Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Wymiana wtryskiwacza 2.5 V6

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie Wymiana wtryskiwacza 2.5 V6

    Witam.

    Czy wykonywał ktoś operację wymiany wtryskiwacza na cylindrze 1? Bądź opcjonalnie 1,2,3 ? Czy po samym zdjęciu baranów uda się dojść do wtrysku na tyle aby go zdemontować? Jakby ktoś mógł przybliżyć ten proces w krokach. Wtrysk siedzi mocno na jakiś zaczepach, jest wkręcany?
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar lukros
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 FL 2,5 v6
    Postów
    89

    Domyślnie

    Generalnie wtryski są wczepione w listwy na zapinkę, a w podstawę kolektora są zamocowane na wcisk na oringach.
    Żeby wyciągnąć wtryskiwacz z listwy głowicy od strony grodzi ja bym:
    1: zdjął kolektor
    2: odkręcił barany
    3: odkręcił listwę wtryskową (2 śrubki m10)
    4: na końcu listwy masz zaworek, trzeba podstawić jakieś naczynko i go wcisnąć żeby spuścić ciśnienie benzynki
    5: listwę trzeba umiejętnie pociągnąć do góry żeby wyczepić wtryski a ich nie połamać
    6: w zależności jak wygodniej, możesz odpiąć listwę albo na aucie wysunąć zapinkę wtryskiwacza i go zmienić
    7: no i jak dla mnie koniecznie nowe uszczelki pod baranki
    Generalnie ja miałem straszny syf w listwach, normalnie pokruszony kamień jakby łupinki od jajek, więc możesz sprawdzić czy na górze wtryskiwaczy nie odkłada się syf

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukros Zobacz post
    Generalnie wtryski są wczepione w listwy na zapinkę, a w podstawę kolektora są zamocowane na wcisk na oringach.
    Żeby wyciągnąć wtryskiwacz z listwy głowicy od strony grodzi ja bym:
    1: zdjął kolektor
    2: odkręcił barany
    3: odkręcił listwę wtryskową (2 śrubki m10)
    4: na końcu listwy masz zaworek, trzeba podstawić jakieś naczynko i go wcisnąć żeby spuścić ciśnienie benzynki
    5: listwę trzeba umiejętnie pociągnąć do góry żeby wyczepić wtryski a ich nie połamać
    6: w zależności jak wygodniej, możesz odpiąć listwę albo na aucie wysunąć zapinkę wtryskiwacza i go zmienić
    7: no i jak dla mnie koniecznie nowe uszczelki pod baranki
    Generalnie ja miałem straszny syf w listwach, normalnie pokruszony kamień jakby łupinki od jajek, więc możesz sprawdzić czy na górze wtryskiwaczy nie odkłada się syf
    Nie ma potrzeby ściągania kolektora. Po demontażu baranów wszystko jest pod ręką. Ja bym się zaopatrzył poza uszczelkami pod barany dodatkowo w oringi do wtrysków i browarka.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar lukros
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 FL 2,5 v6
    Postów
    89

    Domyślnie

    Wiesz co ja tak napisałem bo chyba wygodniej by mi było wtedy wyjmować baranki bo jeszcze LPG mam, a kolektor to w 3 minuty juz zdejmuje xD ale może rzeczywiście nie trzeba. Co do oringow pod wtryskiwacze to u mnie akurat były w bardzo dobrym stanie, ale można wymienić

    Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Ja bym polecał odkręcić barany, dużo lepszy dostęp jest, a i można poczyścić w środku dolot.
    No i tak jak lukros pisał koniecznie spuść paliwo z listwy (ten zaworek na końcu), wczoraj wypiąłem przewód bez tego zabiegu i się delikatnie ubabrałem w benzynie
    Do upuszczenia polecam zagięty gwóźdź, do tego naczynie z dużym otworem, albo jakaś miska. Listwę z czuciem ciągnij do góry, ja ciągnąłem raz z jednej raz z drugiej strony. Nie pogub tych drucików z wtyczek, najlepiej zasłonić otwory z baranów jakąś szmatką, żeby nic nie wpadło.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Dzięki za rady. Ktoś się orientuje czy uszczelki pod baranami różnią się między 2.5 a 3.0? U siebie mam zamontowane te od 3.0 wraz z podstawami
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar lukros
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 FL 2,5 v6
    Postów
    89

    Domyślnie

    Takie same są a baranki coś Ci dały?

    Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Wiesz co, to może być mocne placebo, ale wydaje mi się że tak... Ale wiesz, subiektywność subiektywności

    Wiecie może czym z wierzchu mogę wyczyścić zasyfione wtryski? IPA nie zaszkodzi?
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar lukros
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 FL 2,5 v6
    Postów
    89

    Domyślnie

    ja czyściłem IPA w szpraju i wydłubywałem te łupinki jakąś wykałaczką czy coś, zależy jak u Ciebie to wygląda pewnie najlepiej dać na myjkę ultradźwiękową czy coś
    a co do baranków i placebo to zyskał dół czy góra?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Mi chodzi tylko o wygląd zewnętrzny że tak powiem, bo iglica doprowadzona do porządku. Zdecydowanie góra, dół bez zmian. Ale nadal śmie twierdzić, że dół w 2.5 jest bardzo, bardzo słaby. Nie ma porównania do 3.0 z GTV chociażby. Czuć brak momentu.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-07-2014, 20:33
  2. Wtyczka wtryskiwacza brc
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 15:59
  3. [145] Wymiana wtryskiwacza ile to roboty?
    Utworzone przez screwdriver w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 08:26
  4. Wymiana wtryskiwacza = większe spalanie?
    Utworzone przez Kuba_156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-02-2011, 10:20
  5. [156] Kontrolka wtryskiwacza
    Utworzone przez Krzysiek866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2008, 13:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory