wlyszkow czy już coś wiesz na temat oleju Specol ? szukam czegoś do V6 obecnie zalany jest LM High Tech 5w40 jazda przeważnie zgodna z przepisami ruchu drogowego.
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
wlyszkow czy już coś wiesz na temat oleju Specol ? szukam czegoś do V6 obecnie zalany jest LM High Tech 5w40 jazda przeważnie zgodna z przepisami ruchu drogowego.
Sorry za of top. Byłem świadkiem jak gość dzwoni do serwisu i pyta o cenę wymiany oleju. Mechanik mu odpowiada, że 30 złotych, a gość się pyta czy to cena z olejem i z filtrem.![]()
I weź potem kup auto od takiego![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Panowie jedno pytanko...
Weźmy dla przykładu olej Valvoline MaxLife 10w40 i olej Lotos Semisynthetic 10w40.
Oba te oleje są niby półsyntetykami, jednakże zaintrygował mnie napis na butelce Valvoline:
Dlaczego na butelce jest napisane "synthetic"? Moim zdaniem powinno być "Semi-synthetic". Jak to w końcu jest? Na lotosie jest normalny napis "semisysnthetic", a tutaj na Valvo który jest rzekomo półsyntetykiem, napisane jest że to syntetyk?
#edit.
Przypuśćmy jeszcze że np. mam zalany w/w Valvoline i ewentualnie w kryzysowej chwili mam pod ręką na dolewkę tylko ten Lotos, czy można je zmieszać? Oba rzekomo są półsyntetykami, mają taką samą klasę lepkości oraz klasę jakości.
Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 13-09-2015 o 21:45
Synthetic blend oznacza, że z domieszką syntetyka.
No to w takim razie, do tego oleju nie można dolać żadnego innego o tej samej klasie lepkości i jakości?
Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 13-09-2015 o 21:49
Jak do prawie każdego innego. Teoretycznie można a praktycznie nie będzie to już tak dopracowana formuła jak oryginał.
O ile w przypadku tych minerałów można mówić o czymś "dopracowanym"![]()
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Lotos owszem, ale valvo już chyba wcale nie taki zły..
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
I znów update dot. oleju do mocnego traktowania:
Tym razem tylko zdawkowe - wali się mój świat i okazuje się , że TS wcale nie _musi_ brać oleju : )
Wyremontowany (chyba porządnie w końcu), docierany około 700 km w jeździe ot spokojnej, do 4 tys obr na jakimś 10W40 (chba Mobilu ale nie wiem co tam wlali do tego) .
Po tym dotarciu na razie zrobione ok 600km w sumie, w tym prawie 100km naprawdę ostrego traktowania na torze w formie kilku sesji po ok 15min, z rozgrzewającymi i chłodzącymi okrazeniami, poza nimi kręcony na 5tys obr i więcej- ubyło uwaga uwaga : raptem 4mm (cztery) na bagnecie. W TSie.
Olej Liquy Moly 10W60, wlane 4,5 litra
Obserwacji ciśnień nie mam bo serwis wskaźnika Stri się nie spieszy z reklamacjami