Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Każda sroka swój ogon chwali.
Ja widzę kilka opcji:
1.masz sprawny egr to go zostaw w spokoju -koszt 0zł
-ewentualnie daj zaślepkę z dziurkami, sam fiat stwierdził, że egr puszcza zbyt dużo spalin i wymyślił tą zaślepkę, po jej zamontowaniu wyraźnie auto jest mocniejsze z dołu -koszt 30zł za ori zaślepkę
2.masz błąd od egr - rozbierz go i wyczyść -jak będzie działał to koszt 0zł plus ewentualnie zaślepka za 30zł
3.masz całkowicie niesprawny egr to wtedy jest kilka kolejnych rozwiązań:
-wymieniasz egr na nowy z zaślepką lub bez -koszt 300-400zł i problem może powrócić w nieokreślonej przyszłości
-zaślepiasz egr blaszką bez dziur i jeździsz z błędem na desce za ok. 15zł (koszt najtańszej blaszki)
-zaślepiasz egr blaszką bez dziur i płacisz za wyłączenie programowe - koszt zależy od tunera i pewnie nie jest wyższy od kosztu nowego egr a problem rozwiązany na zawsze.
Ja mam obecnie oryginalny egr, prawdopodobnie nigdy nie czyszczony (miał tylko lekki nalot) zaślepiony blaszką z dziurkami 10kkm temu. Przebieg auta 208kkm i rośnie. Jak będzie błąd zacznę od czyszczenia. Jak egr padnie to zależy co dostanę taniej egr, czy wyprogramowanie. W każdym razie uważam, że demonizuje się ten egr, którego żywotność jest bardzo duża a cena wcale nie wygórowana (300zł na 200kkm).
Ostatnio edytowane przez viader ; 17-09-2015 o 13:55
Najrozsądniejsze wyjście (z doświadczenia):
-wyłączasz EGR całkowice, w większości przypadków bez konieczności zaślepiania - koszt do 200 zł., koniec jakichkolwiek problemów(błędów serii 400 i P1238), wyczuwalnie lepszy dół obrotów, brak zasyfionego kolektora mazią powstałą ze spalin i par oleju z odmy.
P.S.
Jesteś chyba jedyną osobą twierdzącą, że żywotność EGR jest dużaTwój EGR jeśli miał tylko lekki nalot, to był całkiem niedawno czyszczony. I innej opcji nie ma, bo EGR w stosunkowo krótkim czasie robi niezły gnój w dolocie.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Ja sam zrobilem juz prawie 30kkm w 99% po miescie i egr ma sie swietnie.
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
@sdero,
Kilka tyś km masz na myśli 50 czy może więcej ?
Ja po 8tyś km od czyszczenia jest tam tak czysto poza zaślepką, która jest okopcona... teraz mam juz 11tyś km i dalej jest czysto bo z zaślepką kombinowałem
Co do autora. Wyczyść kompleksowo EGR, a potem załóż zaślepkę, jeśli EGR będzie uwalony (uszkodzony) to błąd będzie cały czas jeśli jest sprawny i brudny, a wyczyścisz błąd zniknie![]()
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Dużo zależy ile idzie przez odmę i jakie jest zadymienie spalin.
- - - Updated - - -
Jak jest elektrycznie uszkodzony, to zaślepiasz i albo programowo całkiem wyłączasz, a wtyczkę podwieszasz albo programowo usuwasz DTC i zapominasz.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
U mnie elektrycznie jest ok ale nie domyka się i spaliny cały czas wpadają do kolektora. A był czyszczony na błysk.
Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.
Wyczyscilem egr i wszystko na błysk. Błąd dalej wyskakuje. Podłączyłem komputer i jest coś takiego.
Actual egr. ..31,52% na wolnych obrotach a po dodaniu obrotów spada %
Egr command. .. active
A przy zgaszonym silniku Actual egr 32,03 % i rosnie
Egr do wymiany?
Ostatnio edytowane przez PinioSul ; 19-09-2015 o 17:33
wyciagnij za auto i sprawdz na aku czy poprawnie chodzi... Ja tak zawsze sprawdzam
Jesli nie rusza sie w srodku to blad bedziesz mial caly czas
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
U mnie po zimie wystąpił problem z zaworem. Rozebrałem, wyczyściłem, a później okazało się, że siłownik nie pracuje:/ Sprawdzałem go już po podłączeniu na żywca do akumulatora, niestety nic... No i niech spoczywa w pokoju, a ja planuję go usunąć programowo. Poprzednia właścicielka wymieniała egr i przedstawiła mi rachunek na to. Niestety rachunek jest nieczytelny i muszę problem rozwiązać na własną rękę. W związku z tym czy da się we własnym zakresie usunąć programowo EGR?