Czy jazda w zimie AR 159 SW na oponach 225/40 18 będzie miała jakikolwiek sens??
Koledzy co powiecie o takich oponkach:
http://allegro.pl/4-opony-zimowe-215...690849672.html
http://allegro.pl/4x-opony-zimowe-ha...663131606.html
http://allegro.pl/4x-opony-zimowe-21...703360030.html
Pewnie nokiany będą najlepsze z wyżej podanych. Jest ewentualnie jakaś sensowna alternatywa dla nich żeby zamknąć się w budżecie 1500 +/- 100 zł
Nie widzę jakiegoś problemu. Na profilu 40 możesz się spodziewać po prostu tego czego się można spodziewać po profillu 40, czyli problemów na dziurawych drogach. Ludzie jeżdżą na 225 zimą, jeśli nie masz lekkiego silnika 1.8 mpi to powinno dać radę.
Do wielowahaczowego zawieszania lepiej zakładać opony asymetryczne niż kierunkowe. Pytanie do osób z większą wiedzą – czy to prawda? Takie opinie spotkałem w kilku miejscach, m.in. w opisach poszczególnych rodzajów opon tego samego producenta.
SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !
205/60/16 są strasznie balonowate, aczkolwiek fakt na zimę pewnie lepiej się nadają do tak niskiego samochodu jakim jest 159. Jest też sporo osób, które nie narzekają na 215/55/16, ale to wiadomo zależy czego kto oczekuje, w ostatnich latach u nas w kraju zima stopniowo słabnie.
Odwołując się do tego co napisał jahu, jest ktoś w stanie potwierdzić tą teorię? Jaki faktycznie ma to wpływ na właściwości jezdne, symetryczność lub asymetryczność opony?
Na zimę mam taki rozmiar jak na lato i jak do tej pory nie narzekałem. Co do wyboru opon się nie wypowiem bo jeżdżę od kilku sezonów na Dunlop Winter Sport 3D i sobie chwalę. Maja taki fajny, wzbudzający zaufanie, bieżnikCo do asymetryczności wydaje mi się, że nie zależy to od rodzaju zawieszenia tylko od rodzaju nawierzchni po jakiej się jeździ. Z tego co kiedyż się interesowałem opony asymetryczne są korzystniejsze gdy mamy zimę dość lekką, bez dużej ilości śniegu, błota pośniegowego i gdzie drogi są lepiej odśnieżane. Ja do siebie wziąłem kierunkowe bo niby jeżdżę głównie po mieście i po odśnieżonych ulicach ale sami wiecie jak to jest z zimą w Polsce. Ostatnie były lekkie ale potrafi przywalić śniegiem i wtedy kicha. Pzdr.
Ostatnio edytowane przez mklimko ; 10-10-2015 o 13:46
Podałeś opony z 3 różnych segmentów cenowych. Tak, nokiany będą najlepsze, ale w tym sezonie wchodzi model D4 (prawdopodobnie sam je bede kupował, tylko, że na 17 cali). Poczekaj na testy w gazetach jak auto świat czy motor, ewentualnie gdzieś w necie np. ADAC. Według mnie na oponach nie ma co oszczędzać (w koncu to jedyna rzecz, co zapewnia styk auta z nawierzchnią) i brać najlepszą jaka jest tylko w naszym zasięgu.
BTW, indeks prędkości H wg instrukcji jest za niski tego auta. Lece z pamięci i dla 16 cali jest to 240 km/h (czyli V), dla 17 to już 270 km/h (W). Swoją drogą ja auto kupiłem co stoi na letnich Michelin z indeksem 300 km/h![]()
Ostatnio edytowane przez darkghost ; 10-10-2015 o 14:11
A taki dylemat...
postanowiłem zostać na 19" w zimie. Czy brać nowe hankooki z 2015 czy "nowe" pirelki sottozero z 2012? Są jeszcze z naklejkami tylko nie mam pewności co do ich przechowywania...:/ oba komplety w przedziale 2500,-