Strona 88 z 152 PierwszyPierwszy ... 38787980818283848586878889909192939495969798138 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 871 do 880 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #871
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ja miałem urwaną listwę, nadpaloną instalację do silnika sterującego i żadnych błędów nie było.

  2. #872
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Auto-Krak na filmiku pokazuje mapę klap wirowych i usunięcie ich z obsługi przez ecu.
    https://youtu.be/stMdx2pZrFA

    Wysłane z mojego LG-D722

  3. #873
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Co ten człowiek mówi ! Co on robi ! Rany Boskie !
    To co widać na ekranie, to jest mapa zaworu EGR, a dokładnie powietrze żądane z sekcji obsługi zaworu EGR.
    To jest stara metoda, którą się stosowało w EDC15, a i to robili tak ci, którzy nie potrafili zlokalizować switcha.



    Klapy w EDC16C39 wyglądają zupełnie inaczej i tak samo jak u was w CDTI działają do 3000 obrotów, a nie do 2500:



    Kurcze, ręce opadają... on nie wie co mówi. Pląta fakty
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR159.png
Wyświetleń:	549
Rozmiar:	57.2 KB
ID:	176091   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klapy.png
Wyświetleń:	531
Rozmiar:	36.7 KB
ID:	176092  
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #874
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Dobrze że są fora i ogarnieci ludzie którzy na nich piszą.
    Co do map klap wirowych w edc16c39, klapy się wyprogramowuje czy tylko fizycznie usuwa?

    Wysłane z mojego LG-D722

  5. #875
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Micpie Zobacz post
    Witam,
    Czy ktos wie może czy po usunieciu klap wirowych powinno sie zmodyfikować sterownik ecu. Ostatnio dowiedziałem że nie wyprogramowanie klap wiąze się z wkiększym spalaniem paliwa w mieście.
    Od póltora roku jeżdzę z wyprogramowanym EGR i usuniętym klapami ( nie wiem czy też zostały wyprogramowane) i nie moge zejść w mieście poniżej magicznej 8.
    Jeśli nie usuwasz całego serwa klap wirowych, to nic nie musisz grzebać w ECU jeśli chodzi o błędy. Jeśli zostawiasz elektrykę, to warto aby ona się nie poruszała i nie było jej diagnostyki. Dla tego, że po pewnym czasie gdy to się w jakiś sposób uszkodzi, to będzie sygnalizowało błędy. A to też zależy od wersji oprogramowania.

    Twoje spalanie nie jest związane ani z klapami ani z EGR. Te rzeczy nie wpływają na spalanie. Chyba, że EGR był uszkodzony, to po jego wyprogramowaniu i domknięciu spalanie wraca do normy.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #876
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Tak jak pisałem nie mam odniesienia do spalania gdy w aucie były jeszcze klapy i egr.
    Przejechane mam od pakietu startowego 20tys km i w mieście nie udało mi się zejść poniżej 8 litrów. Nie wiąże tego z jakąś usterka tylko zastanawiało mnie jak inni koledzy z tym silnikiem i automatem schodzą do 7-7,6 litra na sto km.

    Co od serwera klap zagladlem z lusterkiem pod kolektor i widzę tylko jakaś blachę( wspornik) i podpięta wtyczkę, myślę więc że serwer siedzi na miejscu.
    Wysłane z mojego LG-D722
    Ostatnio edytowane przez Micpie ; 22-08-2015 o 16:21

  7. #877
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Wiesz, każdy ma swoją technikę jazdy. Silniki też są w różnym stopniu zużyte. Gro użytkowników, też opowiada co innego niż jest faktycznie A w dodatku 0,4-1 litr na 100 km, to kwestia błędu przy wlewaniu paliwa. A jeśli mierzysz to komputerowo i porównujesz, to zapewniam cię, że nie warto

    Serwo (silnik) klap na ogół nie jest usuwany. Usuwa się klapy, a reszta zostaje.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #878
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Mnie zastanawia tylko jedno, rozpedzajac auto do 80km/H i później utrzymywanie tej prędkości delikatnie trzymając gaz wówczas spalanie bardzo powoli spada z wartości powyżej 15litrów powiedzmy do tych 7, aniżeli włączę tempomat. Wtedy spalanie od razu spada do tych dolnych wartości i średnia z komputera też jest niższa.

    Wysłane z mojego LG-D722

  9. #879
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Kilka spostrzeżeń po wymianie kolektora.

    - Auto równo odpala na wszystkie cylindry, nie przebiera tak jak było wcześniej, opisywałem w tym temacie http://www.forum.alfaholicy.org/159_...t_cieplo_.html
    - Silnik przestał poszarpywać przy niskim obciążeniu i niskich obrotach - objawy podobne do zaciętego EGR
    - Zdecydowanie ciszej i równiej pracuje na postoju
    - Dużo ciszej podczas jazdy
    - Brak dziwnego klekoczącego dźwięku silnika podczas przyśpieszania w przedziale od 1500-1800rpm (myślałem, że to diesel i tak ma być)
    - Auto zrobiło się bardziej dynamiczne.

    EGR pozostał z fabryczną zaślepką. Auto posiada DPF. W przyszłym tygodniu trasa, więc sprawdzę czy spadło spalanie i częstotliwość wypalania DPF.
    Trasa zaliczona. 460km przejechane. Wypad do Szklarskiej Poręby. Spalanie 5,9 z tankowania (6.1 wyszło z kompa, ale on zawsze zawyża o ok 0,3, więc się zgadza). 18", klima, automat. Tę samą trasę robiłem zimą, na starym kolektorze na zimowych 16", bez klimy i wyszło 6,3, przy podobnej jeździe. Myślę, że po wymianie kolektora spalanie jednak spadło.

    Czytałem wątek o spalaniu 2.4 w 159 i tak wiem, nie da się, nierealne, męczarnia, zamulanie.

  10. #880
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Da się , da. Inna sprawa, że ja swoją alfą nie odważyłbym się pojechać 460 km od domu...no chyba że w towarzystwie lawety.

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory