Strona 16 z 24 PierwszyPierwszy ... 6789101112131415161718192021222324 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 234

Temat: Q-tronic wymiana oleju - gdzie ?

  1. #151
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    Szkaradnik, ale to raczej dotyczy wyekspoloatowanych skrzyń, dlatego wyznacznikiem chyba jest prawdziwy przebieg skrzyni/auta. Bo z tego co widzę, to raczej przy przebiegu do 200k km zmiana nie powinna zaszkodzić skrzyni.
    No to mam auto ewenement. Serwis w ASO do końca. Zawias oryginalny , DPF oryginalny , klapy wirowe , EGR ( nic nie tknięte ). Na wszystkim (maglu też ) ori zapinki. W ASO przeglądy z przebiegiem sie zgadzają. W środku nie chwaląc się - bardziej "niezniszczonej" Alfy nie widziałem (skóry, wytarcie guzików,pedałów itd . Przebieg obecny 162tkm . Przypadek?? Może ale na forum Vectry przewałkowałem temat i tam wyczytałem że sypie się kosz przy takich przebiegach. Kwestia też użytkowania auta. Po miescie skrzynia dostaje bardzo po dupie a na trasach nie.

  2. #152
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Ja niestety sporo jeżdżę po mieście ... do tego ta jazda w korkach - ale w końcu po to m.in. się kupuje automat
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 03-10-2015 o 11:15

  3. #153
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    .Andrzej. nie martw się na zapas. Nie ma reguły odnośnie przebiegu co do kosza C1. U mnie samochód ma już przejechane ponad 250tyś km i kosz C1 jest ok. Skrzynia po raz pierwszy była ruszana przy wymianie sterownika, którą robiłem przy około 245tyś km. Po jego wymianie wszystkie szarpnięcia i uślizgi zniknęły i skrzynia pracuje bardzo płynnie bez jakichkolwiek niepokojących objawów.

  4. #154
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Skrzynia poskładana. Jutro jadę zrobić adaptację bo nie miałem jak. Bieg D zapina bez opóźnienia i szarpnięć. Filtr wymieniony. Powiem wam tyle że samemu nie do ogarnięcia i bez podnośnika. Skrzynię wyciągnąć to pół auta rozebrać. Dobrze ,że wbrew moim obawom obyło się bez oberwanych śrub. Ale zakwasy mi zejdą za miesiąc . Trochę rozyebało mnie jak Włosi puscili rure z intercoolera- idzie z 1-2cm od wydechu przy kolektorze, chyba że mam wersję na srogie zimy i dogrzewa powietrze.
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 06-10-2015 o 20:13

  5. #155
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Napisz coś więcej jak będzie wykonana adaptacja. Czy tylko reset ustawień przez komputer i program czy też jakaś jazda itp.

  6. #156
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Na dniach zapodam fotkę częsci które zostały wymienione. Wiem na pewno ,że nie sam tłok C1 tylko cały kosz z tarczami i element w którym ten kosz się osadza ( taka zębatka w kształcie trąbki ) , filter i jakieś uszczelnienia i zalana świeżym olejem . Z roztargnienia zostawiłem stare części u szefa na warsztacie ( zgarnę je na dniach to zrobię fotki ) . Adaptacja dziś była zrobiona , reset ustawień . Powiedział mi koleś co mi tą skrzynie składał ,że teraz mam trochę pojeździć aż się wszystko zgra bo po wymianie części na nowe skrzynia pamięta stare wartości ciśnień czy coś w ten deseń . Na chwilę obecną jest niebo a ziemia ( jak zapinam D to się zastanawiam czy złapało bo nie czuć wogóle momentu złapania biegu ) . Plusem całej operacji niewątpliwie jest cena ale minusem ,który niestety potencjalnych chętnych odstraszy to to ,że trzeba mieć gdzie skrzynię wyciągnąć i potem samemu ją włożyć i zrobić to tak by kolega fachman po jej złożeniu mógł zalać ją olejem albo później samemu ( jak ja ) ją zalać a to nie takie oczywiste bo Fiat podaje inną metodę , na forum Vectry jest jeszcze inaczej a gość mi kazał jeszcze innym sposobem . Ważne ,że wszystko spasowało i nie szarpnęło po kieszeni bardzo . Kolega fachowiec za to opowiadał jak to wygląda w "warsztacie" gdzie wymienia się pierdoły a kasuje za pół skrzyni albo mała usterka przedstawiana jest jako kwalifikująca się do remontu i cena naprawy drastycznie rośnie . Tu natomiast nie stałem za zamkniętymi drzwiami a widziałem co i jak jest robione . Najlepsze jest to ,że aby dobrać się do skrzyni trzeba poświęcić temu cały dzień i tyle samo na złożenie a sama naprawa skrzyni to 30min roboty . W skrócie - osłona silnika + boczne pastiki nadkola , akumulator i stelaż pod nim ze sterownikiem , rura od kolektora , wydech ( odcinek przy turbo idący do DPFa ) , wahacze dolne od sanek , łączniki stabilizatora od amorów ( stabilizator zostawiamy na sankach ) , maglownice odkręcić od sanek i podwiesić , przeguby zewnętrzne odkręcić od piast , wewnętrzne ze skrzyni ( po uprzednim spuszczeniu oleju ) , podpora półosi odkręcić i zbić , odkręcić sanki i w 2 osoby je wytargać , łąpy skrzyni biegów ( góra i dół, uprzednio podwieszając silnik na szynie ) no i potem rozrusznik ( 2 śruby pikuś za 3 dać nobla inżynierom AR ) . Jak już to mamy z głowy to dopiero bierzemy się za samą skrzynię i tu też jest śrubek od groma i poukrywanych kilka co by nam życie umilić . Jednym słowem rzeźnia . Ale znowu człowiek bogatszy o doświadczenia

  7. #157
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Dżizys jego mać .... no comments

  8. #158
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Tak wygląda zazębienie ( po lewej ) i kosz C1 z tłokiem i tarczami.Na drugiej fotce widać jak tłok jest wytarty. Oprócz tego filtr ,którego już nie posiadam. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uploadfromtaptalk1444750215851.jpg
Wyświetleń:	61
Rozmiar:	83.0 KB
ID:	180618
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uploadfromtaptalk1444750245555.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	108.1 KB
ID:	180619  

  9. #159
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Witam... Zakupiłem niedawno AR 159 2.4 Qtronic na obrzerzach Katowic od jednego z klubowiczów zajmującego się wyłącznie handlem AR.
    Ogólnie mogę przytoczyć tu wypowiedź kolegi Nazara:

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    No to mam auto ewenement. Serwis w ASO do końca. Zawias oryginalny , DPF oryginalny , klapy wirowe , EGR ( nic nie tknięte ). Na wszystkim (maglu też ) ori zapinki. W ASO przeglądy z przebiegiem sie zgadzają. W środku nie chwaląc się - bardziej "niezniszczonej" Alfy nie widziałem (skóry, wytarcie guzików,pedałów itd . Przebieg obecny 162tkm . Przypadek?? Może ale na forum Vectry przewałkowałem temat i tam wyczytałem że sypie się kosz przy takich przebiegach. Kwestia też użytkowania auta. Po miescie skrzynia dostaje bardzo po dupie a na trasach nie.
    u mnie sprawa wyglądała podobnie przebieg potwierdzony książką serwisową, zgodny z zapisami ASO w Niemczech, aktualnie 181000km... Auto generalnie zadbane wizualnie i sprawne technicznie, z kilkoma mankamentami do dopieszczenia, pełny pakiet TI, wewnątrz wygląda jak nowe, nie licząc małego wytarcia przy stacyjce na panelu aluminiowym (z tego co tu wyczytałem to raczej standard), skóry nigdzie nie przetarte ani nawet nie spękane, widać że po prostu niemiec dbał.
    AR 159TI zawsze była moim wielkim marzeniem, i teraz kiedy się spełniło zamiast odrazu jeździć zabrałem się za dopieszczanie mechaniki ;D Zdawałem sobie sprawę, że te auta raczej młodnieć już nie będą, więc lepsza okazja już się nie trafi żeby kupić coś w miarę sensownego
    Nigdy nie miałem auta z tak dużym przebiegiem jak dla mnie, Delta ma ledwie 48tkm, Julka dopiero co 80tkm, i z tego powodu wolę dmuchać na zimne... i póki mam czym jeździć, chce zrobić swoja Belle na igłe Z uwagi na to że nie zamierzam już w tym roku inwestować w zimówki do 9 to Bella zostanie w garażu do powolnego dopieszczenia...
    Tyle się tu naczytałem o możliwych usterkach, że wiem że czeka ją napewno pakiet startowy w Auto-Krak z klapami, egr i dpf OFF, przy okazji nowy rozrząd, paski osprzętu, olej skrzyni i jeszcze parę rzeczy

    Z uwagi na to, że w książce serwisowej nie ma miejsca wydzielonego na pozycję wymiany oleju przekładni automatycznej, a niemcowi raczej tego w ASO nie robili, a czy sam na to wpadł to raczej zagadka nie do rozwiązania...

    Na początek przygody z Bellą postanowiłem pościągać wszelkie możliwe osłony od spodu auta, zderzak itd i poprzyglądać się jak to wszystko wygląda...
    Znalazłem mały wyciek oleju na połączeniu skrzyni biegów z silnikiem, zaraz potem miałem konsultację z mechanikiem i jednoznaczna diagnoza - "puścił uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów", simmering, bzdura za dosłownie kilka PLN, ale żeby to usunąć trzeba spuścić całą skrzynie...
    a że lubię dłubać przy autach, i mam trochę wolnego czasu to się nawet ucieszyłem, a przy okazji od razu wymienię filtr oleju w skrzyni, i zrobię całkowitą wymianę oleju, a nie tylko statyczną
    napewno jak będę robił rozrząd, to przy okazji zmienię uszczelniacz wału z drugiej strony, tak dla pewności ;D

    Czytałem wyżej że duża część osób korzysta z oleju RAVENOL i ja też chciałbym się na taki zdecydować, bo prawdę mówiąc szkoda mi przepłacać za jakąś Tutelle (Tutelle rekomenduje producent, który nie przewiduje wymiany oleju w tych skrzyniach, także dla mnie to jedna wielka ściema z tą Tutellą)

    Na forum spotkałem się tylko z stwierdzeniem, że osoby tu udzielające się korzystały z Ravenol ATF Fluid T-IV, który pasuje niby do tych samych skrzyń w Oplu i Sabbie, a w karcie technicznej nie ma żadnej wzmianki aby pasował do wymagań Fiata.
    Skorzystałem z Internetowego dobrania oleju na oficjalnej stronie Ravenol i zaproponowano mi olej "RAVENOL ATF T-WS Longlife", gdzie po przeczytaniu karty technicznej ten olej niby spełnia wymagania Fiata, Aisin Warner i jest dedykowany specjalnie do modeli 159 i Brera Qtronic

    Czyli jednak skrzynie w naszych Alfach nie są identyczne z tymi w oplach i "RAVENOL ATF Fluid T-IV" nie spełnia wymagań?
    pytam bo chce kupić 8-10L a różnica w cenie jest dość znaczna

    Wie ktoś jaka jest różnica między tymi olejami? może ATF T-WS Longlife zapobiega degradacji uszczelnień w skrzyni?
    Używał tego ktoś już, jakie wrażenia?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ravenol t-IV.jpg
Wyświetleń:	240
Rozmiar:	93.3 KB
ID:	181834   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ravenol t-ws.jpg
Wyświetleń:	249
Rozmiar:	74.2 KB
ID:	181835  

  10. #160
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Moja, jak i dwie powyższe to też ewenement, bo nawet panel alu mam jak nowy Jeszcze pół roku temu napisałbym, że mamy prawie identyczny przebieg. Ale obecnie mam już ponad 200k km.
    Co do oleju to zalewam Tutele GI/VI, bo raz że w ASO tylko to mają, a dwa - nie chce mi się eksperymentować. IMHO ważniejsze jest żeby olej był regularnie zmieniany. A co do skrzyni to jak na razie mam suchutką, czyli wycieków brak
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 28-10-2015 o 19:41

Podobne wątki

  1. Wymiana oleju w skrzyni biegów - Q-tronic 159 SW
    Utworzone przez Saimonse w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2015, 11:26
  2. Gdzie ? - wymiana oleju z skrzyni automatycznej.
    Utworzone przez Bassotronic w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 15:57
  3. [159] Wymiana oleju - skrzynia Q-TRONIC 1.9 JTDm 150km
    Utworzone przez Dzalan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-11-2014, 23:43
  4. Wymiana oleju w asb AISIN gdzie??
    Utworzone przez czesany w dziale 166
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 05:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory