Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 75

Temat: Jaka jest najlepsza/najmniej awaryjna jednostka napędowa w AR 159,chodzi o diesle?

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar slon
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    413

    Domyślnie

    Podobno nie, użyta jest skrzynia F40.

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wilcenzo Zobacz post
    Witam jestem posiadaczem AR 156FL 1.9 jtdm 150km,autko kupiłem 2 lata temu i jestem mega zadowolony jeśli chodzi o silnik i jego niezawodność + osiągi przymierzam się teraz na dniach do zakupu AR 159 ,jak wiadomo AR159 jest sporo większa i cięższa w grę wchodzi tylko kombi i diesel ,jakie motory są najbardziej polecane?

    Pielęgnuj 156 i zostań przy niej.

    Jeżdżę od 2005 roku 156 2,4. Jestem pod dużym wrażeniem tego auta w relacji do opinii w internecie. "królowa lawet" "witali się rano w serwisie" itd , itp
    Przez 10 lat zaskoczyła mnie tylko raz awaria elektryczna - czujnik położenia wału. Silnik pancerny i bezobsługowy.
    Niesiony tą pozytywną własną opinią nabyłem 2,4 JTDm. Niestety dopiero po zakupie dowiedziałem się, że silnik już jest GM a nie Fiata. Mój błąd i niedopatrzenie. Gdybym wiedział wcześniej nie kupiłbym. Zmylili mnie tymi 5 cylindrami i pojemnością.
    Przeczytałem w necie, że hałas w okolicy kolektora wydechowego to na pewno urwane szpilki więc wystraszony ogromem pracy zleciłem prace mechanikom.....niepotrzebnie.
    Okazało się , że padła uszczelka pod wyjściem na EGR bo ktoś tam wcześnie grzebał. Wymieniłbym sam w 15 minut.

    Podsumowując. 95% informacji w necie to bzdury Nie czytaj, nie analizuj kieruj się wyłącznie faktami. Oczywiście tak samo potraktuj mój post

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    A może ktoś powiedzieć w końcu czym sie różnią koszty eksploatacji 1,9 a 2,4 poza wiekszą ilością oleju smarnego i oczywistą różnicą w spalaniu?
    Mam 2,4 210km@230 i nie mogę się tego doszukać.. czy 2,4 ma 2 filtry paliwa a o jednym nie wiem ? czy może 2 filtry powietrza ? czy może dwa alternatory czy dwie turbiny ?

    Rozrząd wiem że idzie ten sam co do 10V i jego cena nie jest wygurowana (porównywalna z 1,9 zarówno 16V jak i 8V). Pompa wody podobnie, osprzęt ten sam.
    Nie wiem jak jest z dwumasem i sprzęgłem bo może faktycznie jest róznica. Narazie zrobiłem niecałe 40k km i nie wymieniałem.
    Może chodzi o turbo w wersji 200km że droższe części ..

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Niestety dopiero po zakupie dowiedziałem się, że silnik już jest GM a nie Fiata. Mój błąd i niedopatrzenie. Gdybym wiedział wcześniej nie kupiłbym. Zmylili mnie tymi 5 cylindrami i pojemnością.
    Fiata. To ta sama jednostka co 20v w 156. Rozwinięcie w związku z potrzebą spełnienia innych norm spalin. Fakt, jest dużo wspólnych części z GM, jednak są to elementy osprzętu, czy też skrzynie w 1.9. Nie wiem skąd ta opinia.


    ~
    Cytat Napisał kozi_Lukasz Zobacz post
    2 filtry paliwa a o jednym nie wiem ? czy może 2 filtry powietrza ? czy może dwa alternatory czy dwie turbiny ?
    Dwie końcówki wydechu... do tego chromowane, to trzeba czyścić...
    Ostatnio edytowane przez hagi ; 20-08-2015 o 12:08

  5. #35
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Czyli GM kupił to od Fiata? Jeśli tak to hurrrrraaaa i mam nadzieję, że mi 159 wybaczy że ją zbluzgałem....tzn jak wróci od mechanika bo już miesiąc stoi....

  6. #36
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    2.4 jtdm ma coś wspólnego z GM??? Gdzie ten silnik jest w jakimś Oplu??? 1.9 i 2.4 to konstrukcje włoskie. To, że mamy skrzynie biegów czy kompresor klimatyzacji od Opla to nie ma nic wspólnego z silnikiem. To Opel dostał silniki diesla od Fiata, a nie odwrotnie.

    Co innego silniki benzynowe, ale o nich nie rozmawiamy.

  7. #37
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozi_Lukasz Zobacz post
    A może ktoś powiedzieć w końcu czym sie różnią koszty eksploatacji 1,9 a 2,4
    Słabo czytacie.
    Jest sporo części wspólnych. Do 2.4 turbo zapewne droższe (nie wiem ile, szczerze mało mnie to interesuje). Sprzęgło + dwumas wychodzi prawie 2x tyle. Jeden wtryskiwacz więcej, więc w razie potrzeby regeneracja kompletu odpowiednio droższa. Do tego jak napisałeś - więcej płynów ustrojowych czy chociażby większe spalanie. Grosz do grosza i na pewno wyjdzie drożej. Sam fakt pękającej głowicy i kosztów związanych z jej wymianą.

    Nadal ktoś twierdzi, że koszty utrzymania identyczne?
    Ostatnio edytowane przez magil ; 20-08-2015 o 13:11
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #38
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nadal ktoś twierdzi, że koszty utrzymania identyczne?
    Dla mnie osobiście pomijalne, wolę cieszyć się z jazdy niż liczyć litry oleju przy wymianie

  9. #39
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Co nie zmienia faktu, że jest różnica
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    429

    Domyślnie

    Mam tbi ale teraz bym sie zastanawiał nad 2.0 jtdm. Mało skarg na tą jednostkę, a niestety spalanie benzyny w mieście potrafi zabic frajde z jazdy. Silnika w benzynie w ogóle nie słychać więc zakładam, że klekot diesla też jest raczej ledwo słyszalny. Krótkie odcinki, dojazd do sklepu czy innego paczkomatu, jazda w korku itp itd, mówie o spokojnej jeździe i 14-15 litrów jest na porządku dziennym.
    Z tego co czytałem o dieslach to najmniej awaryjne 1.9 8v 120KM i 2.0 jdtm 170KM.

Podobne wątki

  1. Jaka najlepsza trasa nad morze?
    Utworzone przez Karol147 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 27-02-2016, 23:22
  2. SELESPEED w 147 czy jest awaryjna?
    Utworzone przez barttt w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 21:06
  3. [145] jaka wersja najlepsza?
    Utworzone przez Feniks77 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 18:37
  4. LPG? Jaka sekwencja jest najlepsza do TS?
    Utworzone przez wasyl22 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-05-2009, 11:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory