Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: 2.4 JTD/JTDM 20v - spostrzeżenia

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie 2.4 JTD/JTDM 20v - spostrzeżenia

    Witam,

    Nurtuje mnie od pewnego czasu jedna rzecz- kopcenie w 2.4 20v. Zastanawiam się czy ten silnik tak ciężko utrzymywać w idealnej kondycji, czy też jego taka natura. Obecnie posiadam w rodzinie 166 2.4 10v 140 CV, kumpel ma Lancie Lybre 2.4 10v 136 CV i nigdy nie zauważyłem kopcenia z tych silników pomimo ich ogromnych przebiegów. Zdaję sobie sprawę że samochód może mieć 1000000 km a może być w idealnym stanie, jednak podążając tym tokiem rozumowania to większe prawdopodobieństwo "zasmolenia" sadzą jest w turbo gnojówce która ma 500k km przebiegu niż w tej która ma 200k km. Jeśli chodzi o 20v to kilka sztuk widziałem, kilkoma jechałem, sam posiadałem w 156 FL i kopcenia podczas jazdy nie widziałem (raz tylko jak miałem pęknięty rezonator powietrza) i w większości 20v sprawnych, dobrze utrzymanych też nie widziałem podczas jazdy dymienia , ale nie spotkałem jeszcze żadnego 20v które na jałowym podczas przegazowania nie zapie***liło na czarno. Ten silnik tak ma ? Czy coś jest nie tak ? Ja u Siebie miałem idealne korekty na wtryskach, fabrycznie nowe Turbo wraz z wszystkimi przewodami, nowy overboost, porządną oliwę LM 5W-40 Diesel Synthoil, ubytków oleju nie widziałem żadnych, ogarnięty EGR wraz z kolektorem ssącym, wszystkie "rurki" szczelne a i tak podczas przegazowania na jałowym był czarny bąk.

    Jakie są Wasze spostrzeżenia ? Jak z trwałością 2.4 w 159 ? Czy JTDm ma prawo kopcić ?

    Jak w 166 na jałowym depnę to jest tak jak w benzynie- czyli nic, zero dymu.

    Męczy mnie to bo zastanawiam się nad 159 2.4 i chciałbym wiedzieć jak to w praniu wygląda.
    Ostatnio edytowane przez Competizione ; 20-08-2015 o 15:07 Powód: dodano
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    U mnie nic nie kopci. Końcówka rury nówka sztuka.













    Pewnie dlatego, że mam DPF

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    To dobrze wiedzieć. Jak oceniasz 159 2.4? Jesteś zadowolony czy też nie?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Ja mam osobiście Cromę, ale silnik, osprzęt i skrzynia są dokładnie takie same. Jestem bardzo zadowolony. Kultura pracy, osiągi, super. Spalanie też dla mnie do przyjęcia. Jedyne co Cię czeka i tego nie unikniesz to problemy z kolektorem dolotowym i EGR.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    No domyślam się ale z tego co wiem to pasuje z 2.4 20v 175cv ze 156 fl więc sobie podmienie. EGR out i zaslepienie. Na razie jestem na etapie poszukiwan. Waham się nad lexusem ale jak znajdę 159 na maksymalnym wypasie czyli pdc navi bixenon fotele w prądzie itp. I oczywiście w sedanie to biorę. Jedna mam upatrzona piękny sedan czerwony na max wypasie ale jedno co mnie boli i tego nie zdzierze to fotele w szmatach. Musi być skóra. Pewnie będę długo szukał ale mam nadzieję że znajdę.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    To latwiej bedzie skory dokupic osobno niz znalezc lepszy egzemplarz. Jak jest dobry i Ci sie podoba to bierz a nie ogladaj sie na szmaty. Zupelnie jak w życiu

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Hehe mistrzowski komentarz. A idzie tak plug and play przełożyć fotele w prądzie z grzaniem 4 liter? Bo te co prawda w szmatach ale w prądzie i z grzaniem.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    A i jeszcze najważniejsze. Jak z trwałością 20v w 159?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    A ja bym nie wrzucał 2,4 175 ze 156 do tego samego worka z 2,4 210 ze 159
    To są inne silniki. Cały osprzęt jest praktycznie inny. Inny rail. Inne turbo.
    w 159 2,4 głowice mają tendencję do pękania. w 156 nikt takich objawów nie zauważył.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Już zaczyna się forumowe powtarzanie, że głowice w 2.4 pękają. Jeszcze dodajcie do tego panewki


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez dominiq ; 22-08-2015 o 20:01

Podobne wątki

  1. [146] Porównania, spostrzeżenia dot. 146. Użytkowanie codzienne, prowadzenie.
    Utworzone przez Bisu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 09:07
  2. [159] nawigacja w B&M spostrzeżenia
    Utworzone przez coachu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 20:53
  3. [145] Wymiana przekładni kierowniczej - uwagi i spostrzeżenia
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 18:08
  4. spalanie a opony - zależności, spostrzeżenia itp.
    Utworzone przez alces1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 09:26
  5. [145/146] Kolejne spostrzeżenia na temat wariatora
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-01-2008, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory