Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Jak przetestować Sportronic'a?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Question Jak przetestować Sportronic'a?

    Zamierzam znowu wejść w Sportronic (3.0 LPG), przeczytałem wszystkie wątki jej dotyczące, bazując też na własnych doświadczeniach, ułożyłem zestaw testów.
    Proszę o uwagi, co (i jak) jeszcze powinienem sprawdzić (chodzi mi tylko o skrzynię), żeby nie trafić na zonka.
    1. Czy, kiedy i na jaki olej został zmieniony? Jeżeli nie jedyny słuszny (podobno był zmieniany), to, czy warto ją brać i szybciutko go zmienić?
    2. Wycieki, kontrolki - wiadomo.
    3. Nazywam to szybki start - (włączanie się do ruchu na przykład na autostradzie) decha od samego początku (najpierw automat, później sport) - powinna się przełączać gdzieś pod 6000 obrotów na automacie?
    4. Hamowanie skrzynią.
    5. Swobodna jazda 70-80km/h i nagle rura (reakcja - szybka redukcja i dopiero w górę?).
    6. Gwałtowne hamowanie (automat i sport?).

    Jako uzupełnienie AlfaDiag, pomiar grubości lakieru, szarpaki i oczywiście kanał.

    Przyznam, że oprócz koloru (srebrny, trzeba będzie przemalować ;-), reszta mi odpowiada (brakuje jej tylko pełnej elektryki siedzeń i sterowania w kierownicy, ale przeżyję), poza tym wszystko, co w 2001 roku mogło się w niej znaleźć jest (szczególnie chodziło mi o xeno, DSP, drewno i skórę). Nie oglądałem jeszcze, ale wstępną weryfikację przeszła.
    Tak w ogóle może ktoś ją zna?
    Konin, właściciel raczej nie jest Alfistą.

  2. #2
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Typ skrzyni ZF 4HP20.
    Skrzynia adaptacyjna sterowana elektronicznie.
    Pięć trybów jazdy do przodu.
    Plus tryby specjalne:
    zimowy - rusza z dwójki
    rozgrzewania skrzyni - nie włącza blokady konwertera
    awaryjny - jeździ tylko na trójce

    W trybie sport zmienia biegi przy wyższych obrotach a konkretnie używa tylko 4 i 5 trybu jazdy do przodu.
    W trybie automat używa wszystkich pięciu zależnie od położenia pedału przyspieszenia.

    Ad.1) Jeżeli nic niepokojącego się nie dzieje to chyba można zaryzykować.
    Ad.3) Przy bucie w podłodze niezależnie czy to tryb automat czy sport powinna zmieniać biegi przy około 6500obr/min.
    Ad.4) i 6) Powinna wyraźnie hamować skrzynią i redukować w czasie hamowania. Oczywiście w trybie sport mocniej bo wszystko będzie się odbywało na wyższym poziomie obrotów.
    Ad.5) Powinna zredukować o dwa lub jedno przełożenie.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Dzięki za sugestie! Coś jeszcze dorzucić do testów skrzyni?

Podobne wątki

  1. 166 3.0 sportronic
    Utworzone przez kosa64 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 21:49
  2. GPS jak przetestować
    Utworzone przez Pazur w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 06:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory