Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Poliuretanowe tuleje vs nowe wahacze

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wojak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD / 16V - 4x4
    Postów
    85

    Domyślnie Poliuretanowe tuleje vs nowe wahacze

    Cześć.

    Właśnie padły mi górne przednie wahacze i zastanawiam się czy nabić na wahacze poliuretanowe tuleje czy kupić nowe wahacze.

    Czytałem, że z poliuretanowymi tulejami często są problemy (chociaż nie wszyscy je mają). Trzeba również zastosować dobrej jakości smar tylko czy mechanik będzie go posiadał. Krótko mówiąc jestem w kropce.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojak Zobacz post
    Cześć.

    Właśnie padły mi górne przednie wahacze i zastanawiam się czy nabić na wahacze poliuretanowe tuleje czy kupić nowe wahacze.

    Czytałem, że z poliuretanowymi tulejami często są problemy (chociaż nie wszyscy je mają). Trzeba również zastosować dobrej jakości smar tylko czy mechanik będzie go posiadał. Krótko mówiąc jestem w kropce.

    Kup nowe wahacze, po co robić tą samą robotę dwa razy?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wojak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD / 16V - 4x4
    Postów
    85

    Domyślnie

    Miałem TRW i padły po 2 latach (zrobiłem na nich z jakieś 35 tysięcy km)

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojak Zobacz post
    Miałem TRW i padły po 2 latach (zrobiłem na nich z jakieś 35 tysięcy km)
    Ale to są części eksploatacyjne - jakie drogi tyle wytrzymują. Ja uważam, że trzeba wymienić na nowe i jeździć. Na TRW świat się nie kończy, kup włoskie podobno są lepsze. Oryginalne wahacze powinny wytrzymać 100k. Ja ostanio z 20k temu w 156-ce założyłem górne firmy SRL i wszystko OK.

    Ale jak chcesz, masz tu link na ten temat, który zapodałeś :

    http://www3.alfaromeo.pl/viewtopic.php?t=3547

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wojak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD / 16V - 4x4
    Postów
    85

    Domyślnie

    Te SRL widzę, że są o połowę tańsze od TRW, warto? Mieszkam na Podkarpaciu no i drogi są ciulowe.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojak Zobacz post
    Te SRL widzę, że są o połowę tańsze od TRW, warto? Mieszkam na Podkarpaciu no i drogi są ciulowe.
    Do końca Ci nie powiem jeszcze mają za mało przejechane więc nie chcę Cię wprowdzać w błąd. Póki co wszystko jest OK. No ale wiadomo na ciulowych drogach to nawet z tytanu padną.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Ja mam Delphi i po raz pierwszy jeżdżą ponad 2 lata (15kkm) bez problemu.
    Jednak drogi mamy lepsze, na pewno, bo byłem u Was i widziałem...

    Poliuretany - w akcie desperacji założyłem czerwone. Dopóki tulejki nie zardzewiały (dostałem je w komplecie) było twardo ale cicho. Jak zaczęło skrzypieć, wyjąłem i zmieniłem na te Delphi. Nie żałuję, może nie jest tak sztywno ale na pewno bardziej komfortowo.
    Ostatnio edytowane przez ap2 ; 11-08-2015 o 13:11

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Ja mam Delphi i po raz pierwszy jeżdżą ponad 2 lata (15kkm) bez problemu.
    Jednak drogi mamy lepsze, na pewno, bo byłem u Was i widziałem...

    Poliuretany - w akcie desperacji założyłem czerwone. Dopóki tulejki nie zardzewiały (dostałem je w komplecie) było twardo ale cicho. Jak zaczęło skrzypieć, wyjąłem i zmieniłem na te Delphi. Nie żałuję, może nie jest tak sztywno ale na pewno bardziej komfortowo.
    Górny Delphi to u mnie 35 tysięcy nie przeżył, dziadostwo jakich mało (z drugiej strony TRW ma już ponad 60 nakukane i zero luzów), a co do trwałości to jest oryginalne TRW i TRW z allegro prawie oryginalne

    Co do poliuretanów to nikomu kto jeździ więcej niż 10 tysięcy na rok tego nie polecę, poliuretan jest na tor a nie na normalna drogę, ja w Alfie miałem założone jak kupiłem miały wtedy z 20 tysięcy nalatane- skrzypiały, rypiały i nie było komfortowo, wywaliłem je na zbity ryj i mam spokój i cisze do momentu posypania się tego Delphi. A co najlepsze jeden z poliuretanów na dolnym wahaczu pękł na pół, takie to to pancerne

    W S3 mam poliuretan i tu też dziwne odgłosy dochodzą z zawiasu- pukanie, przy ruszaniu i na wolnych zakrętach (myślałem że coś się posypało,a tu niestety wszystko sztywne i tylko strongflexy mogą to robić). Ale akurat ten samochód ma szybko latać i pukanie jest do przyjęcia

Podobne wątki

  1. [147/156]Tuleje poliuretanowe
    Utworzone przez shogunnn w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 16-04-2016, 00:49
  2. tuleje POLIURETANOWE
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 22:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory