Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #4081
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Cactus jest cudny - tylko dlaczego nie ma porządnego silnika (benzyna ~150KM) i automatu? Podobnie jest z DS5 i brakiem hydro. Design OK, ale technicznie trochę to kuleje.
    No nie poradzisz. Hydro wywalili i to se ne vrati.

    Silnika nie ma pewnie dlatego, bo strategia cenowa, itd. Dacia duster fajne auto, ale było by super jakby tam siedział diesel 2.0. Ale wtedy nikt by nie kupował czegoś tam innego pewnie. Itd.

  2. #4082
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    Do kolegi powyżej srekal34. Jeśli chodzi o prowadzenie to nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. W teście łosia jedna z najwyższych prędkości z jaką go pokonano to właśnie AR 159.
    Jeśli mówisz o tym teście gdzie Accord zajął ostatnie miejsce to nie rozśmieszaj mnie - takie porównanie nie ma najmniejszego sensu gdy wszystkie auta nie mają tych samych opon, profilu itd.
    159 jest ślicznym autem, nie ma z czym polemizować. Ale nie ma też co polemizować, że jest cieżka, nie ma mocnego, dobrego silnika, a na torze nie ma specjalnie startu do konkurencji z tamtych lat. Możesz mnie wyklinać jak sobie tylko chcesz, ale choćby Mondeo IV wychodzi z zakretu szybciej i nie jest to wiedza wyniesiona z filmiku na youtubie.
    Nie mówiąc już o tym, że dobre skrzynie zaczęli montować dopiero od 2.0 JTDm/1.75TBi. 2.4 nie liczę, bo ten silnik ma swoje własne problemy
    Ostatnio edytowane przez srekal34 ; 02-09-2015 o 10:14

  3. #4083
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Hmmm

    Płyta podłogowa o nazwie Epsilon posłużyła do modeli :
    Fiat Croma
    AR 159 ( oraz Brera i Spider po skróceniu )
    Opel Vectra ( Signum po modyfikacji)
    Saab 9-3
    Cadillac BLS
    Insignie GM robi na Epsilon II , zmodyfikowanej pierwszej generacji Epsilona.
    Fiatowski JTDm to ten sam silnik co CDTI Opla
    1. 159 nie ma chyba żadnego wspólnego elementu zawieszenia z Saabem czy Oplem. Prace być może rozpoczęli wspólnie, ale widocznie ani Opel, ani Alfa nie były skłonne pójść na kompromis i ostatecznie zerwali współprace, każdy poszedł w swoją stronę. Opel ma tanio, a Alfa dobrze. Alfa 159 ma naprawdę jedne z najlepszych zawieszeń w klasie (nie mówię najlepsze, ale jest na topie). Zawieszenie Alfy nie jest też podobne do tego z Cromy.

    2. To Opel dostał silnik diesla Alfy/Fiata, a nie odwrotnie. Faktem jest, że mają trochę wspólnego osprzętu (ale czy to, że sprężarka klimatyzacji jest wspólna zabija ducha marki???). Od GM są wzięte elementy silników benzynowych (modyfikowane przez Alfę) i skrzynie biegów. Faktem jest, że nie udane. Ale to nie płyta podłogowa.

    Cytat Napisał srekal34 Zobacz post
    159 jest ślicznym autem, nie ma z czym polemizować. Ale nie ma też co polemizować, że jest cieżka, nie ma mocnego, dobrego silnika, a na torze nie ma specjalnie startu do konkurencji z tamtych lat. Możesz mnie wyklinać jak sobie tylko chcesz, ale choćby Mondeo IV wychodzi z zakretu szybciej i nie jest to wiedza wyniesiona z filmiku na youtubie.
    Nie mówiąc już o tym, że dobre skrzynie zaczęli montować dopiero od 2.0 JTDm/1.75TBi. 2.4 nie liczę, bo ten silnik ma swoje własne problemy
    Oczywiście masz trochę racji, bo nie znalazłeś wśród 159 silnika dla siebie. Ale ja znalazłem i jestem zadowolony. Mondeo IV, BMW 3, Alfa 159 – te auta mają porównywalne, bardzo dobre prowadzenie. Ja znam opinię człowieka, który jeździł dużo różnymi BMW i ocenił, że 159 ma świetne prowadzenie w kategorii seryjnego samochodu do podróżowania po krętych górskich drogach. Był zachwycony i wcale nie uważał, żeby BMW było lepsze. Ale mowa o porównaniu dwóch aut do codziennej jazdy, a nie porównaniu 159 jtdm do BMW M3.

    BTW nie wiem czy to miejsce, żeby znów spierać się o 159. Jakie ono jest każdy widzi. Jednemu będzie pasowało w 110%, inny będzie narzekał i znajdzie sobie inne auto.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 02-09-2015 o 10:42

  4. #4084
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Płyta podłogowa to jak widac nie zawieszenie czyli jednak się nie pomyliłem . Sam twierdze ,że auto jest stylistycznie wybitne i ma zajebisty i trwały zawias ale jak otworzysz maskę( wszystkie śrubki z nalotem rdzy itd ) , obadasz pod autem elementy metalowe ,zawieszenia ,sanki to zrozumiesz gdzie szukać Opla . W 156 pod maską nie miałem cienia nalotu rdzy , a ile oglądałem 159/Brer -każda ma zjedzone śrubki z belki/pasa górnego, sanki notorycznie pordzewiałe , tylne wahacze , uchwyty przy zwrotnicach na przewody hamulcowe. To detale ale walą po oczach. Ps. I tak uwielbiam to auto :-)

  5. #4085
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Kolego srekal34 właśnie ten test ma sens bo pokazuje że można zaprojektować samochód który jest komfortowy i dobrze się prowadzi. Pokazuje na co zwrócono uwagę przy projekcie danego samochodu i jaki uzyskano efekt. Każdy producent sam ustala jaką chce mieć opone i taką robi homologację. Poszperaj w necie a dowiesz się na jakie przeciążenie boczne była projektowana AR 159
    Pozdrawiam

  6. #4086
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Doszliśmy do absurdu. Rdzewiejące śrubki, sanki i wahacze jako element płyty podłogowej. Zaznaczę, że sanki i wahacze mamy inne niż w Oplach.

    A na poważnie. Płyta podłogowa to nie tylko zawieszenie, ale to jest istotna część. Zawieszenie mamy inne niż w każdym Oplu. Coś tam wspólnego się znajdzie. Ale nie można napisać, że to jest wspólna płyta podłogowa. Na angielskiej wikipedii dobrze to opisali:
    Saab stopped development of its Premium automobile in late 2002; the Saab models (the 9X sports car and the replacement for the 9-5 sedan) would have used an entirely different suspension than the Alfa Romeo vehicles, which would have proved too expensive. The platform debuted in 2003 with the Opel Insignia concept car, though this vehicle was not produced. A planned Buick model was also dropped. In the end, only the Alfa Romeo models moved forward. Some of the GM models originally set to use the Premium platform eventually were produced using the GM Epsilon II platform.

  7. #4087
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Przypominam, że to temat o GIULII. Proponuje ostatnie kilka stron tematu przenieść do jakiegoś wątku typu 159 vs konkurencja i nie zaśmiecać tego tematu niepotrzebnymi informacjami.

    Gorąca dyskusja na forum trwa od kilku lat (który to już temat z kolei?! , więc nie zakończy się tak ot. Są zwolennicy i przeciwnicy strategii AR. Czas pokaże kto miał rację.
    Ja się już nie mogę doczekać Frankfurtu i oficjalnych info na temat wersji modelu. Jak macie coś o Giulii to dawajcie, ale proszę skończcie z tekstami o wyższości modeli z ostatnich lat nad konkurencją. Jakby tak było to AR miałaby się dzisiaj bardzo dobrze. A jak jest każdy widzi...
    Pozdro,
    Bartas

  8. #4088
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Gdyby na serio poczyścić ten wątek to by zostało z 25 stron.

    - - - Updated - - -

    A tu proszę, Giulie już ćwiartkami robio:

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	10403268_927171103995959_1961843491973703867_n.jpg
Wyświetleń:	709
Rozmiar:	54.8 KB
ID:	177124  

  9. #4089
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Nawet wlew do baku przenieśli na drugą stronę, chociaż w 75 mam też po stronie pasażera...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #4090
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał koskar Zobacz post
    Gdyby na serio poczyścić ten wątek to by zostało z 25 stron.

    - - - Updated - - -

    A tu proszę, Giulie już ćwiartkami robio:


    Nasi (Miras), już działajo na całego

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory