Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 60

Temat: Wymiana oleju. Nie wiem co było wlane

  1. #21
    lysy1234
    Gość

    Domyślnie

    ja zmienialem ostatnio i po dluzszym zastanowieniu zdecydowalem sie wlasnie na SELENIE 10W40!mam nadzieje ze bedzie GIT!wymiana max po 12tysiach!!!POZDRAWIAM!!!

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał lysy1234 Zobacz post
    ja zmienialem ostatnio i po dluzszym zastanowieniu zdecydowalem sie wlasnie na SELENIE 10W40!mam nadzieje ze bedzie GIT!wymiana max po 12tysiach!!!POZDRAWIAM!!!
    Selenia 20K?
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gino Zobacz post
    hmm...faktycznie po co te złośliwości zauważyłem, że Maciek-156 lubi czasami ,,zabłysnąć" i być nieco uszczypliwy. Czyżby jakaś niechęć do Poznaniaków?A co do oleju to jaki sobie życzysz 10W/40 wymiana co 10-15 tys. pilnować stanu, dolewać i cieszyć się jazdą A jak ktoś chce to wymienia co miesiąc, co pól roku, rok albo 5-10-15 tys. bądź w ogóle.... WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ WSZYSTKIM ALFAMANIAKOM!!!!
    Prawde mowiac wcale sie Mackowi nie dziwie, jak juz temat setki razy walkowany i znowu to samo a na dodatek ktos swoje teorie wprowadza

    Zawsze staram sie lac Selenie jak nie to identyczny olej a nie wymysly typu jakis mineral i to jeszcze z beczki a pozniej placz ze po tylku 15000 km silnik mi pada

  4. #24
    piotrk.79
    Gość

    Domyślnie wypił v6

    Poprzedni właściciel zalał półsyntetyk seleni (według niego taki był lany od nowości). Po około 8 tyś. km stan spadł mi z 3/4 podziałki na niewiele ponad minimum. Zastanawiam sie czy by nie wymienić na pełen syntetyk np. Motula, bo podobno taki lepiej smaruje w wyższych temperaturach,ale ten pewnie jeszcze szybciej ucieknie. Jakaś rada? Pewnie lać to co było fabrycznie-tak myśle.

  5. #25
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Selenia sie sprawdza ale takze kosztuje swoje, lej po prostu dobry olej, sprawdzony, z dobrego zrodla i musi byc dobrze.

  6. #26
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Prawde mowiac wcale sie Mackowi nie dziwie, jak juz temat setki razy walkowany i znowu to samo a na dodatek ktos swoje teorie wprowadza
    Uważasz kolego że jeśli olej wymini sie po 12-13 tysiącach to silnik do remontu? Ciekawa teoria

    Jak pisałem wszystko zależy od miejsca w którym użytkowane jest autko (korki, katowany silnik) i od warunków pracy, od stanu całkowitego silnika. W każdym razie po roku napewno powinno sie ten olej zmienic i z tym nie dystkujtuje, ale 2 tys czy 3 tys więcej niż kasiążka pisze (w książkach rózne rzeczy czasami piszą) nie powinno nikogo doprowadzać do psychozy

    Pozdrówki Alfiści
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Selenia sie sprawdza ale takze kosztuje swoje, lej po prostu dobry olej, sprawdzony, z dobrego zrodla i musi byc dobrze.
    Jeżeli chodzi o Selenię 20K 10w40 to nie lejcie tego , ten olej powoduje powstawanie nagarów .
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #28
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrk.79 Zobacz post
    Poprzedni właściciel zalał półsyntetyk seleni (według niego taki był lany od nowości). Po około 8 tyś. km stan spadł mi z 3/4 podziałki na niewiele ponad minimum. Zastanawiam sie czy by nie wymienić na pełen syntetyk np. Motula, bo podobno taki lepiej smaruje w wyższych temperaturach,ale ten pewnie jeszcze szybciej ucieknie. Jakaś rada? Pewnie lać to co było fabrycznie-tak myśle.
    Niekoniecznie, może być dokładnie odwrotnie, bo dobre oleje syntetyczne mają niższą lotność i wolniej odparowują. A wysoki wskaźnik lepkości i wysoka lepkość kinematyczna sprawiają, że sprawdzają się idealnie w silnikach lubiących pociągnąć oleju. Do tego zostawiają mniej nagarów co też się liczy. Ważne, żeby to był olej w wyższej klasie lepkości np. 5w50, 10w60, a nie modny ostatnio lekkobieżny - te silniki tego nie lubią. Z podpisu wnioskuję, że masz silnik 2,5 V6. W tym silniku bardzo dobrze się sprawuje Agip Eurosports 5w50. Wysoka jakość i umiarkowana cena. Dodatkowo mała popularność odstrasza fałszerzy, a to też ważne. Motul to bardzo dobry wybór - oczywiście ma w ofercie kilka doskonałych olejów do tego silnika, ale to raczej górna półka cenowa. Przy ilości potrzebnej na jedną wymianę w V-ce robią się z tego całkiem zauważalne kwoty

  9. #29
    lysy1234
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    Selenia 20K?
    SEDICI... niebardzo wiem gdzie tkwi roznica ale wlalem SELENIE SAE 10W40 ACEA A3/B3!!! nie 20k!!!

  10. #30
    kamitchi
    Gość

    Domyślnie

    g.fu zapomniales napisac, ze oleje motula sa bardzo dobre, pod warunkiem ze wczesniej go zmieniasz- sa rewelacyjne, lecz po pewnym przebiegu traca duzo z wlasciwosci- stad redomendowana zmiana co 7 500 km.
    5w50 eurosport jest bardzo dobry, podobnie jak sint 2000 ktory ma wysoka temperature spalania tez daje rade . Ja bym pozostal przy jednym z lepszych na rynku olejow semi synt, czyli sint 2000. Alfa ma silniki luzne, stad lepiej lac cos gestszego niz 5w, czy 0w...

    pzdr.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 15:04
  2. Mruganie kontrolki swiec w JTD- wiem że już to było ALE ??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-10-2011, 07:15
  3. [146] Wiem, że juz sporo o tym było...
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 19:14
  4. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 14:01
  5. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-10-2008, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory