Strona 94 z 152 PierwszyPierwszy ... 4484858687888990919293949596979899100101102103104144 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 931 do 940 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #931
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Nie szkoda było pracy czyszczenia demontażu i montażu kolektora?

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Czyszcząc i oglądając tą maź, która oblepia dolot to wydaje mi się, że najbardziej zanieczyszcza go głównie olej, który pompowany jest przez turbo i odmę. Oczywiście spaliny też ale oglądając sam EGR to powiem, że był on po 60 tys. trochę przykurzony.
    Przy kolejnej wymianie rozrządu za 5 lat jeżeli będę jeszcze właścicielem tego auta to planuję kolejne czyszczenie lub wywalenie wówczas klap.
    Ostatnio edytowane przez marcingoleniow ; 29-09-2015 o 12:46

  2. #932
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Oglądałem dolot u siebie po zaślepieniu EGR. Nie było tam brudu, jedynie cienki film olejowy na ściankach. Pary oleju z odmy zawierają niewiele sadzy.
    Najgorsze jest to, że stanu klapek w kolektorze plastikowym nie da się kontrolować i tak naprawdę nie możesz być pewny, że przez kolejne 5 lat żadna klapka się nie urwie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #933
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Oglądałem dolot u siebie po zaślepieniu EGR. Nie było tam brudu, jedynie cienki film olejowy na ściankach. Pary oleju z odmy zawierają niewiele sadzy.
    Najgorsze jest to, że stanu klapek w kolektorze plastikowym nie da się kontrolować i tak naprawdę nie możesz być pewny, że przez kolejne 5 lat żadna klapka się nie urwie.
    Oglądając ich stan po 133 tys to po kolejnych 60 - 70 tys a pewnie tyle zrobię przez 5 lat klapy się nie urwą. Ale przy przebiegu 200 tys już na pewno nie będę ryzykowała jazdy z klapami lub z tym kolektorem , choć kolega z naszego forum ma nalatane ponad 200 tys i cały czas jeździ z klapami.

  4. #934
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Oglądając ich stan po 133 tys to po kolejnych 60 - 70 tys a pewnie tyle zrobię przez 5 lat klapy się nie urwą. Ale przy przebiegu 200 tys już na pewno nie będę ryzykowała jazdy z klapami lub z tym kolektorem , choć kolega z naszego forum ma nalatane ponad 200 tys i cały czas jeździ z klapami.
    Panie Marcinie oby było jak piszesz i niech Ci jeździ z klapkami. Niechaj ci one uśmiech na twarzy czynią bo fabryczne pochodzenie mają. Moja naprawa po urwanej klapce to koszt 6tyś pln

    p.s. Dla mnie to czysta ignorancja. I brak zrozumienia że błąd leży po stronie fabryki. BTW ten kolektor za długo nie był montowany, przypadek?! Nie wydaje mi sie

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #935
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Gdyby klapki wytrzymywały cały okres gwarancji na silnik to pewnie dalej by je montowali Ale zdarzały się przypadki urwanej klapki po kilkudziesięciu tys. km.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #936
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Panie Marcinie oby było jak piszesz i niech Ci jeździ z klapkami. Niechaj ci one uśmiech na twarzy czynią bo fabryczne pochodzenie mają. Moja naprawa po urwanej klapce to koszt 6tyś pln

    p.s. Dla mnie to czysta ignorancja. I brak zrozumienia że błąd leży po stronie fabryki. BTW ten kolektor za długo nie był montowany, przypadek?! Nie wydaje mi sie

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Po wydaniu takiej kwoty na naprawę nie dziwię się Twojemu podejściu do tematu klap wirowych. Ciekawi mnie tylko jaki naprawdę był przebieg samochodu przy urwanej klapce. Miałem ten cały mechanizm w rękach i według mnie klapy mogą się urwać ale przy przebiegach powyżej 200 tys i nie czyszczonym kolektorze.

    - - - Updated - - -

    Może też tak być, że mój kolektor jest w takim stanie w jakim jest bo samochód jest odpowiednio serwisowany (olej) i leję tylko i wyłącznie najlepsze paliwo (spaliny).

  7. #937
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Aha...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  8. #938
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Zrozumcie mnie, że nie jestem zdania, że rozwiązanie z klapami wirowymi jest dobre i bezpieczne. Sadzę, że 90% 159-tek z tego forum ma przebiegi powyżej 200 tys i uważam, że w takiej sytuacji trzeba albo wymienić kolektor na nowy (kto bogatemu zabroni) albo usunąć je.

  9. #939
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę skutki usunięcia klap i zaślepienia EGR (uważam to za kompleksową robotę), ponowne zamontowanie kolektora, przez który istnieje powszechnie znane ryzyko poważnej awarii silnika, moim zdaniem jest co najmniej nierozsądne. Nawet w przypadku jeśli stosujesz tylko najlepsze paliwo, oleje itp itd. To jest dopiero "kto bogatemu zabroni" Urywające się klapki to nie jest mit - a z zasłyszanych mitów z ASO poznałem takie, w których auta (flotowe) jeszcze na gwarancji zgłaszały się po remont silnika z tego powodu.
    Druga strona medalu - klapy wirowe nie zostały wymyślone ot tak sobie aby utrudnić życie użytkowników samochodów, ale mają swoje zadanie. Stosowanie takiego kolektora ma pewne uzasadnienie, ale zaślepienie EGR powinno być takim minimum pozwalające na wydłużenie jego życia. Znacznie bardziej bezpieczną opcją wydaje się zamontowanie wtedy kolektora przedzmianowego.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #940
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Niestety jest dokładnie tak jak piszesz. Te klapy nie zostały wymyślone po to tylko żeby wpadały do cylindra. Pomysł z kolektorem przedzmianowym jest dobry tylko niestety trwałość tych kolektorów jest dość kiepska.

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory