Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Dużo pali i je olej

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDM 16v
    Postów
    28

    Domyślnie Dużo pali i je olej

    Od momentu kiedy odebrałem auto od mechanika (pakiet startowy + usunięcie klap z dolotu) miałem wrażenie, że auto trochę za dużo pali, zwłaszcza w porównaniu z innymi użytkownikami z forum. Np. wyniki około 9l w cyklu mieszanym 50/50 miasto/trasa. W mieście nawet 14l Zrzucałem to karb mojej ciężkiej nogi. Ostatnio jednak miałem okazję wybrać się 300km autostradą. 150/160km/h na tempomacie, 3 os w środku, 235/45/18 i spalił mi ponad 8,5l Co więcej po takiej trasie ubyło mi oleju (2 kreski na elektronicznym wyświetlaczu). Zaobserwowałem też, że zaraz po odpaleniu przez chwilę auto kopci na biało. Mam wrażenie, że coś jest nie tak. Dodam, że DPFu nie ma a EGR jest wyłączony w kompie. Co o tym sądzicie. Moje podejrzenia są uzasadnione, czy nie ma się czym przejmować?
    Ostatnio edytowane przez constigatio ; 21-10-2015 o 16:33

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wygląda mi to na nieszczelny kolektor dolotowy. Zdecydowanie coś jest nie tak.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDM 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Wygląda mi to na nieszczelny kolektor dolotowy. Zdecydowanie coś jest nie tak.
    Mogę to jakoś potwierdzić przed wizytą w warsztacie? Szukać wycieku? Podłączenie kompa potwierdzi diagnozę?

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Musisz wizualnie obejrzeć dolot powietrza oraz kolektor - ze wszystkich stron. Jeśli będzie nieszczelność to może coś zauważyć. Diagnostyka komputerowa może tylko zaszkodzić - nieszczelność kolektora może powodować rozjechane korekty na wtryskiwaczach i wtedy fachowcy będą chcieli niepotrzebnie wtryski regenerować.

    Druga sprawa - ja bym skontrolował jeszcze ustawienie rozrządu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16v 06r
    Postów
    100

    Domyślnie

    Wg mnie spalanie i elektryczny wskaźnik oleju to nie problem, tzn może być lecz nie koniecznie. Problemem jest kopcenie na biało, spalanie przy 160 na 18'tkach 8liter to raczej norma wg mnie tzn nie jest źle, nie wierz w teksty 5.5 litra chyba przy 90/h po autostradzie. To samo wskaźnik oleju miedzy zegarami, raczej bym się nim nie kierował, wiadomo jak może oszukiwać, lepiej sprawdź bagnet to jest podstawa.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Spalanie w trasie przy takiej prędkości to norma.
    Olej... no cóż posprawdzaj wszystkie rury i zobacz czy się gdzieś nadmiernie nie poci.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    17

    Domyślnie

    Witam serdecznie.
    Niestety mam podobny problem. Ostatnio wybrałem się w trasę około 600 km. Po przyjechaniu, na miejsce i odpaleniu samochodu na drugi dzień, okazało się że poziom oleju na wyświetlaczu spadł o 3 kreski. Na bagnecie też oleju mniej. Nie wiem co jest grane, dziwne zwłaszcza, że wcześniej nigdy coś takiego się nie zdarzyło.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDM 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    W weekend miałem chwilę czasu więc przeglądałem się silnikowi. Wygląda na to, że rzeczywiście coś jest na rzeczy. Mokro jest w okolicy kolektora dolotowego, ale również z przodu silnika. Zastanawiam się czy oprócz źle pospawanego kolektora to nie jakieś niedopatrzenie w trakcie wcześniej wspomnianego serwisu. Jakieś pomysły?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0097.jpg
Wyświetleń:	141
Rozmiar:	69.3 KB
ID:	181453   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0095.jpg
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	68.5 KB
ID:	181454   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0094.jpg
Wyświetleń:	139
Rozmiar:	76.4 KB
ID:	181455  

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    2 z 3 zdjęć które dodałeś to fałszywy trop - zapocenie na separatorze odmy i rurce od turbo o normalka, tym się nie kieruj

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nowogard
    Auto
    159 1.9JTDm 150KM 2005r
    Postów
    14

    Domyślnie

    Witam. Podepnę się pod temat. Spalanie mam normalne, ale olej ubywa. Tzn. po kupieniu samochodu, ponieważ nie wiedziałem jakim olejem był zalany wcześniej, zalałem go Motulem 8100 x-clean 5w40 ( C3, FIAT 9.55535-S2 ) Po ok. 5000km oleju wyraźnie ubyło. Dodam, że na wężu od intercoolera pojawiło sie zapocenie, a ostatnio też nieco dymi na zimnym silniku. Nie wiem czy nie przesadziłem z olejem. Teraz jak lepiej poszukałem to wydaje mi się że lepszy byłby np. Motul 8100 X-cess 5W40 (A3/B4, FIAT 9.55535-H2 ; FIAT 9.55535-M2 ; FIAT 9.55535-N2 ) bo mimo, że teoretycznie nie nadaje się do DPF to spełnia normę N2. Z tymi olejami to w ogóle jakiś kosmos.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 13:47
  2. 1,9 JTD-M 150 hp dużo pali
    Utworzone przez Sydney_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 14:17
  3. AR 156 2.4 jtd za dużo pali
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 22:04
  4. [155] Bardzo dużo pali
    Utworzone przez Masta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 10:22
  5. dużo pali
    Utworzone przez Mariusz_0325 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory