Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Dziwne stuki w napędzie q4

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon
    Postów
    7

    Domyślnie Dziwne stuki w napędzie q4

    Witam,
    Od niedawna jestem posiadaczem Crosswagona, powoli naprawiam wszystkie usterki i samochód zaczyna być względnie sprawny. Niestety nie wszystkie usterki są wykrywane przez moich mechaników, więc muszę się poradzić na forum. Sprawa wygląda tak że przy zmianie biegów trzeba bardzo powolutku puszczać sprzęgło, inaczej słychać dosyć mocne puknięcie podobne do tego kiedy mocno wali sprzęgło przy np. gwałtownym ruszaniu. Tutaj dźwięk nie dochodzi jednak tylko z przodu samochodu ale także z tyłu ( jakby z tylnego mostu). Dodatkowo przy puszczeniu gazu oraz dodaniu również słychać ( aczkolwiek dużo cichsze) puknięcie. Jest to o tyle denerwujące że: po pierwsze - nie wiem czy od takiego walenia przypadkiem nie rozsypie się skrzynia lub sprzęgło; po drugie- jest to najnormalniej w świecie irytujące i bardzo wpływa na komfort jazdy. Ma ktoś pomysł w czym może tkwić problem? Ja osobiście zaczynam podejrzewać luzy na wale napędowy, niestety kompletnie się nie znam na samochodach 4x4 więc nie wiem jak ten element powinien się zachowywać. Na przeglądzie przed sprzedażowym gostek w stacji kontroli pojazdów kręcił tym wałem ręką w obie strony mniej więcej 1/8 obrotu, ale mimo iż długo przy nim gmerał to nie powiedział mi że coś jest z nim nie tak... Będę wdzięczny za każdą poradę w tej sprawie.
    Pozdrawiam,
    Bartek

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    to może być:
    - oberwana podpora wału
    - zbyt duży luz międzyzębny w tylnym dyferencjale
    - zużyte zawieszenie/poduszki tylnego dyfra

    Zacznij od obejrzenia podpory wału, jest mniej więcej na środku wału. Jeśli jest lekko oberwana to możesz zastosować sposób taki jak ja czyli z klejem do szyb. jeśli masz oberwaną całkiem to w grę wchodzi wymiana podpory. I teraz: oryginalny wał w crosswagonie jest nierozbieralny i jeśli poprzedni właściciel go nie przerobił to będziesz miał wydatek. Nie napisałeś skąd jesteś, bo np. w miejscowości Bielsko Biała jest firma, która ogarnia ten temat:
    https://r-service.pl/oferta/waly-napedowe.html


    Luz międzyzębny: (wałek atakujący/koło talerzowe) - ja nie wiem jaki może być dopuszczalny ten luz (jaki jest dopuszczalny obrót wału) Ale mechanicy zajmujący się napędem 4x4 potrafią skasować ten luz, używając specjalnych podkładek regulacyjnych po łożyska i w ten sposób zbliżyć do siebie koło talerzowe i wałek atakujący. (S1, S2, S3 - to te podkładki)


    Zużyte zawieszenie dyfra: np. ta firma się tym zajmie: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/rege...swagon-q4.html
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20150515_084538115.jpg
Wyświetleń:	263
Rozmiar:	79.1 KB
ID:	177461   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	9bcx.png
Wyświetleń:	242
Rozmiar:	19.3 KB
ID:	177462  

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa Romeo Crosswagon
    Postów
    7

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź, jestem z okolicy warszawy , więc do r-service mam kawałek... Gdzieś na forum czytałem że są już specjaliści którzy wymieniają tą podporę nawet jak wał nie jest rozbieralny, no ale najpierw poszukam problemu według Twoich wskazówek. Rozumiem że jeżdżenie z tym nie jest dobrym pomysłem? Dodam że Alfa jest drugim samochodem w rodzinie użytkowanym przez żonę, a co za tym idzie nie będzie miała dużych przebiegów rocznych - pewnie coś koło 5 tyś.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    Podporę wymieniają bez przerabiania w taki sposób, że przecinają wał i wstawiają nową podporę z innego samochodu, następnie spawają wał.
    Jeśli lubisz majsterkować i nie masz bardzo zerwanej tej gumy w podporze, to spróbuj zrobić tak jak ja. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo kasy:

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...swagon_q4.html

    Natomiast zawieszenie tylnego dyfra też idzie samemu naprawić, wstawiając nowe tuleje podtrzymujące:


    tutaj jest opisany proces wymiany i numery tych tulei, które trzeba dopasować (niestety już bez zdjęć) :
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...rosswagon.html

    Ewenutalnie przestudiuj ten temat, tu gościu opisuje naprawy w swiom Crossie, między innymi właśnie wymianę tych tuleji:
    http://www.alfapower.nu/viewthread.p...=31658&page=12

    on wstawiał jakieś z audi:
    http://www.autopartoo.com/oem/audi/8k0407183a.html
    http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat...s&_stpos&gbr=1

    Też miałem/mam problem z głuchym puknięciem przy szybszym puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegów. Po zregenerowaniu tej podpory problem znacząco się poprawił. Ale i tak jeszcze puknie jak szybko puszcze sprzęgło. Nauczyłem się operować gazem i sprzęgłem żeby nic sie stukało ale i tak jak bede miał czas zajmę się zawieszeniem tego dyfra z tyłu
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wal tyl2.jpg
Wyświetleń:	254
Rozmiar:	111.9 KB
ID:	177553  

Podobne wątki

  1. [159] Dziwne stuki
    Utworzone przez pushq w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 19:43
  2. Dziwne stuki
    Utworzone przez as700 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-09-2014, 19:43
  3. dziwne stuki
    Utworzone przez ConSpir w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2011, 18:53
  4. [156 1.9JTD] Dziwne stuki.
    Utworzone przez Alfonzo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-05-2011, 07:45
  5. [146] Dziwne stuki
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-12-2008, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory