Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Problem z ustawieniem temperatury

  1. #21
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie

    Dobra panowie, bo dużo tu gdybania a mało faktów popartych pomiarami, więc od siebie wkleję parę wykresów zebranych dzisiaj i postaram się je jakoś zinterpretować. Długi post więc jak kogoś nie interesują wykresy, niech sobie przewinie

    Temperatura przerob. powietrza 2 - temperatura za mieszalnikiem powietrza, teoretycznie powietrze o takiej temperaturze wydostaje się z nawiewu. Co to temperatura przerob. powietrza 1 nie wywnioskowałem, dlatego nie ma jej na wykresie (jakby ktoś chciał dokładniejsze screeny albo plik z pomiarami to mogę zawsze podrzucić). Na początku temperatura na pokrętle ustawiona na 21°, temperatura wewnątrz auta zbliżona do temperatury na zewnątrz czyli ok 14°.

    Dodatkowo powinien zmniejszać ilość powietrza, która nawiewa do kabiny, skoro zmniejsza temperaturę, żeby tylko podtrzymać temperaturę w kabinie.
    Niestety tego pomiarami nie potwierdzę, ponieważ komputer nie podaje faktycznej prędkości wentylatora, jedynie ustawienie na pokrętle (AUTO), ale z obserwacji wynika, że nawiew najpierw wieje na ~1, po osiągnięciu przez silnik temperatury zwiększa się do ~3-4 biegu, później stopniowo zmniejsza do drugiego.




    Komputer reguluje temperaturą z dokładnością ~2°, tzn. gdy na pokrętle mamy 21° to już przy 19° widać znaczny spadek temperatury powietrza, które wieje. Przy 18° jest to jeszcze ~53° ale przy 19° to już ~32°. Przy temperaturze wewnątrz 19.5° temperatura z nawiewu spada do ~26° i trzeba przyznać, że powietrze sprawia wrażenia co najmniej chłodnego ale dalej jest to więcej niż ustawiliśmy na pokrętle. Myślę, że stąd bierze się u was, r0bertos i maciaba, wrażenie że w aucie robi się zimno. Tak na prawdę nie robi się zimno, jedynie powietrze z nawiewów osiąga taką temperaturę, jaką sobie życzyliście! A że organoleptycznie, jest to powietrze chłodne, to już z tym nic nie zrobimy.



    Ładnie widać, jak po każdym skoku temperatury wewnątrz o 0.5° (taka jest widocznie dokładność czujnika) temperatura z nawiewów spada, ale wciąż jest większa lub równa temperaturze jaką chcemy osiągnąć w aucie.



    Po zwiększeniu na pokrętle temperatury do 24° znów z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze, ~60° i szybko jego temperatura spada gdy powietrze wewnątrz pojazdu osiąga 22° (tak jak mówiłem, dokładność ~2°).



    Jestem pewny na 99%, że takie działanie układu klimatyzacji jest poprawne. To, że jest wam zimno, jest jedynie odczuciem, możliwe że AR jednak za mocno dmucha po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, jednak na pewno ta temperatura nie spada. Zakładamy oczywiście sprawny układ i zero błędów, czego jeszcze nie wykluczyliście, więc ew. stąd mogą brać się różnice.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (40).jpg
Wyświetleń:	204
Rozmiar:	88.6 KB
ID:	179589   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (41).jpg
Wyświetleń:	206
Rozmiar:	88.8 KB
ID:	179590   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (43).jpg
Wyświetleń:	230
Rozmiar:	89.1 KB
ID:	179591   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (44).jpg
Wyświetleń:	206
Rozmiar:	89.4 KB
ID:	179592   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (45).jpg
Wyświetleń:	192
Rozmiar:	89.8 KB
ID:	179593  


  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Świetne wykresy. Wielkie dzięki za poświęcenie czasu na to. Efekt jest super.

    Niemniej jednak martwi mnie, że przy nastawionej temperaturze na 21C, on już przy 19 w kabinie drastycznie zmniejsza temperaturę nawiewów. Przecież to są aż dwa stopnie! Spróbujcie posiedzieć w domu, gdzie jest 19C, a 21C. Jest różnica? Jest i to duża.

    Pomiary robiłeś na postoju czy w trasie?

    Aha i ostatni wykres. Dlaczego temperatura z nawiewów jest niższa od temperatury w kabinie? On zaczyna chłodzić?

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie

    Zgadzam się, że 2° to jednak dosyć duża tolerancja, jednak na wykresie 1 i 2 widać, że jeśli temperatura się nie zwiększa przez pewien czas, to temperatura z nawiewów z powrotem rośnie, do czasu aż temperatura w środku zwiększy się o 0,5° wtedy znów leci w dół, po chwili rośnie i taki proces pewnie się powtarza aż do ustabilizowania temperatury wewnątrz auta.

    Pomiary zacząłem na postoju, gdy auto się zagrzało do bodajże 19° ruszyłem i połowa pomiarów była zrobiona w ruchu. Prędkość pojazdu też jest zmierzona, tylko nie wrzucałem jej na wykres, ponieważ stwierdziłem że niepotrzebnie go zaśmiecę. Jak chcesz, to wrzucę jeszcze screeny z uwzględnioną prędkością.

    Co do ostatniego wykresu, jest na nim zaznaczona temperatura na pokrętle, tyle że widać ją tylko na dolnej krawędzi przez większość czasu. Później widać pionową, niebieską kreskę, jest to moment przestawienia temperatury na pokrętle na 24° (w aucie aktualnie było 20°). Temperatura z nawiewów rośnie, zaraz gwałtownie spada po osiągnięciu temperatury 22,5° w aucie (swoją drogą zagrzanie do 22° zajęło ok. 1,5 minuty, w trakcie jazdy wydaje się, że to bardzo szybko, potem widać że temperatura powietrza z nawiewów leci w dół). Wtedy znów przestawiłem pokrętło na 21° (kolejna pionowa kreska, w aucie w tym momencie 22,5°) i z nawiewów leciało powietrze ~19° żeby schłodzić do tych 21°. Pomiary skończyłem jak w aucie było 21,5°, z nawiewów cały czas leciało ~19°, wydaje mi się, że jakby jeszcze o pół stopnia temperatura spadła to z nawiewów wtedy będzie wiało powietrze o temperaturze taką, jak ustaliliśmy, ale nie chciało mi się już czekać aż się ustabilizuje
    Ostatnio edytowane przez dStan ; 01-10-2015 o 08:14

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar r0bertos
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 105KM Bianco Ghiaccio
    Postów
    402

    Domyślnie

    Według mnie to nie jest normalne, że ustawiając temp na 24 stopnie w samochodzie jest zimno i to nie jest tylko moje odczucie ale pasażerów też (nie chodzi o jezdzie po mieście a trasa około 60km), gdzie z nawiewów przez pierwsze 10-15km km leci ciepłe a później już tylko zimne, nie chłodne ale zimne takie samo gdy przekręcę pokrętło w pozycje MIN. Co dziwne po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu zaczyna lecieć ciepłe a po 5 min znów zimne. W żadnym samochodzie nie spotkałem sie z sytuacją, ze gdy ustawie temp. na 24 zeby było w srodku zimno i jestem pewien że odkąd mam 156 tak też nie było, problem pojawił się w zeszłym roku.

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Jeszcze sobie sprawdź czy przypadkiem termostat masz sprawny i czy przypadkiem układ nie jest zapowietrzony. Przynajmniej w V6 jest śrubka do odpowietrzania.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ja też zdecydowanie bardziej to odczuwam w trasie. Np na autostradzie gdzie jedziesz cały czas 140km/h.

    Poza tym jak w aucie jest 21,5C, i on nadmuchuje 19C, no to sory, ale to jest zimno...

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Jak tam kolego w temacie? Jakieś diagnozy?

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar r0bertos
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 105KM Bianco Ghiaccio
    Postów
    402

    Domyślnie

    Sory ze tak pozno.Niestety moj kabel nie pozwala na podłączenie do sterownika klimatyzacji wiec nie mam jak tego sprawdzić. Natomiast zastanawiam sie czy mam sprawny termostat. Jeżdżąc po mieście w i sprawdzając parametry w MES temperatura wody dochodzi max do 89 stopni natomiast później oscyluje w granicach od 85,5 do 89. Czy tak powinno być ?

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał r0bertos Zobacz post
    Sory ze tak pozno.Niestety moj kabel nie pozwala na podłączenie do sterownika klimatyzacji wiec nie mam jak tego sprawdzić. Natomiast zastanawiam sie czy mam sprawny termostat. Jeżdżąc po mieście w i sprawdzając parametry w MES temperatura wody dochodzi max do 89 stopni natomiast później oscyluje w granicach od 85,5 do 89. Czy tak powinno być ?
    Jest OK.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. [159] Problem z ustawieniem menu :-(
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 11:56
  2. 156 problem z ustawieniem optymalnej temperatury
    Utworzone przez Maryjanek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 13:06
  3. Problem z ustawieniem pedałów gaz sprzęgło
    Utworzone przez sebaktw w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 19:56
  4. Problem z ustawieniem rozrządu.. V6
    Utworzone przez piteros w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 19:55
  5. Zbieżność - poważny problem z ustawieniem
    Utworzone przez RONI w dziale 166
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 08-12-2010, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory