Zapowietrzony układ?
Zapowietrzony układ?
To napisz mi kolego gdzie go odpoweitrzyć? Odkręciłem śrubkę przed listwą wtryskową aż do momentu aż poleciał płyn...Więc chyba odpiwtrzyłem...
Witam
Panowie podczepię się pod temat.
Dziś zauważyłem że przy dynamicznej jeździe temp, przekroczyła 90* kiedy zajechałem do pracy poczekałem az temperatura się ustabilizuje i po chwili spadło do 90. Wracając z pracy przestało mi grzać w środku, temp też tak jak by szybciej na wskazniku się podniosła...
Objawy pasują do padniętej pompy wody...
"For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson
Witam wszystkich. Mam problem - samochód nie trzymał mi temperatury więc termostat poszedł do wymiany. Wczoraj odbierając auto sprawdziłem i łapało bez problemu 90 stopni. Dzisiaj po dojeździe do pracy, przez godzinę czasu, w tym większość trasa, ani razu nie złapał 90 stopni. Czy możliwe jest, że mam aż takiego pecha i termostat jest do reklamacji? Po godzinie jazdy temperatura wskoczyła ponad 80 stopni ale w samochodzie cały czas chłodno. Termostat kupiłem oryginalny. Pozdrawiam
To że nie złapał 90 stopni na trasie nie jest niczym nadzwyczajnym. Ja wczoraj rozgrzewałem silnik prawie 100 km i złapał 90 stopni dopiero na końcu trasy jak jej połowę przejechałem na 5 biegu zamiast 6. Co do chłodu w aucie to nie wiem. Może miałeś wcześniej ustawioną klimę w auto. Czasami zdarza się, że po jej wyłączeniu 'nawiew' zamyka wszystkie klapy (wtedy nie masz żadnej strzałki podświetlonej na panelu)
Strzałki wszystkie podświetlone. Zauważyłem też, że bardzo słabo czuć lecące powietrze z nawiewów. A temperatura przez większość trasy było w okolicach 70 stopni.
Spróbuj zrobić tak: wyłącz nawiew całkowicie i spróbuj zrobić jakąś trasę. Po ok. 15 kilometrach nawet przy minus 5-10 st. C powinno się zagrzać do tych 90 stopni. Dla przykłady: mam do pracy 12.5 kilometra i przy włączonym nawiewie np. na 17.5 stopnia nie zawsze zdąży mi się "auto" rozgrzać do 90st. Natomiast gdybym wyłączył nawiew, to nagrzeje się na 100%. Termostat mam z Wahlera sprzed roku czasu.
Zawsze możesz też jechać jakiś odcinek na trasie włączając "4" bieg lub pocisnąć auto na "3" biegu żeby go rozgrzać. Jeżeli to nie poskutkuje to przynajmniej moim zdaniem jest duże prawdopodobieństwo że termostat jest walnięty.
A z ogrzewaniem to może być równie dobrze osobny temat: nagrzewnice itp. choć to na razie daleko idące wnioski. Jest jeszcze dodatkowy motyw, o którym kiedyś czytałem na forum: prawdopodobnie niektóre 159 były wyposażone w coś na zasadzie dodatkowych nagrzewnic (?!) i dmuchają ciepłem nawet gdy jest zimno i temperatura cieczy chłodzącej nie osiąga nawet powiedzmy 50-60 st. C. Coś takiego zaobserwowałem u siebie - pomimo, że mam diesla, term. cieczy ma ok 50-60 to już w aucie dmucha mi ciepełkiem przy nastawie nadmuchu na 17 st.C, a z kolei po osiągnięciu 90 st.C, ten nastaw 17 st.C dmuch już chłodnym, powietrzem![]()
Dzięki za odpowiedzi. Zobaczę jak będę wracał z pracy i dam znać jak to wygląda. Pozdrawiam
Cześć, a czy ktoś mógłby się podzielić zdjęciami z operacji? W wątku żadne mi się nie wyświetlają a w Zrób To Sam film nie działa.
No i najważniejsze pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi - czy z dobrym dostępem od dołu da się wymienić termostat bez wyjmowania aku?