Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20v Egr

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    Zazwyczaj większa liczba osób idzie na łatwiznę i po prostu kupuje zaślepkę zamiast wyczyścić w/w zawór.. Ja polecam konkretnie wyczyścić kupić pełną zaślepkę i wywiercić 3 dziurki - błąd nie pojawia się.
    I będziesz tak co parę tysięcy czyścił. Będzie coraz gorzej, bo powierzchnie od czyszczenia będą w coraz gorszym stanie. Po jakimś czasie i gwinty śrub mocujących się obrobią.
    A zaślepka z dziurkami to jak mycie się pod prysznicem w kombinezonie do nurkowania.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    I będziesz tak co parę tysięcy czyścił. Będzie coraz gorzej, bo powierzchnie od czyszczenia będą w coraz gorszym stanie. Po jakimś czasie i gwinty śrub mocujących się obrobią.
    A zaślepka z dziurkami to jak mycie się pod prysznicem w kombinezonie do nurkowania.
    Każda sroka swój ogon chwali.
    Ja widzę kilka opcji:
    1.masz sprawny egr to go zostaw w spokoju -koszt 0zł
    -ewentualnie daj zaślepkę z dziurkami, sam fiat stwierdził, że egr puszcza zbyt dużo spalin i wymyślił tą zaślepkę, po jej zamontowaniu wyraźnie auto jest mocniejsze z dołu -koszt 30zł za ori zaślepkę
    2.masz błąd od egr - rozbierz go i wyczyść -jak będzie działał to koszt 0zł plus ewentualnie zaślepka za 30zł
    3.masz całkowicie niesprawny egr to wtedy jest kilka kolejnych rozwiązań:
    -wymieniasz egr na nowy z zaślepką lub bez -koszt 300-400zł i problem może powrócić w nieokreślonej przyszłości
    -zaślepiasz egr blaszką bez dziur i jeździsz z błędem na desce za ok. 15zł (koszt najtańszej blaszki)
    -zaślepiasz egr blaszką bez dziur i płacisz za wyłączenie programowe - koszt zależy od tunera i pewnie nie jest wyższy od kosztu nowego egr a problem rozwiązany na zawsze.

    Ja mam obecnie oryginalny egr, prawdopodobnie nigdy nie czyszczony (miał tylko lekki nalot) zaślepiony blaszką z dziurkami 10kkm temu. Przebieg auta 208kkm i rośnie. Jak będzie błąd zacznę od czyszczenia. Jak egr padnie to zależy co dostanę taniej egr, czy wyprogramowanie. W każdym razie uważam, że demonizuje się ten egr, którego żywotność jest bardzo duża a cena wcale nie wygórowana (300zł na 200kkm).
    Ostatnio edytowane przez viader ; 17-09-2015 o 13:55

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Najrozsądniejsze wyjście (z doświadczenia):
    -wyłączasz EGR całkowice, w większości przypadków bez konieczności zaślepiania - koszt do 200 zł., koniec jakichkolwiek problemów(błędów serii 400 i P1238), wyczuwalnie lepszy dół obrotów, brak zasyfionego kolektora mazią powstałą ze spalin i par oleju z odmy.

    P.S.
    Jesteś chyba jedyną osobą twierdzącą, że żywotność EGR jest duża Twój EGR jeśli miał tylko lekki nalot, to był całkiem niedawno czyszczony. I innej opcji nie ma, bo EGR w stosunkowo krótkim czasie robi niezły gnój w dolocie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Ja sam zrobilem juz prawie 30kkm w 99% po miescie i egr ma sie swietnie.

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    @sdero,
    Kilka tyś km masz na myśli 50 czy może więcej ?

    Ja po 8tyś km od czyszczenia jest tam tak czysto poza zaślepką, która jest okopcona... teraz mam juz 11tyś km i dalej jest czysto bo z zaślepką kombinowałem

    Co do autora. Wyczyść kompleksowo EGR, a potem załóż zaślepkę, jeśli EGR będzie uwalony (uszkodzony) to błąd będzie cały czas jeśli jest sprawny i brudny, a wyczyścisz błąd zniknie


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Dużo zależy ile idzie przez odmę i jakie jest zadymienie spalin.

    - - - Updated - - -

    Jak jest elektrycznie uszkodzony, to zaślepiasz i albo programowo całkiem wyłączasz, a wtyczkę podwieszasz albo programowo usuwasz DTC i zapominasz.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    U mnie elektrycznie jest ok ale nie domyka się i spaliny cały czas wpadają do kolektora. A był czyszczony na błysk.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  8. #18
    Użytkownik Świeżak Avatar PinioSul
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Sulęcin
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20v
    Postów
    107

    Domyślnie

    Wyczyscilem egr i wszystko na błysk. Błąd dalej wyskakuje. Podłączyłem komputer i jest coś takiego.
    Actual egr. ..31,52% na wolnych obrotach a po dodaniu obrotów spada %
    Egr command. .. active
    A przy zgaszonym silniku Actual egr 32,03 % i rosnie

    Egr do wymiany?
    Ostatnio edytowane przez PinioSul ; 19-09-2015 o 17:33

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    wyciagnij za auto i sprawdz na aku czy poprawnie chodzi... Ja tak zawsze sprawdzam

    Jesli nie rusza sie w srodku to blad bedziesz mial caly czas


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar homer2.13
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    147 JTD 150KM 2006
    Postów
    22

    Domyślnie

    U mnie po zimie wystąpił problem z zaworem. Rozebrałem, wyczyściłem, a później okazało się, że siłownik nie pracuje:/ Sprawdzałem go już po podłączeniu na żywca do akumulatora, niestety nic... No i niech spoczywa w pokoju, a ja planuję go usunąć programowo. Poprzednia właścicielka wymieniała egr i przedstawiła mi rachunek na to. Niestety rachunek jest nieczytelny i muszę problem rozwiązać na własną rękę. W związku z tym czy da się we własnym zakresie usunąć programowo EGR?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory