Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [2.4JTD] Czujnik ciśnienia doładowania?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie [2.4JTD] Czujnik ciśnienia doładowania?

    W Alficzce kolegi zapaliła się kontrolka check engine więc podpięliśmy ją pod Alfadiaga i wyszło, że:
    > Failed Component Code: Boost pressure sensor
    > Fault Symptom: Signal Not Plausible
    > Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
    > Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    > Event Count: 32 count
    Błąd wykasowałem - powraca przy mocniejszym wkręceniu na obroty (powyżej 3000).
    Pytanie - od razu go wymieniać, czy może sprawdzić najpierw szczelność, zestyki...

  2. #2
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Być może błąd pokazuje sam czujni ale przyczyną nie musi być on. Najczęściej powodem jest zbyt wysokie ciśnienie doładowania spowodowane zatartą kierownicą łopat w turbinie lub samych łopatek. A błąd wskazuje na sam czujnik bo to on wyłapuje za duże ciśnienie i robi błąd elektryczny.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Alficzka to świeżynka, 36 tys. km (2005 rok, 10V, 150KM), z pewnego źródła, o raczej znanej historii (po kierownictwie AR w Hiszpanii) więc...
    hm, jeżeli się mylę to mnie popraw - zatarte/zapieczone łopatki/kierownice wskazują na to, że auto było nieźle katowane i/lub nieumiejętnie eksploatowane? Bo, żeby przy takim przebiegu był problem z samą turbiną?
    Oprócz błędu nie występują żadne inne symptomy - ciągnie naprawdę dobrze i równo.

  4. #4
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Jak na ironię zapieczone łopatki mogą świadczyć o zbyt łagodnym traktowaniu silnika, dzieje się tak wtedy gdy auto dużo jeździ w mieście nie nie wkręca się go na wyższe obroty wtedy turbina chodzi tylko na "dużych" łopatach i nie zmienia się ... bo za wolne obroty. Jednak ja nie twierdzę że na 100% to coś się zatarło może faktycznie to tylko czujnik, napisałem że często bywa tak ze błąd jest czujnika a powodem łopaty bądź kierownica łopat.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 2,4jtd 2002r
    Postów
    105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys Zobacz post
    Jak na ironię zapieczone łopatki mogą świadczyć o zbyt łagodnym traktowaniu silnika, dzieje się tak wtedy gdy auto dużo jeździ w mieście nie nie wkręca się go na wyższe obroty wtedy turbina chodzi tylko na "dużych" łopatach i nie zmienia się ... bo za wolne obroty. Jednak ja nie twierdzę że na 100% to coś się zatarło może faktycznie to tylko czujnik, napisałem że często bywa tak ze błąd jest czujnika a powodem łopaty bądź kierownica łopat.
    I tu się zgodzę, miałem to samo. Komputer oczywiście pokazywał czujnik.

  6. #6
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sirpawel Zobacz post
    I tu się zgodzę, miałem to samo. Komputer oczywiście pokazywał czujnik.
    i co pomogło? regeneracja turbiny?

  7. #7
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    Również miałem błąd z tego czujnika, przyczyną była pęknięta rura ta gumowa łącząca interkuler z kolektorem. Objaw był taki że auto traciło moc powyżej 2tyś obrotów.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 2,4jtd 2002r
    Postów
    105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł156 Zobacz post
    i co pomogło? regeneracja turbiny?
    Czyszczenie łopatek.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Również miałem ten błąd i identyczne objawy, skończyło sie wymianą elektromagnetycznego czujnika ciśnienia doładowania za 175 zł. i teraz autko śmiga jak tra lala

  10. #10
    77alfisti
    Gość

    Domyślnie

    mam ten sam problem, po wymianie czujnika na chwile spokój i od nowa, węże całe, zostaje chyba tylko turbina i zatarte łopatki

Podobne wątki

  1. [159] czujnik ciśnienia doładowania
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 378
    Ostatni post / autor: 24-06-2021, 07:45
  2. Czujnik ciśnienia doładowania
    Utworzone przez BB85 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 14:59
  3. [156] [2.4 20v] Czujnik ciśnienia doładowania
    Utworzone przez wkamil w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-03-2014, 17:01
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 09:14
  5. Czujnik ciśnienia doładowania...??
    Utworzone przez Prezes_07 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 14:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory