Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Padł silnik w 156. I co dalej?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS
    Postów
    2

    Question Padł silnik w 156. I co dalej?

    Cześć,

    Jestem kompletnie nowy na forum - pragnę się więc bardzo serdecznie ze wszystkimi przywitać. Założyłem tutaj konto, żeby zasięgnąć waszej porady odnośnie dość paskudnego problemu, który mi się przytrafił. Mianowicie posiadam AR 156 2.0 JTS. Dziś przy którymś zakręcie zaświecił mi się komunikat odnośnie niskiego stanu oleju w silniku. Olej uzupełniłem i dosłownie 2 minuty później huk, trzask, dym i olej na asfalcie. Zatrzymałem samochód i... w kałuży oleju znalazłem fragmenty tłoka i bloku silnika.

    Nigdy z tym cholerstwem nie miałem żadnego problemu, prócz tego, że skurczybyk na moje oko nagrzewał się do dość sporych temperatur (wskaźnik temp. oleju w normie), ale maska gorąca jak skurczybyk.

    Pytanie co z tym cholerstwem zrobić? Generalnie lubię ten samochód i szkoda mi spisywać go na straty ale w żadnym samochodzie nie zdarzyła mi się jeszcze sytuacja w której z silnika wylatuje mi tłok. Zdaję sobie sprawę, że ten motor jest już nienaprawialny dlatego mam kilka pytań.

    1. Czy warto to naprawiać? Tj. czy warto kupić nowy silnik (w ogłoszeniach sporo tego w nawet przyzwoitych cenach). Czy ktoś podejmuje się gdzieś a śląsku wymiany silnika? I jaka może być finalnie cena takiego zabiegu?

    2. Jeśli wymiana byłaby opłacalna to czy jest możliwość włożenia tam jakiejś innej jednostki np. V6 albo któregoś diesla? Jak wielkie są różnice w tych motorach i ich osprzęcie?

    3. Finalnie jeśli naprawa nie będzie opłacalna, a ktoś akurat ma taki motor i chciałby sobie włożyć go do tego samochodu (ew. potrzebuje go na części) to wrzuciłem na allegro wóz i z zainteresowanymi chętnie podzielę się linkiem.

    Ten samochodzik jest w dość fajniej wersji... Ma m.in. podgrzewane fotele z przodu, tempomat, fabryczne radio CD, zestaw głośnomówiący, poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne przód i tył, felgi aluminiowe, hak holowniczy, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja etc.

  2. #2
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Policz sobie czy bardziej się opłaci kupić silnik i wymienić i sprzedać, czy sprzedać to co jest. Ale obawiam się że pójdzie w cenie złomu, to już lepiej sprzedać na części...

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    wystawiona za 5.5kzl








  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Błąd kardynalny dopuścić do min stanu oleju w tym silniku. Sam kolego go uśmierciłeś. Nie chcę być złośliwy lecz właśnie przez takie proste niedopatrzenie giną tak świetne auta- szkoda. A co do opłacalności napraw trochę dziwne pytanie. Wszytko zależne od stanu auta i przede wszystkim od chęci zainwestowania w silnik którego też zapewne stanu nie będziesz znał. Jak już wysadziło korbę bokiem to twój silnik to śmieć. A sprawa dokładania innych jednostek typu V6 czy diesla to rozumuję tylko że wiedza na temat konstrukcji pojazdów jest ci bardzo mało znana. Zbrakło by miejsca jak bardzo od siebie się różnią.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,468

    Domyślnie

    Jak blacharka ok i lubisz to auto, to :
    1. znaleźć wiarygodny zakład/mechanika
    2. niech oni znajdą silnik , rozbiorą , pomierzą, wymienią co trzeba
    3. zamontują
    4. zapłać grzecznie, dotrzyj wg zaleceń, pilnuj jakości, ilości i terminów zmian oleju (bo ktoś tego nie robił przed Tobą lub Ty) i ciesz się fajnym autem.
    Tanio w stosunku do "wartości" allegrowej tych aut nie będzie . Najtrudniejszy z powyższych punktów to chyba pierwszy. Nie szukaj najtańszych.
    Powodzenia!

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    akurat pkt pierwszy kolega moze zalatwic z darkiem2116 ( z tarnowskich gor do bedzina daleko nie ma )








  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159
    Postów
    148

    Domyślnie

    "Błąd kardynalny dopuścić do min stanu oleju w tym silniku. Sam kolego go uśmierciłeś. Nie chcę być złośliwy lecz właśnie przez takie proste niedopatrzenie giną tak świetne auta- szkoda"
    ale się uśmiałem!!!! uśmiercenie auta przez minimalny stan oleju-każdy normalny silnik może pracować w takim stanie.
    oczywiście ten silnik po prostu miał już dość i dlatego zeszedł z tego świata.
    A pozatym
    Andrzejsr punkt 2 i 3 to wartość auta
    Ostatnio edytowane przez monoholik ; 20-09-2015 o 17:59

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Silnik używany to około 2500 - 2800 cena wymiany od 500 -900 złotych. Oczywiście nie wiadomo na co traflimy więc warto wcześniej zasięgnąć języka czy auto ktoś zezłomował bo zgniło czy silnik umarł. Niektórzy daja gwarancję rozruchową więc warto skorzystać. Drgua możliwość złomowac auto i zadac sobie pytanie czy kupisz auto w takich pieniądzach z takim wyposażeniem.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 156 JTS 2.0 i 147 jtdm150km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Witam wtroce swoje zdanie ja bym kupil silnik (jts cos pieknego) wymienil panweki korbowodowe tak zapobiegawczo zalal olejem 10/60 zamontowal i sie cieszyl mi nawet radio jest nie potrzebne wole sluchac jtsa :-)


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS
    Postów
    2

    Domyślnie

    Ok. Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Pomogło mi to nieco rozeznać się w temacie. Czy ktoś może posiada numer do tego wspomnianego wyżej speca od wymiany silników?

Podobne wątki

  1. Padł mi silnik od wycieraczek przednich
    Utworzone przez Flaku2012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-07-2014, 09:58
  2. [155] Klapa silnik padł
    Utworzone przez madzik3026 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 15:09
  3. Padł rozrusznik - auto dalej nie pali
    Utworzone przez szymonjot w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-06-2013, 16:27
  4. PADŁ SILNIK - co dalej?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 11:05
  5. [145] QV komu silnik padł???
    Utworzone przez Alfista w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 19:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory