Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Opinia o 2.5 V6 190-192km

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PewienPan
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 175 20v
    Postów
    381

    Domyślnie Opinia o 2.5 V6 190-192km

    Siema. Rozglądam się za jakaś Bella, i czy silniczek jak w temacie jest ok? Jakie opinie macie na jego temat? Albo jakie benzynowe/diesla polecacie ? w 156/166

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.0 JTS 2004
    Postów
    48

    Domyślnie

    Sporo już takich tematów na forum - poszukaj, poczytaj, bo pewnie niewielu będzie się chciało odpowiadać po raz n-ty na to samo, ogólnikowe zresztą, pytanie.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Nie ten dział to na początek.
    Co do silnika to jest to najlepszy jaki w 156 siedział (chodzi o Busso, nie o pojemność, bo 3,2 jak i 2,5 porównywalne), drugi jaki brałbym pod uwagę to 1.9 8v.

    A teraz kilka rzeczy o jakich sobie ludzie nie myślą jak kupują Busso, a potem sprzedają po 2 miechach, bo przesiadają się na coś mocniejszego A po 3 miechach znikają z forum i jeźdzą golfem 1.4
    1. Rozrząd w Busso to 1700+, w JTDku to 700
    2. Zużycie paliwa przy spokojnej to 9 i raczej niżej nie zejdziesz, po mieście 12 z bardzo lekką nogą, Diesel przy takiej samej jeździe pali 5 i 7
    3. Zawias w Alfie to 1500 na przód i taki pojeździ 100 tysi, jak wstrawisz za 700 złotyszy to 40 tysięcy nie zrobisz
    4. Stan alfy oceniasz po podłodze, bierzesz śrubokręt i próbujesz wbić, newralgiczne miejsca są pod nogami z przodu i z tyłu (tu w tylnej części wnęki na nogi) i okolice tunelu środkowego
    Może odstraszam, ale już wielu widziałem co się na Busso porywali, a potem płacz

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PewienPan
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 175 20v
    Postów
    381

    Domyślnie

    Diesel wychodzi taniej na początek zmienić rorząd itd

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    1. Rozrząd w Busso to 1700+, w JTDku to 700
    2. Zużycie paliwa przy spokojnej to 9 i raczej niżej nie zejdziesz, po mieście 12 z bardzo lekką nogą, Diesel przy takiej samej jeździe pali 5 i 7
    Dwie poprawki - rozrząd 900 + wymiana około 450-500 zł (byle kto nie zrobi trzeba mieć blokady)
    Zużycie paliwa na trasie bez szaleństw 9 -9,5 l/100km na mieście około 14 l/100km

    Radość z jazdy bezcenna i te zdziwone miny właścicieli niemieckiej motoryzacji.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Dwie poprawki - rozrząd 900 + wymiana około 450-500 zł (byle kto nie zrobi trzeba mieć blokady)
    Zużycie paliwa na trasie bez szaleństw 9 -9,5 l/100km na mieście około 14 l/100km

    Radość z jazdy bezcenna i te zdziwone miny właścicieli niemieckiej motoryzacji.
    Ja zawsze liczę rozrząd razem z wielorowkowym i wtedy wychodzi te 200- 300 więcej
    A co do spalania, wszystko zależy od nogi w JTDku wychodzi 5,5 do 6 średnio na trasie, ale jak kiedyś się śpieszyłem to owaliła 13,5 na tej samej trasie, tak wiec i Diesle nie palą mało

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Ja zawsze liczę rozrząd razem z wielorowkowym i wtedy wychodzi te 200- 300 więcej
    A co do spalania, wszystko zależy od nogi w JTDku wychodzi 5,5 do 6 średnio na trasie, ale jak kiedyś się śpieszyłem to owaliła 13,5 na tej samej trasie, tak wiec i Diesle nie palą mało
    Co to za porównania? spalanie benzyniaka prawie 200KM do traktora ledwo ponad 100KM

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Pomysl, potem pisz- przed dwoma laty moj traktor mial 160 kuni, teraz ma ciut wiecej, troche mniej od tego twojego 12v, tak wiec porownywac moge spokojnie
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 21-09-2015 o 20:50

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie piszemy tu o moim silniku bo pewnie nie wiesz ile ma tak naprwde koni mój silnik wiec sie nie wypowiadaj o ile mniej ma twój.Porównywanie spalania disla z benzyniakiem raczej to zły pomysł albo wybierasz silnik do przyjemności i nie płaczesz na stacji albo do oszczednej jazdy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,456

    Domyślnie

    To super silnik (2,5V6) w 156tce.

    I można by przy tym pozostać, jeśli go chcesz a nie jest to ot kaprys. Bo jak kaprys to kilka rzeczy tylko trzeba wiedzieć :
    - spora (bardzo) masa i położenie w dużej części przed przednią osią. Zależy czego wymagasz od prowadzenia, na pewnym etapie to cholernie przeszkadza, do pewnego etapu bije i tak sporą część tego co jeździ na drogach,
    - będzie to już w najlepszym razie około 10cio letni silnik/wóz. Diabli wiedzą kogo przeszedł, a raczej łatwo to zgadnąć - depczących gdy zimny i oszczędzających na wszystkim, przeciągających wymiany oleju itp, no bo pali dużo, oszczedzać trzeba, najwyżej jakieś dekle pomalowane czy inne pierdółki, żeby było że zadbany.
    - w tak wiekowych autach można się jednak spodziewać różnych rzeczy, ot - właśnie przechodzę "rozszerzony" serwis , miał być rozrząd a po trochu się zebrało "ciut" więce, ot kilka wycieków, do których aby się dostać trzeba mechanika z zacięciem detektywistycznym, i wyjęcia/opuszczenia silnika - mówię o oleju. Plus drobne wycieki/stare rury, nie wspominając o chłodnicy itd - z układu chłodzenia.
    - możesz trafić na egz. przegrzany w przeszłości -chłodnica, pompa wody, rury , zbiorniczek itp lubią popuścić (nie wszystkie, ale niezauważony wyciek = przegrzanie - wtedy uszczelka pod głowicą/głowicami leci raczej.
    Jednym słowem loteria, z dużą szansą na wtopę więc bez budżetu na ratowanie i zdecydowania wewnętrznego,głębokiego - będzie jak Kylo mówi na chwilę i papa.
    To tak z doświadczeń 6cio letnich z 2,5V6. Ale może ja niepotrzebnie każdej plamki oleju się w nim czepiam i innych takich


    Oczywiście pewnie można i po taniości go użytkować, tu podjechać pare km, tam podjechać, podolewać paraflu i oleju , odstawić i w ten sposób "mieć Vkę". Ale nie o to chodzi, on uwielbia jeździć, tak naprawdę _jeździć_ tylko musi być tip top. Rozrząd (nie byle kto zrobi) i spalanie to oczywistości.
    A i ciasnota w komorze silnika - ot pierdółka - lokalizacja i dostęp do filtra oleju. Odstawiając go byle komu, duża szansa że go nie zmieni w ogóle klnąć na włochów i auta na F a później konsekwencje wiadome.

Podobne wątki

  1. Tlumik środkowy V6 190/192km - czym się różnią
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-10-2014, 16:00
  2. 147 opinia
    Utworzone przez turek1601 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-04-2013, 14:35
  3. Wydech 156 V6 192KM
    Utworzone przez barank w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-04-2013, 13:58
  4. Instalacja do 2,5V6 24v 192KM
    Utworzone przez Gwynbleidd w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-10-2010, 15:22
  5. Alfa Romeo 156 Sedan 2.5 i V6 24V Q-System (192KM) i gaz
    Utworzone przez weirdo w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory