Strona 96 z 152 PierwszyPierwszy ... 468687888990919293949596979899100101102103104105106146 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 951 do 960 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #951
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    jahu ja mam rocznik 2006 i kolektor MM (plastik), gostek od regeneracji kolektorów (ten od kolektory CDTI) pisał mi, że tak było - raz metal raz plastik. Więc nie wiązałbym tego z rocznikiem.
    ja swoj plastikowy wyslalem wlasnie do goscia od kolektorow CDTI - auto mialo 210 org.przebiegu(od rodziny i z PL) i jedna klapla juz powoli sie odrywala wiec decyzja byla trafiona. generalnie wszytkie klapki zostaly zastapione nowymi ktore juz nie maja sie odrywac. Egr zaslepilem jakie 2 tyg po zalozeniu kolektora wiec jest czysty w srodku. Jedyna rzecz ktora w calej operacji sie nie do konca powiodla i koles musial poprawiac to jedna oska - pekla mu jakos i musial zespawac.
    Generalnie od modyfikacji uplnelo 20 tys km i rok czasu i na razie bez problemow zadnych

  2. #952
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Kurdelebele ja mam 194kkm i za każdym razem jak wciskam gaz to oczami wyobraźni widzę klapkę wpadającą do turbo. Usuwać klapek nie chcę bo auto nie będzie już w ogóle jechać poniżej 2500 RPM (bez czipa).
    Trzeba będzie w końcu się za to zabrać, tylko nie uśmiecha mi się pozbywać auta na tydzień.

    Będzie śmiesznie jak zdejmę kolektor a tam klapków ni ma

  3. #953
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesus88 Zobacz post
    ja swoj plastikowy wyslalem wlasnie do goscia od kolektorow CDTI - auto mialo 210 org.przebiegu(od rodziny i z PL) i jedna klapla juz powoli sie odrywala wiec decyzja byla trafiona. generalnie wszytkie klapki zostaly zastapione nowymi ktore juz nie maja sie odrywac. Egr zaslepilem jakie 2 tyg po zalozeniu kolektora wiec jest czysty w srodku. Jedyna rzecz ktora w calej operacji sie nie do konca powiodla i koles musial poprawiac to jedna oska - pekla mu jakos i musial zespawac.
    Generalnie od modyfikacji uplnelo 20 tys km i rok czasu i na razie bez problemow zadnych
    Może przez tę parę lat coś się zmieniło ale osobiście bardzo nie polecam "gościa od koletorów CDTI". Też kupiłem od niego kolektor z regenerowanymi klapami, który po pół roku zaczął się rozszczelniać od góry. Bez sensu zabawa ze wstawianiem nowych "rzeźbionych" klapek. Bardzo duże prawdopodobieństwo, że się rozszczelnią na ośkach. Lepiej po prostu kupić stary aluminiowy kolektor bez klap.

  4. #954
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Może będą na Ciebie czekać w głowicy

  5. #955
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Usuwać klapek nie chcę bo auto nie będzie już w ogóle jechać poniżej 2500 RPM (bez czipa).
    Uwierzyłeś w obiegowe, stereotypowe, fałszywe opinie. Auto będzie jechało lepiej po usunięciu klapek, bo wyczyścisz kolektor. Gdybyś miał czysty kolektor to po usunięciu nie odczułbyś żadnej zmiany po usunięciu klap.

  6. #956
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Uwierzyłeś w obiegowe, stereotypowe, fałszywe opinie. Auto będzie jechało lepiej po usunięciu klapek, bo wyczyścisz kolektor. Gdybyś miał czysty kolektor to po usunięciu nie odczułbyś żadnej zmiany po usunięciu klap.
    Yhym tak, czyli pewnie je tam zamontowali tylko po to, żeby się psuły. Wiadomo, że czyszczenie kolektora bardzo dużo daje, ale nie wiem skąd pomysł, że w pełni sprawny kolektor (czysty, szczelny) z klapami i taki sam bez klap działają tak samo. Przecież one są po to, żeby na niskich obrotach/niskim doładowaniu usprawniać tworzenie mieszanki (zamknięte klapy, zawirowania) a przy wysokich obrotach/dużym przepływie powietrza zwiększać średnicę kanału.
    Wywalasz klapy - masz duży przepływ, ale za to gorsze parametry mieszanki w dolnym zakresie obrotów.

  7. #957
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Yhym tak, czyli pewnie je tam zamontowali tylko po to, żeby się psuły. Wiadomo, że czyszczenie kolektora bardzo dużo daje, ale nie wiem skąd pomysł, że w pełni sprawny kolektor (czysty, szczelny) z klapami i taki sam bez klap działają tak samo. Przecież one są po to, żeby na niskich obrotach/niskim doładowaniu usprawniać tworzenie mieszanki (zamknięte klapy, zawirowania) a przy wysokich obrotach/dużym przepływie powietrza zwiększać średnicę kanału.
    Wywalasz klapy - masz duży przepływ, ale za to gorsze parametry mieszanki w dolnym zakresie obrotów.
    Bzdura panie praktyka pokazuje inaczej

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  8. #958
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Yhym tak, czyli pewnie je tam zamontowali tylko po to, żeby się psuły. Wiadomo, że czyszczenie kolektora bardzo dużo daje, ale nie wiem skąd pomysł, że w pełni sprawny kolektor (czysty, szczelny) z klapami i taki sam bez klap działają tak samo. Przecież one są po to, żeby na niskich obrotach/niskim doładowaniu usprawniać tworzenie mieszanki (zamknięte klapy, zawirowania) a przy wysokich obrotach/dużym przepływie powietrza zwiększać średnicę kanału.
    Wywalasz klapy - masz duży przepływ, ale za to gorsze parametry mieszanki w dolnym zakresie obrotów.
    Miałem czysty kolektor ze sprawnymi klap i wymieniłem na czysty kolektor bez klap. Nie odczułem żadnej różnicy. Żadnej.
    Nie twierdzę, że te klapy nie mają żadnej funkcji (bo mają związaną głównie z EGR i normami spalin).
    Twierdzę, że ich wywalanie nie zmniejsza zauważalnie dla kierowcy dynamiki auta w niskim zakresie obrotów.

    Faktem jest, że w BMW wywalanie klap jest odczuwalne. Jednak w Alfie nie jest. Co pokazuje praktyka i doświadczenie wielu użytkowników. Sam się bałem większego spalania czy mniejszej dynamiki, ale ani jedno, ani drugie nie zostało przeze mnie zauważone.

  9. #959
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    jahu ale nie produkuj sie niech se chlopak zostawi i tyle.Ja juz zauwazylem, ze nie warto doradzac tym co wiedza lepiej

  10. #960
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dominiq
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Suzuki Vitara II ALLGrip '18
    Postów
    115

    Domyślnie

    Usuń EGR, klapy i DPF nawet jak wszystko sprawne. Tak wygląda doradzanie na tym forum

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory