Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: Chip tuning

  1. #31
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    eździj troszkę na ćwiartkę, żeby popatrzeć na inne wózki posłuchać o czym mówią mechanicy z pierwszej ligi osiągający z 2000cm3 1000 KM
    super, to moze wyjaśnisz wszystkim jak taką moc sie osiąga? bo na pewno nie przez samą zmianę sterowania silnika
    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    - ingerencja w elektronikę to ostatni etap tuningu silnika - po dolocie, wydechu i ingerencjach mechanicznych w silnik i moim zdaniem aby był efektywny, powinien być przeprowadzany indywidualnie dla każdego samochodu.
    trafniej nie da sie juz tego ująć
    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    Tak na chłopski rozum to jeżeli uważasz, że V-tech kroi półtora tysiaka za podniesienie doładowania, co przeciętny mechanik włącznie ze mną (a nim nie jestem) potrafi zrobić w stodole za pomocą śrubokręta i płaskiego klucza nr 10 to chyba z konia spadłeś
    a gdzie ja cos takiego napisałem?
    w dalszym ciągu nie wyjasniłeś na czym polega podniesienie mocy w silniku z turbo, przez zmianę oprogramowania. jestem bardzo ciekawy, ostro skrytykowałes moje zdanie wiec bądź tak uprzejmy i wyprowadź mnie z błędu
    masz silnik 2.4jtd wiec pewnie wiesz w jaki sposób przybyło ci kucy?

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    zmiana oprogramowania w silnikach doładowanych ma sens, bo polega na zwiększeniu ciśnienia doładowania, a w wolnossącym co chcesz zmienić?

    Właśnie tu to napisałeś "zwiększeniu ciśnienia doładowania"

    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    w dalszym ciągu nie wyjasniłeś na czym polega podniesienie mocy w silniku z turbo, przez zmianę oprogramowania. jestem bardzo ciekawy, ostro skrytykowałes moje zdanie wiec bądź tak uprzejmy i wyprowadź mnie z błędu
    masz silnik 2.4jtd wiec pewnie wiesz w jaki sposób przybyło ci kucy?
    właśnie za pomocą przerobienia ECU czyli wgrania nowej mapy. Jeszcze raz napiszę, jeżeli podniesienie mocy opierałoby się tylko na podniesieniu ciśnienia doładowania, każdy przeciętny mechanik zrobiłby to w stodole, niestety tak łatwo nie jest, przedewszystkim trzeba być programistą.


    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    masz silnik 2.4jtd wiec pewnie wiesz w jaki sposób przybyło ci kucy?
    przybyło mi kucy nie dlatego, że mam silnik 2.4 jtd.
    Ostatnio edytowane przez bosniak_sg ; 27-03-2009 o 09:28 Powód: bo tak?

  3. #33
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    Właśnie tu to napisałeś "zwiększeniu ciśnienia doładowania"
    no tak, w silniku z turbo to wiem ze mozna zwiekszyc cisnienie doladowania, chcesz powiedziec ze w wolnossącym tez się da? wiem ze mozna zmienić sterowanie praca silnika(wtryskami, podniame powietrza itd)
    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    Jeszcze raz napiszę, jeżeli podniesienie mocy opierałoby się tylko na podniesieniu ciśnienia doładowania, każdy przeciętny mechanik zrobiłby to w stodole, niestety tak łatwo nie jest, przedewszystkim trzeba być programistą
    dobrze, moze zbyt ogolnie napisalem. podniesienie mocy w jtd głównie wiąze sie z podniesiem cisnienia doładowania, masz racje ze trzeba tez zmienić charakterystyke pracy silnika

    bosniak_sg, masz auto po przeróbkach i na pewno sobie je chwalisz tak jak ja, bo efekt jest bardzo zauważalny, powiedz mi czy gdybys miał benzynową alfe wydałbys pieniądze na chip tuning, bez zmiany innych elementów silnika, wydechu itd?

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    wiem ze mozna zmienić sterowanie praca silnika(wtryskami, podniame powietrza itd)
    Właśnie za pomocą zmian w ECU, o co cały czas się siepiesz do Piotrkk


    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    dobrze, moze zbyt ogolnie napisalem. podniesienie mocy w jtd głównie wiąze sie z podniesiem cisnienia doładowania, masz racje ze trzeba tez zmienić charakterystyke pracy silnika
    Poprzez przestrojenie ECU, modyfikację map, czasów wtrysku etc, itp. itd.

    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    bosniak_sg, masz auto po przeróbkach i na pewno sobie je chwalisz tak jak ja, bo efekt jest bardzo zauważalny, powiedz mi czy gdybys miał benzynową alfe wydałbys pieniądze na chip tuning, bez zmiany innych elementów silnika, wydechu itd?
    Nie ponieważ koszt jest kolosalny, a efekt conajmniej mizerny, wolałbym sprzedać takie auto i kupic jednostkę turbo benzynową bąć diesla i dopiero modyfikować.

  5. #35
    ANGEL
    Gość

    Domyślnie

    Tak was czytam i czytam i powiem tak... Jestescie smieszni w pogoni za niczym i za wysokie progi jak na wasze nogi...

    Chcesz zwiekszyc doladowanie w Turbo... a po kiego grzyba Ci CHIP, odepnij wąż od WAST-Gate... a uzyskasz 3x tyle doladowania aż Ci korba wyjdzie D.upa...

    CHIP ma za zadanie Zmienienie calej mapy silnika.. I koniec kropka... Wiecej powietrza w komorze spalania to i wiecej paliwa= wiecej mocy... Chcecie sie scigac na Koniach... prosze bartdzo ale na pole z takim rozumowaniem...

    Powiem to raz.. Scigamy sie na Nm.. czyli jak seria Alfy 164 miala 230KM ( nie chce mi sie wirzyc ze po tylu latach trzymal serie) a po CHIPsie mial 229KM... a ile mial Momentu ?? Czyli cudownym Niutkow ( Nm) ??

    A wytlumaczcie mi na przykladzie... Seria Audi 2.8 V6 174KM/ 240Nm
    Po Chipsie ma 193KM/ 285Nm.... Acha silnik 12V a po CHIPsie ma moc silnika 30V.., blagam was nie zaczynajcie tematu na ktory nie macie wiedzy, albo wiedza jest zbyteczna...

    PS byla wypowiedz ze CHIP na koncu... no brawo brawo... mysl tak dalej a sam bedziesz na koncu... Chcesz lekko podniesc moc silnika to wlasnie zaczynasz od CHIPowania...

  6. #36
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrekk Zobacz post
    od kiedy chip zwiększa spalanie ? Przynajmniej ja nie odczułem tego. Skąd takie wnioski ? chipowałem 2 auta i nigdy nie odczułem znacznego wzrostu spalania , liczba oktanowa benzyny nie dodaje koni za darmo na pewno nie 5-10 koni tym bardziej w seryjnym samochodzie.

    Oczywiście że odczujesz różnice w przyspieszeniu auta inaczej tego typu chipy nie miały by bytu istnienia, nikt by ich nie kupował a produkcja mijała by się z celem. Widzę, że niektórzy wypisują swoje opinie na przypuszczeniach a nie na faktach.
    Wałki sportowe , kolektory i tym podobne modyfikacje dają więcej koni mechanicznych i więcej momentu obrotowego , ale kosztują zbyt dużo jak na budżet przeciętnego posiadacza czterech kółek, także takie porównania po prostu nie da się przyjąć , a wymiana silnika na mocniejszy jest dobrym rozwiązaniem ale koszt tez jest wysoki.

    W moim przypadku osiągi poprawiły się znacznie moc jaką uzyskałem z silnika 1.8 T.S to około 141 koni to prawie tyle co 2.0 T.S. (144) i wyniki jest taki, że takie 2.0 T.S. nie ma szans ani w spalaniu ani w przyspieszeniu , moce są prawie identyczne ale krzywa momentu obrotowego i jego wartość w 1.8 T.S. + chip jest znacznie równo miernie rozłożona , osiąga szybciej swe maksimum, silnik ciągnie ze znacznie niższych obrotów , wysoki moment obrotowy utrzymuje się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, więc nie wiem jak można pisać, ze chipy nic nie dają , ale każdy ma różną opinie na ten temat która ja szanuje więc pozdrawiam
    widze ze nie wiesz ile T.Spark 1,8 i 2,0 ma koni.....

    ---------- Post dodany o godzinie 19:58 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:56 ----------

    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    Tyś jest cały jak opornik za 0,20
    zostawie to bez komentarza.twoja wiedza mnie powlila i poddaje sie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #37
    ANGEL
    Gość

    Domyślnie

    lesio146 proponuje Ci przesledzic caly temat... a tak wogole ty wiesz co napisales cytujac Piotrekk?? On wie ile koni ma 1.8 i 2.0 T.S.... 1.8 ma 126 lub 129KM on po CHIPsie ma 141KM a 2.0 fabryczne ma 144KM... Oczywiscie mowimy tu o silnikach 8 zaworowych...

  8. #38
    mariuszuppsala
    Gość

    Domyślnie

    zastanawialem sie nad tym co lepsze ,chip czy wieksza zabawa z silnikiem, wniosek jest jeden. z takich malych silników jak 1.6, 1.8 czy 2.0 a do tego na gazie to cudów nie bedzie.dzieki za te wszystkie wnioski w/w bede mial na uwadze ze trzeba po prostu kupic auto powyżej 3.0 wtedy można poszaleć ,a nie bawić sie w przeróbki.pozdrawiam!!!

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar Piotrekk
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 155 Formula ,AR 166 3.0 v6, 3.2, AR GTV 3.0 v6, AR 156 2.0 T.S., AR 159 3.2 V6, AR GTV 2.0 V6 TB
    Postów
    87

    Domyślnie

    a co ma gaz to tuningu to są dwie sprzeczne sprawy , chcesz oszczędzać to nie tuninguj bo po co ?? Pozdrawiam

  10. #40
    Użytkownik Ogier Avatar jajcek
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bialystok, Bialystok, Poland, Poland
    Auto
    BMW 530D E39
    Postów
    170

    Domyślnie

    A ja mam pytanie czy jak zwiększę moc o 20 km chipem w swojej Alfie (1.9 jtd 105km) to czy mocno nadszarpnie to żywotności silnika mojej belli ?

Podobne wątki

  1. CHIP Tuning JTD?
    Utworzone przez samsung12 w dziale Podlaskie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 16-06-2016, 19:42
  2. [159] Chip tuning
    Utworzone przez Siner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-02-2016, 22:14
  3. CHIP TUNING 1.9 jtd???
    Utworzone przez P.E.S w dziale Emigranci
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 23:50
  4. [166] Chip-tuning
    Utworzone przez bella-hella w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2010, 19:12
  5. Chip tuning TS
    Utworzone przez MARIN w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-11-2007, 11:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory