Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Buczenie przy kręceniu kierownicą i nie tylko - czy to pompa?

  1. #1
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,243

    Domyślnie Buczenie przy kręceniu kierownicą i nie tylko - czy to pompa?

    Ostatnio zauważyłem, że przy delikatnym kręceniu kierownicą (przy pracującym silniku) słychać takie regularne burczenie, dźwięk trochę przypomina trący klocek hamulcowy przy powolnym toczeniu się kilka km/h. Dźwięk czasem słychać też kiedy kierownica jest w miejscu, a nasila się przy kręceniu nią. (wszystko oczywiście na postoju)

    Czytałem tematy o zbiorniczku i płynach.

    Zerknąłem do zbiorniczka i na zbiorniczek:
    - zbiorniczek mam z 2013 roku
    - w środku jest zielony płyn, ilość płynu - max


    Co może być przyczyną tego burczenia?
    - źle naciągnięty pasek
    - zużycie któregoś z łożysk
    - pompa mówi dobranoc?

    Miałem też wrażenie, że przy powolnej jeździe czasem trochę trudniej kręcić kierownicą (wychodzi, że ma to związek z układem wspomagania)



    Jakieś inne pomysły na co można zerknąć?
    Co może być przyczyną?

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    AR 159
    Postów
    3

    Domyślnie

    Mam podobnie. Przy kręceniu kierownicą ( tylko w prawo) słychać dosyć głośne warczenie. Czasem przy jeżdzie też to występuje. głównie przy mniejszej prędkości i przy małych obrotach silnika.
    Feler ten pojawił się po wymienie węża od wspomagania. Wciskano mi, że zajechałem pompę. Tylko czemu występuje przy kręceniu w jedną stronę. Jakiś pomysł? Może źle zaciśnięty wężyk? Mniej przepustowy? Faktycznie padająca pompa? Źle ( bądź wcale nie) doczyszczone przewody wspomagania przy wymianie płynu wspomagania?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    U mnie też takie rzeczy dzieją się od czasu, jak majstry naprawiały wąż wspomagania (ten z tyłu za silnikiem przeciekał). Na 90% został źle zakuty, ma za małe światło więc stawia za duży opór pompie.
    Nowy oryginał - ok. 500zł.

  4. #4
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,243

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    U mnie też takie rzeczy dzieją się od czasu, jak majstry naprawiały wąż wspomagania (ten z tyłu za silnikiem przeciekał). Na 90% został źle zakuty, ma za małe światło więc stawia za duży opór pompie.
    Nowy oryginał - ok. 500zł.
    A jak ktoś wpadł na to że to wąż? Wcześniej było OK, a po wymianie jest źle?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Wcześniej z węża sikał płyn przy mocnym skręcie kierownicy. Panowie majstrowie zdjęli cały przewód i pojechali do Hansaflex celem zakucia od nowa też części gumowej. Tamci za bardzo nie chcieli, ale w końcu coś namodzili i zrobili. Majster marudził jeszcze że było trudno bo tam na wężu jakieś dwie dławice były "no ale dali radę". Od tej pory płynu nie ubywa, ale za to pompa wyje, kierownica chodzi ciężko i przeskakuje, układ wydaje dziwne dźwięki.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    6

    Domyślnie

    podpinam się do pytania, ale u mnie oprócz odgłosów pompy nie jakiś mega głośnych, czuć taką nierówną pracę układu kierowniczego. Dokładnie chodzi o to, że gdy kręcę kierownicą na postoju czy przy powolnym toczeniu się auta, opór na kole kierownicy nie jest równy, co może być przyczyną tego zachowania?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Wojdal1- a czy coś sprawdziłeś w układzie?

    1. Ilość oleju.
    2. Stan oleju (po kolorze).
    3. Rodzaj oleju.
    4. Rodzaj zbiorniczka (przed czy pozmianowy).

    Sprawdź to.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    6

    Domyślnie

    ilość oleju sprawdzałem jest ok, jeśli idzie o kolor to taki żółtawy, rodzaj to nie wiem bo ja jeszcze nie zmieniałem, hmm a rodzaj zbiorniczka? Nie wiem czym się różniły. I jaki olej najlepiej wlać? (marka)
    Ostatnio edytowane przez wojdal1 ; 26-10-2015 o 12:10

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Masz "czerwony" płyn, czyli dextron'a.
    Jeśli jest żółtawy to ja bym go spróbował wymienić, ale najpierw ustal rodzaj zbiorniczka- wypompuj jakąś dużą strzykawą (np) olej ze zbiorniczka i zrób zdjęcie wnętrza. Tam jest kwestia takiego białego sitka.
    Więcej w tym wątku: http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._problem_.html

    Zapraszam do lektury.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  10. #10
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,243

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Masz "czerwony" płyn, czyli dextron'a.
    Jeśli jest żółtawy to ja bym go spróbował wymienić, ale najpierw ustal rodzaj zbiorniczka- wypompuj jakąś dużą strzykawą (np) olej ze zbiorniczka i zrób zdjęcie wnętrza. Tam jest kwestia takiego białego sitka.
    Więcej w tym wątku: http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._problem_.html

    Zapraszam do lektury.
    A czy w zbiorniczku z 2013 roku też jest to sitko które się odczepia? Czy tam rozwiązano to inaczej? Może u mnie mimo wymiany na inny zbiorniczek też się coś popsuło.

Podobne wątki

  1. [159] Błąd przy starcie i dziwne dzwięki przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez prv87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 19:12
  2. Piski przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez Alabaster w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 17:04
  3. [159] Dziwny dźwięk przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez szyrud1696 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 14:27
  4. Chrupie przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez czarlz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 08:35
  5. [156] buczenie przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez ***mach*** w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 06:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory