcześniejszą radą przeszedłem na MES, ale problemy ustąpiły tylko częściowo - mogę robić testy, mogę kasować błędy, ale jak zaznaczę parametry do monitorowania to nie pokazuje mi żadnych wartości - w oknie gdzie zaznacza się parametry, po zaznaczeniu mam tylko jednostkę wyświeltania (np % itd.), a jak przejdę do wykresu i go wystartuję to wszędzie są zera.

    Możliwe że coś w komuterze, albo w bezpiecznikach nie halo? Auto miało przed zakupem dzwona w lewy przedni narożnik, wymieniony był akumulator i być może w okolicy coś przekombinowane.

  2. #772
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Wawa & okolice
    Auto
    Brera 2.2 JTS, 2006r
    Postów
    7

    Domyślnie

    Ja ostatnio kupiłem kabelek viakena (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm3...scan-2013.html), ale w MES przy próbie wejścia w proxy alignment wyskakuje "unreliable communication detected". Jak myślicie, czy można to zwalczyć, czy to jakaś jednostkowa usterka (tudzież tak ma być, bo tak )?

    Swoja drogą ciekawa sprawa, próbowałem zaflashować ten interfejs sterownikami ze strony viakena na chipset STN1100 (zgodnie z instrukcją na stronie produktu). W programie do flashowania wyskoczyło, że kabel ma chipset STN1170 (z tego co patrzyłem 1170 jest w elm v3, ktore sa np. do fordów, w alfach jest v2). Możliwe, że wysłali mi zły kabel? Czy też mają jakiś bałagan na stronie i sami nie wiedzą co na jakim chipsecie jest?

  3. #773
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał mhz Zobacz post
    Ja ostatnio kupiłem kabelek viakena (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm3...scan-2013.html), ale w MES przy próbie wejścia w proxy alignment wyskakuje "unreliable communication detected". Jak myślicie, czy można to zwalczyć, czy to jakaś jednostkowa usterka (tudzież tak ma być, bo tak )?

    Swoja drogą ciekawa sprawa, próbowałem zaflashować ten interfejs sterownikami ze strony viakena na chipset STN1100 (zgodnie z instrukcją na stronie produktu). W programie do flashowania wyskoczyło, że kabel ma chipset STN1170 (z tego co patrzyłem 1170 jest w elm v3, ktore sa np. do fordów, w alfach jest v2). Możliwe, że wysłali mi zły kabel? Czy też mają jakiś bałagan na stronie i sami nie wiedzą co na jakim chipsecie jest?
    W przypadku większości kabli tego typu 'tak ma być'. Grupa fiata jako jedyna ma swoje filtry i terminację na wewnętrznej sieci CAN. Dlatego dokładając kolejną terminację nie możesz się połączyć z czymkolwiek posadzonym na CANie. Możesz za to z tym co jest na czystym złączu OBD czyli... ECU silnika. Bez wyciągnięcia tego rezystora raczej nic nie zrobisz.

    Jeśli na płytce są rezystory SMD (takie jakby płaskie bloczki w kształcie prostopadłościanu to poszukaj tego obok którego powinno być napisane 120 albo 121. Jeśli są zwykłe to z kolorowych pasków odczytasz który ma 120 ohm. Żeby łączyć się z grupą fiata trzeba to usunąć, inaczej będziesz miał komunikat o słabym połączeniu i w efekcie jego brak.

    Tutaj masz dokumentację tego scalaka: https://www.scantool.net/scantool/do...stn1110-ds.pdf
    Po otwarciu swojego kabelka sprawdź jaką masz faktyczną wersję i później poszukaj czegoś co zapewne będzie wlutowane pomiędzy dwa piny CANa.
    Ostatnio edytowane przez hideto ; 04-08-2015 o 19:31

  4. #774
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    Zgodnie z wcześniejszą radą przeszedłem na MES, ale problemy ustąpiły tylko częściowo - mogę robić testy, mogę kasować błędy, ale jak zaznaczę parametry do monitorowania to nie pokazuje mi żadnych wartości - w oknie gdzie zaznacza się parametry, po zaznaczeniu mam tylko jednostkę wyświeltania (np % itd.), a jak przejdę do wykresu i go wystartuję to wszędzie są zera.
    To zależy który parametr chcesz logować. Nie wszystkie są dostępne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #775
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Mam pytanie odnośnie kabla ELM 327?
    Mam zainstalowany program MES i niebieski przewód do sprawdzenia parametrów silnika działa bezproblemowo, natomiast podpinam przewód czarny i mam brak połączenia.
    Co należy skonfigurować aby odczytać parametry m.in. klimatyzacji.

  6. #776
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    okolice Grodziska Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16v +/- 180 KM
    Postów
    43

    Domyślnie

    Witam, Posiadam dwa kable do diagnozy, które zostały mi po Fiacie Stilo. Pierwszy to VAG KKL drugi to ELM 327 v.1.4. Próbowałem się połączyć ze swoją Alfą 159 za pomocą FiataEcuScan, jednakże nie udało mi się. Czy ktoś potrafi powiedzieć, jakie powinny być parametry takiego połączenia?? W Stilo kabelki na FES-ie śmigały bezproblemowo, pozdrawiam, Adam

  7. #777
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    To jest ponownie ten sam problem. Każdy elm 327 połączy się z wszystkim w twoim aucie, jeśli wyciągniesz z niego rezystor.

    W przypadku mojego kabla wygląda to tak:



    W czerwonym kółku zaznaczyłem miejsce gdzie był rezystor. W zależności od scalaka o jakiego jest oparty kabel płytka może wyglądać inaczej. Tak czy siak rezystor będzie jedynym rezystorem wpiętym pomiędzy piny do których są przylutowane zielone przewody - taka moje modyfikacja bym mógł używać elma też do innych aut.

    Bez wyjęcia rezystora połączysz się tylko z silnikiem, bo silnik siedzi na złączu OBD II, czy na szynie OBD II jak zwał tak zwał. Cała reszta jest na CANie.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0374.jpg
Wyświetleń:	560
Rozmiar:	65.5 KB
ID:	175010   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0375.jpg
Wyświetleń:	495
Rozmiar:	74.2 KB
ID:	175011  

  8. #778
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    okolice Grodziska Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16v +/- 180 KM
    Postów
    43

    Domyślnie

    Dziękuje za informacje, a jak mam się pozbyć tego rezystora?? Jestem zielony w temacie elektroniki...

  9. #779
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Wylutować oczywiście. Zazwyczaj to rezystor SMD. Trzeba go podgrzewać jednocześnie czymś podwadzając.

    A na przyszłość, na Allegro większość sprzedających te kable oferuje od razu przeróbkę pod grupę Fiat'a. Warto skorzystać jak się jest zielonym albo ma dwie lewe ręce.

  10. #780
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    okolice Grodziska Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16v +/- 180 KM
    Postów
    43

    Domyślnie

    hideto, podpowiesz mi jak rozebrać wtyczkę ELM 327?? Próbowałem ją podważyć ale nie chce za nic w świecie puścić. Pozdrawiam, Adam

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Interfejsy diagnostyczne ODB2 dla Gilietta pod wspólpracę ze smartfonem
    Utworzone przez barnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-05-2015, 16:31
  2. [Giulietta] Interfejsy diagnostyczne Giulietta
    Utworzone przez arturo132 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-11-2013, 08:50
  3. czy te interfejsy się czymś różnią? (obd2)
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory