Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: Regenerowana dwumasa - telepanie silnika

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciaba Zobacz post
    ...jeśli u Ciebie telepanie wzrasta wraz z obrotami dla mnie sprawa jest jasna, że to jednak dwumasa, bo u mnie było to samo i po wymianie dwumasy problem takiego telepania zniknął.
    Faktycznie, nie doczytałem tego. Teraz jednak skłaniam się ku dwumasie;/ Coś sknocili, swoją drogą ile dawałeś za regenerację dwumasu? Nowy dwumas Valeo w tej chwili można mieć za ok. 1000-1200zł.

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    700 zł. Byłem u następnego mechanika który mówi że to nie dwumasa bo nie ma objawów jej pracy. 40 km/h na 5 biegu gaz w podłodze a alfa przyspiesza płynnie bez szarpnięć. On stawia na poduszki ew. przeguby. Powiedzcie czy zużyte łożysko na półosiach może dawać też takie objawy? Chyba skłonie się jednak w stronę poduszek i przegubów. Bo dwumasa tak nagle by się nie rozsypała. Trzeba wszystkie poduchy na raz wymieniać? Mam trochę żużyte ale nie zerwane. Luz ma trochę ta od strony rozrządu.

    A z tymi obrotami to mam tak, że jak ruszę powoli to telepnie lekko i jedzie, a jak ruszę szybko z gazem to bardziej bym to nazwał drganiami niż telepaniem.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar QBOSS
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR Giulietta 2.0 170PS
    Postów
    47

    Domyślnie

    Hym Ja bym obstawiał luz na przegubach wewnętrznych - miałem dokładnie tak samo w Bravo - przy energicznym ruszaniu dość mocno były odczuwalne drgania dokładnie tak jak bym miał podbite koło. Po rozebraniu okazało się że jedno z łożysk krzyżaka się rozleciało ,przez co luz był ogromny i ośka nie układała się centrycznie - założyłem nową pół oś i drgania znikły

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    Tylko że mi drga silnik Może to przez przeguby i poduszki i się skumulowało.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Sprawa generalnie jest trudna i ciężka do zdiagnozowania przez forum. Każdy tu Ci powie, że to któryś z elementów typu: dwumasa, docisk, tuleja sprzęgła, wysprzęglik, półosie, poduszki, wtryskiwacze, skrzywiona tarcza, tulejki wałka łapy sprzęgła, łożysko oporowe i nie wiadomo co jeszcze.

    Problem w tym, że na przykład komplet oryginalnych poduszek to koszt ok 600 zeta - wiem, bo sam wymieniałem a innych nie ma sensu kupować. Mimo, że kupiłem oryginały, teraz jak przyszły niższe temperatury, świeżo po odpaleniu na zimnym silniku wibruje jak poj*****.

    Dodatkowo - diagnozę na zasadzie 40km/h, 5 bieg i gaz w podłogę można wiesz gdzie włożyć? Ja na Twoim miejscu już bym do tego mechanika nie wracał. Jeździłem długo z rozwaloną dwumasą, i nie szło ruszyć z jedynki albo wstecznego, tak telepało samochodem, a w trasie nie odczuwałem NIC. Dwumasę to można zdiagnozować tylko po zdjęciu skrzyni mierząc jej luz i sprawdzając, czy mieści się w zakresie podawanym przez producenta. Podejrzewam, że pierwsze co powiedziałeś jak do niego pojechałeś to było "wymieniłem dwumasę", to co ma Ci powiedzieć, że znowu masz wymieniać? W ten sposób klienta nie złapie

    I musisz się jasno określić, czy telepie? Czy drży? Jest zależny od obrotów tak jak pisałeś? - czyli im wyższe, tym telepanie jest z wyższą częstotliwością? Spróbuj ruszyć z 3000 obrotów, zobacz czy telepie.

  6. #16
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    Ciężko to opisać. Jak ruszam na sprzęgle to czuje jak rusza silnikiem przód tył i to widać zresztą jak się maskę podniesie, im wolniej puszczam sprzęgło tym mniej telepnie. A jak ruszam z gazem to czuje ruszania silnika tylko drgania na karoserii jakby od przegubów właśnie. Każdy mechanik mówi co innego. Dopiero teraz zacząłem pracę i trzeba będzie zaryzykować w którąś teorię może pomoże, jak nie to szukać innej opcji. Każda niestety nie jest tania.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    W ubiegłym roku spotkała mnie awaria wysprzęglika. Ponieważ nie byłem finansowo przygotowany postanowiłem regenerować sprzęgło i dwumas w Avanti. Przed awarią auto miało problemy z telepaniem przy rozruchu i gaszeniu silnika. Po wymianie dwumasy na tę regenerowaną nic się nie zmieniło więc myślałem, że to wina słabej jakości regenerowanego koła. Kilka miesięcy później wymieniłem koło dwumasowe i cały zestaw sprzęgła na oryginał i...... jest to samo ;]
    Nie wiem jak się to skończy u Ciebie ale warto zainwestować w dobrego diagnostę bo to nie koniecznie jest wina regenerowanego koła dwumasowego.

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    No dokładnie większość jak czyta regenerowana to o matko boska co zrobiłeś, a przyczyn może być multum tylko kto to odkryje ;p Jest jakiś godny mechanik diagnosta w okolicach Stw - Rzeszów?

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Wiesz, ja u siebie wymieniłem komplet sprzęgła valeo, dwumase valeo, wysprzęglik, wszystkie poduszki na oryginalne, a i tak wibruje przy ruszaniu. Olałem to i przyzwyczaiłem się, i ruszam z 1100 obrotów i problemu nie ma. Też mam rozwalone półosie - to jedyne co mi zostało do wymiany. Ewentualnie wtryski. Niestety w 105 i 110KM jest jedna faza wtryskiwania paliwa czy jak to się tam zwie, i przez to silnik generalnie wytwarza więcej wibracji niż np te z późniejszych lat.

    Jak dorwiesz dobrego diagnostę, to półosie powinien bez problemu zdiagnozować. Ja u siebie mocno je usłyszałem, gdy pomocnik diagnosty próbował ruszać w przód i w tył na zaciągniętym ręcznym. Z zewnątrz było po prostu słychać uderzenia z ich okolic.

  10. #20
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    Też to olewam na razie, ale kurde jeśli to jednak od dwumasy to wkurzę się bo kasy poszło prawie 2 kola a dalej nie tak. Ale jednak serce mi mówi że to nie dwumasa, chociaż by z tego względu że po zrobieniu dwumasy pierwsze dni było zajebiście, ale i tak telepało silnikiem przy gaszeniu i odpalaniu co świadczy chyba o poduszkach jednak. Fajnie by było jakby ktoś to obejrzał ogarnięty, a jak takiego nie znajde to w przyszłym miesiącu pomyślę o komplecie poduch.

    Mam jeszcze pytanka odnoście tych poduszke. Czy lewa i prawa to są te same poduchy czy różnią się budową lub mocowaniem? Jakich producentów polecacie? W internetach jest tylko IMPERGOM, ORIGINAL IMPERIUM, CORTECO, RUVILLE, MALO xd padaki czy któryś ujdzie?
    Ostatnio edytowane przez patalacho ; 12-10-2015 o 11:02

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 10:52
  2. Regenerowana skrzynia JTD
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 22:48
  3. Nierówna praca silnika i telepanie całym autem V6
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory