Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Ruchy wskazówki temperatury silnika

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    539

    Domyślnie Ruchy wskazówki temperatury silnika

    Witam,
    mam taki nietypowy problem... Rusza mi się wskazówka temperatury silnika jakoś od wczoraj. Tak się dziwnie rusza tzn potrafi nagle spaść o połowę działki w dół aby równie szybko wskoczyć na 90 z powrotem. Tak samo się dzieje podczas rozgrzewania silnika, jednakże nigdy owa wskazówka nie przekracza 90 st.
    Dzisiaj obserwowałem temperaturę silnika MESem i waha się w przedziale 77-85 st jednak i tam występują szybkie skoki po 2-3 stopnie w obie strony. Co to może być? Płynu nie ubywa i generalnie nie widzę problemów w układzie chłodzenia. Planuje przeczyścić i sprawdzić kostki od czujnika choć chyba zacznę od wymiany akumulatora bo już mocno niedomaga a podczas upałów tydzień temu puścił trochę elektrolitu przez odpowietrzniki.
    Czy to dobry trop? Gdzie jeszcze szukać? Termostatu nie podejrzewam bo auto się niby dobrze nagrzewa.. Te zmiany temperatury są na tyle szybkie iż nie jest możliwe że tak się fizycznie zmienia temperatura płynu.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Mam 2.4 i też dogrzewała się do 90 przy normalnej jeździe, jednak wskazówka pięła się do góry dziwnymi skokami, przy wolniejszej jeździe też skokami potrafiła nagle spaść do 80 albo czasem i mniej. Ogólnie kiedy to bym nie spojrzał na temp to zazwyczaj co chwila pokazywała inną (jednak w granicach 70-90st). Wszystko ogólnie wydawało się ok, wymieniłem termostat i trzyma teraz książkowo 90 stopni i ani drgnie, nagrzewa się równo i jednostajnie.

    Z tego co wiem to termostat jest razem z czujnikiem, jeżeli faktycznie masz duże skoki w bardzo krótkich odstępach czasu to faktycznie sprawdź czujnik. Z drugiej strony to co pokazuje ci MES wygląda właśnie jak zazgonowany termostat.
    Ostatnio edytowane przez SimonG ; 30-08-2015 o 18:36

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Termostat do wymiany
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Termostat do wymiany
    A potem glowica. Poki nie odczuwasz wzrostu spalania zostaw

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Większej bzdury dawno nie czytałem. Dla właściwej pracy silnika termostat powinien być sprawny.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Każde uszkodzenie termostatu obniżające temperaturę podwyższa zużycie paliwa.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Większej bzdury dawno nie czytałem. Dla właściwej pracy silnika termostat powinien być sprawny.
    To bylo ironiczne. jesli nie ma efektow ubocznych to po co wymieniac

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    To nie termostat tylko czujnik temperatury wkręcony w termostat. U mnie też wskazówka w kabinie szalała w czasie jazdy jak prędkościomierz w maluchu. Tzw "szacowanie" pomiaru Tylko że potrafiła latać w te i z powrotem o 2 kreski albo nagle w trasie spaść na "zero" (50*) a potem sobie nagle wskoczyć na 90.
    Problemem jest to, że czujnik temp. jest podwójny - połowa na ECU a połowa na deskę. Tylko że ta połowa na deskę ma masę po obudowie (a ta na ECU ma osobną masę prowadzoną przewodem).
    U mnie pomogło samo pogmeranie wtyczką czujnika. Jeśli czyszczenie wtyczki nie pomoże, to powinno pomóc wykręcenie czujnika i wyczyszczenie jego samego i miejsca gdzie się go wkręca jakimś preparatem usuwającym tlenki ze styków elektrycznych.
    Jeżeli jednak ECU też widzi manianę, to problem gorszy i kwestia sprawdzenia czy to świruje czujnik, czy termostat. Nie wydaje mi się jednak aby układ miał taką sprawność aby temperatura faktycznie skakała o 20-30 stopni w przeciągu sekundy, jak to pokazuje wskazówka w kabinie.

    ED: kiedyś nawet nagrałem jak to u mnie wyglądało, chociaż wtedy jeszcze te pląsy były, powiedzmy, dość delikatne:
    https://drive.google.com/open?id=0B7...W9FVUJQOHBPMlE
    Jeśli masz taki objaw, to zajmij się czujnikiem jak pisałem wyżej.
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 01-09-2015 o 22:32

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    539

    Domyślnie

    No właśnie u mnie wskazówka zachowuje się dokładnie jak u Ciebie. Na razie takie właśnie "pląsy" nie zupełnie regularne- np dzisiaj z nich zrezygnowała i działała ok. Zacznę od czyszczenia kostek i styków w wekend i zobaczę czy pomoże. Jeśli nie- przy najbliższej wymianie oleju wymian termostatu. Dziękuje za odpowiedzi. Napiszę co pomogło jak naprawię.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Wyczyść wtyczkę czujnika temperatury, który siedzi w termostacie. Jak to nie pomoże, to wykręć czujnik i jego też wyczyść (zgubisz pewnie troszkę płynu).
    U mnie pomogło dosłownie dotknięcie wtyczki czujnika (przy okazji jak coś robiłem innego).
    Termostat nic tu nie jest winien. Układ chłodzenia ma zbyt dużą bezwładność aby był w stanie tak szybko zmieniać temperaturę chłodziwa i to w obie strony - podgrzewać i chłodzić. Zrobisz tylko niepotrzebny koszt...

Podobne wątki

  1. [159] 1.8 mpi czujnik temperatury oleju. Nie pokazuje temperatury silnika.
    Utworzone przez Stepaniuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-12-2024, 11:41
  2. [159] Czujnik temperatury silnika
    Utworzone przez szybson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 18:44
  3. [145] Wskaźnik temperatury silnika 1,9 TD
    Utworzone przez Ramini w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 18:50
  4. wskaznik temperatury silnika
    Utworzone przez tkmax w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 11:47
  5. Czujnik temperatury silnika.
    Utworzone przez Nelther w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-11-2009, 08:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory