Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: Regenerowana dwumasa - telepanie silnika

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie Regenerowana dwumasa - telepanie silnika

    Witam, do kiedy kupiłem alfę (rok temu) telepało silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu + czasami przy zmianie biegów z wyższych obrotów tak powiedzmy powyżej 3-4 tys. Stwierdziliśmy kończący się dwumas (przebieg 250 tys). W końcu pod koniec wakacji sprzęgło się troszkę posypało, drgał cały pedał sprzęgła. Zarobiłem trochę kasy to wymiana sprzęgło Luka + regeneracja dwumasy w firmie Avanti. Mechanik zrobił auto oddał było wspaniale chociaż telepanie przy odpalaniu i gaszeniu nadal występowały tyle że mniejsze. Po 2 tygodniach ruszając spod świateł poczułem drgania silnika i do teraz mam problem z telepaniem silnika przy ruszaniu z 1. Im więcej gazu tym bardziej telepie dlatego ruszam powoli na sprzęgle i jeżdżę bo wtedy telepie mało odczuwalnie. I teraz mam pytanie do was. Czy jazda z taką dwumasą może zniszczyć tarczę albo docisk lub coś innego? Mechanik powiedział że może się jeszcze ułożyć, a jak nie to trzeba oddać do reklamacji. Miał ktoś do czynienia z takimi objawami po regeneracji? Może mechanik coś spierdolił?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Przestań, ta jasne mechanik spierdolił, Ty żeś spierdolil sprawę bo ile razy można powtarzać o tym żeby dać sobie spokój z regenerowaniem dwumasy. Chytry dwa razy traci... co tanie to drogie... i takie tam jeszcze. Nic się nie ułoży, a możesz sobie zaszkodzić bo skoro zaraz po założeniu zaczeło już telepać, to nie znasz dnia i godziny kiedy coś sie rozleci. A wtedy od nowa sprzęgło, docisk, wałek zdawczy w skrzyni, może nawet kielich skrzyni...

    Swoja drogą, ciekaw jestem jak będzie przebiegała reklamacja tej dwumasy. Nawet jak ją "naprawią" to ile będziesz znów jeżdził, tydzień, dwa, miesiąc ???

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    Jakbym miał tysiaka więcej w portfelu to bym nie regenerował, a znajomy mechanik mówił że wysłał tam już pare dwumas i problemu nie ma do tej pory z nimi. Ja oczywiście trafiłem w gówno.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    No wiem, każdy tak mówi, jak bym miał... Jak sobie robisz sam to można eksperymentować, bo jedynie się narobisz jak nie wyjdzie i doświadczenia nabierasz. A jak mechanikowi oddajesz to płacisz, szkoda wtedy takich eksperymentów bo jak nie wyjdzie to następne wymiany wychodzą Ci akurat kosztowo to co byś kupił nowa część a często nawet drożej, a za darmo nikt Ci skrzyni nie zrzuci. Tak czy owak powodzenia z reklamacją i obyś trochę na tej dwumasie pośmigał

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    patalacho, telepanie silnikiem przy ruszaniu może powodować wiele czynników: poduszki silnika i skrzyni, zapowietrzony wysprzęglik hydrauliczny, wyrobiona gumowo-metalowa tulejka pedału sprzęgła, dwumas. Ja w swoim czasie wymieniłem dwumas i telepanie ledwie zelżało, po długich dociekaniach powodem telepania okazał się padający wysprzęglik i tulejka w pedale sprzęgła

    Podobno dwumas można zdiagnozować samemu, zaciągając ręczny, wrzucając drugi bieg i powoli puszczając sprzęgło nasłuchiwać niepokojących dźwięków. Sprawny dwumas będzie się starał aż do "zaduszenia" silnika niwelować drgania, padnięty będzie przy tym wydawać okropne dźwięki, jakby miał się za chwilę rozwalić, już nie wspominając o wibracjach przenoszonych na karoserię - ile w tej diagnozie prawdy, nie wiem, dowiedziałem się o niej już po wymianie dwumasu. Z ciekawości przetestowałem i faktycznie, coś w tym jest, bo u mnie jakiś tam strasznych dźwięków nie doświadczyłem

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    Wiem wiem robiłem ten test wcześniej i żadnych dźwięków nie było teraz też nie ma. A myślę że jakby wysprzęglik był do wymiany to mechanik by mi o tym powiedział przy wymianie sprzęgła. A z tą tulejką pedału sprzęgła to nie wiem jakie ona daje objawy? Dodatkowo dodam że raz na jakiś czas pedał dziwnie chodzi tzn do połowy idzie normalnie potem jakby go coś tam trzymało muszę mocniej i wpada. Dziwne.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Tuleja łączy pedał sprzęgła z pompą sprzęgła i jak jest wyrobiona ta tuleja to jest ogromny luz na pedale (nisko łapie sprzęgło) i też szarpie przy ruszaniu.

    Tuleja wygląda tak: https://www.autosklep24.pl/pl/p/Tule...IA-LYBRA/16409

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    Luz na pedale tzn? A co może powodować ten objaw co pisałem? Zapowietrzanie? Pompa? Docisk?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Dokładnie chodzi o tulejkę która przychodzi w miejsce wskazane strzałką na poniższym zdjęciu. Jak jest wyrobiona to pedał dosłownie lata sobie góra dół, łatwo sprawdzić chwytając pedał sprzęgła i próbując nim poruszać góra-dół, jak sprawna tuleja to nie powinno być wyczuwalnego luzu.
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...0091121551.jpg

    Jak jesteś pewny, że dwumasa jest OK, to bym obstawiał zerwane poduszki silnika/skrzyni. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nowy docisk i tarcza sprzęgła by nawaliła.


  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Dodatkowo mogą jeszcze takie objawy powodować duży luz na przegubach wewnętrznych co jest u mnie - jeszcze nie miałem okazji wymienić. Ale, jeśli u Ciebie telepanie wzrasta wraz z obrotami dla mnie sprawa jest jasna, że to jednak dwumasa, bo u mnie było to samo i po wymianie dwumasy problem takiego telepania zniknął.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 10:52
  2. Regenerowana skrzynia JTD
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 22:48
  3. Nierówna praca silnika i telepanie całym autem V6
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory