Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Drgania / wibracje z układu napędowego

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar Karbon
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    CK/TPI
    Auto
    Było 156 1.9 JTD Jest 159 2.4 Q4 Ti 210 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał MISSIEKS Zobacz post
    Całe półośki z przodu są nowe. W Q4 nie ma podpory półosi - obie półośki są identyczne.
    Chyba się mija kolega z prawdą bo wymieniałem sam osobiście tripod w przednim prawym przegubie wewnętrznym i ta półoś jest mocowana na podporze.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karbon Zobacz post
    Chyba się mija kolega z prawdą bo wymieniałem sam osobiście tripod w przednim prawym przegubie wewnętrznym i ta półoś jest mocowana na podporze.
    Też wymieniałem sam półośki ... ale OK. Nie upieram się, mogę się mylić. Dzisiaj sprawdzę jak to dokładnie wygląda. Pamięć jest zawodna

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karbon Zobacz post
    Chyba się mija kolega z prawdą bo wymieniałem sam osobiście tripod w przednim prawym przegubie wewnętrznym i ta półoś jest mocowana na podporze.
    Przez weekend rozeznałem dokładnie sprawę i wygląda to następująco - podpory półośki w Q4 nie ma. Ale jest łożysko będące elementem mechanizmu różnicowego i chyba to Kolega Karbon miał na myśli. I teraz mam dwa pytania:
    1. Czy łożysko może powodować wibracje przy określonej prędkości, tak duże je czuć w środku samochodu? Nadmienię, że łożyska nie słychać, nić tam nie piszczy, nie szura.
    2. Czy ktoś wie jakie są wymiary tego łożyska - średnice zewnętrzną i wewnętrzną pewnie bym w miarę dokładnie zmierzył, ale szerokości już nie.

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Uszkodzone łożysko może powodować wibracje, ale raczej towarzyszyłby temu hałas. Chyba że hałas związany z przepływem powietrza zagłusza ten z łożyska.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał MISSIEKS Zobacz post
    Całe półośki z przodu są nowe. W Q4 nie ma podpory półosi - obie półośki są identyczne.
    Do sprzwdzenia podpora wału oraz wewnętrzne przeguby półosi przednich.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Do sprzwdzenia podpora wału oraz wewnętrzne przeguby półosi przednich.
    Podpory wału wymienione na nowe (zresztą w autka.pl :-) ), całe półosie wraz z przegubami nowe. Jak pisałem wcześniej, drgań nie powoduje wał i półosie - tego jestem raczej pewien.
    Zastanawiam sie nad tym łożyskiem, ew. Torsen?

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Panowie, po analizie postanowiłem wymienić to łożysko - dla potomności nadmienię, że fabrycznie jest to łożysko KOYO 6008 RSX o wym. 40x68x15 - pytanie tylko jak się do niego dobrać? Od zewnątrz widać pierścień zabezpieczający na wałku oraz jakiś pierścień sprężynowy po zewnętrznej części łożyska (jak go zdemontować?). Ktoś może służyć jakimiś poradami??
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG1459.jpg
Wyświetleń:	304
Rozmiar:	45.8 KB
ID:	177575   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG1467.jpg
Wyświetleń:	282
Rozmiar:	26.4 KB
ID:	177576  

  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar Karbon
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    CK/TPI
    Auto
    Było 156 1.9 JTD Jest 159 2.4 Q4 Ti 210 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    No właśnie i czy to nie jest podpora półosi...? Bo według mnie to właśnie jest podpora i też się zastanawiałem jak tą półoś zdemontować bo odkręciłem te dwie śruby mocujące podporę ale dalej nie wiedziałem jak tą półoś wyciągnąć...


    Cytat Napisał MISSIEKS Zobacz post
    Panowie, po analizie postanowiłem wymienić to łożysko - dla potomności nadmienię, że fabrycznie jest to łożysko KOYO 6008 RSX o wym. 40x68x15 - pytanie tylko jak się do niego dobrać? Od zewnątrz widać pierścień zabezpieczający na wałku oraz jakiś pierścień sprężynowy po zewnętrznej części łożyska (jak go zdemontować?). Ktoś może służyć jakimiś poradami??

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karbon Zobacz post
    No właśnie i czy to nie jest podpora półosi...? Bo według mnie to właśnie jest podpora i też się zastanawiałem jak tą półoś zdemontować bo odkręciłem te dwie śruby mocujące podporę ale dalej nie wiedziałem jak tą półoś wyciągnąć...
    A po co Kolega chciał wyciągać tą półoś z mechanizmu różnicowego??

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar Karbon
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    CK/TPI
    Auto
    Było 156 1.9 JTD Jest 159 2.4 Q4 Ti 210 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Chciałem ją wyjąć żeby mi było łatwiej zmienić tripod w przegubie wew z uwagi na to iż nie dało się rozczepić przegubu "na samochodzie" ale po paru godzinach kombinacji jakoś mi się to udało. A swoją drogą da się wymienić kielich wew przegubu nie wyjmując półosi?


    Cytat Napisał MISSIEKS Zobacz post
    A po co Kolega chciał wyciągać tą półoś z mechanizmu różnicowego??

Podobne wątki

  1. [146] [146] Drgania i wibracje.
    Utworzone przez s_ice w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 09:52
  2. [146] zawieszenie układu napędowego
    Utworzone przez Marek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-02-2010, 20:29
  3. [156] Wibracje -Drgania
    Utworzone przez arczimi w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-12-2008, 15:07
  4. [166] drgania, wibracje
    Utworzone przez bart147 w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-09-2008, 13:09
  5. Remont układu napędowego - planowanie głowicy?
    Utworzone przez ciechu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-04-2007, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory