Strona 14 z 22 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 220

Temat: Jakie tarcze i klocki- temat rzeka

  1. #131
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    marti, czarno na białym - o to chodziło, dzięki.

    Teraz kolejna rzecz czy opłaca się zainwestować w tarcze nacinane/nawiercane ? Nie pękają ?

    Która firma będzie lepsza ?

    http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt...724242012.html

    czy

    http://allegro.pl/tarcze-wiercone-al...745822638.html
    Ostatnio edytowane przez KaaC ; 27-10-2015 o 22:52


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  2. #132
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    marti, czarno na białym - o to chodziło, dzięki.

    Teraz kolejna rzecz czy opłaca się zainwestować w tarcze nacinane/nawiercane ? Nie pękają ?

    Która firma będzie lepsza ?

    http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt...724242012.html

    czy

    http://allegro.pl/tarcze-wiercone-al...745822638.html
    Jeżdżę na wierconych tarczach od 2007 roku. W większości przypadkach były to Zimmermanny, lub Tarox'y.
    KaaCu, nie cuduj. Pisałem wcześniej - chcesz aby dobrze hamowalo, zainwestuj 1 tyś zł i kupisz np gładkie Zimmermanny + np Ferodo lub Galfery, OMP, lub CL klocki i będzie hamowalo bardzo dobrze. Tutaj bardzo duża robotę robi klocek. Na nim nie oszczędzaj. Wiercone tarcze guzik dadzą jak klocek będzie do dooopy.
    Zapytaj się kolegi Grzesk za ile nabył wiercone Brembo lub Tarox'y (jak dobrze pamiętam).
    Tarczy nacinanych nie kupuj bo będziesz za chwilę narzekał na hałas. Strasznie bucza podczas hamowania.
    Wiercone, jeśli nie upalasz hamulcy na torze to moim zdaniem zbędny wydatek. Owszem są lżejsze, lepiej odprowadzaja gazy, ale do codziennie jazdy moim zdaniem wystarcza zwykle gładkie, tym bardziej ze 300 koni tam nie masz ;-)
    Dobre gładkie tarcze plus bardzo dobry klocek i będzie ok.
    Ja miałem (mam) wiercone, ale w rozmiarach 365 mm i 400 mm.
    Do 166 w zupełności wystarczy gładka, dobra tarcza.
    Wejdź sobie np na brakes.pl i zobacz po ile chodzą tarcze.
    Moja rada - odłoż kasę, zrób porządny zakup, załóż i ciesz się dobrymi hamulcami.
    Do tego czasu - noga z gazu;-)
    W przeciwnym razie, kupisz, założysz a za dwa tygodnie będziesz pisał, że hamują do dooopy i kasa w błoto.
    Popytaj kolegę Tommi, ma duże doświadczenie w motorsporcie i testował nie jeden zestaw. Z hamulcami jest podobnie jak z wahaczami - dobre rzeczy kosztują. Te z gownolitu wymienia się co chwile.

    Pozdrawiam ;-)
    Ostatnio edytowane przez marti ; 27-10-2015 o 23:21

  3. #133
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    biuro@lewian.pl - tam zapytaj o gładkie Zimmermany . Może trzeba będzie poczekać, ale ma b dobre ceny , a tarcze b dobre opinie. Ja się spieszyłem i Textary gładkie u niego kupiłem, zobaczymy, póki co za krótko żeby cokolwiek powiedzieć, poza tym że montaż ok i bicia jako nowe nie miały na mierniku.
    Nawieracnych/nacinanych nie masz potrzeby stosować, zgadzam się z martim. Tylko kłopot i huczenie.
    Ale najpierw sprawdź jak te klocki chodzą w zaciskach. Wiele roboty nie ma - zdjąć koło i bagneciki w zacisku wybić i zobaczyć - poruszać czy klocki mają trochę luzu. I lusterkiem tarczę od wewnątrz obejrzeć czy na całej średnicy działają. Może nie, to będziesz miał jasność gdzie przyczyna.

  4. #134
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Lewian polecam. Swego czasu jedyny oficjalny importer Zimmermannow na Polskę.
    Zgodzę się z Andrzejem. Jeśli faktycznie coś nie tak, to sprawdź, ew wymień tloczki (lata swoje już pewnie mają) zregeneruj. Różnice odczujesz. Wydasz dwa kafle na tarcze i klocki a winny okaże się np zacisk. Odpowiednio je ułóż (tarcze z klockami) i powinna być gitara.

  5. #135
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    marti, liczę się z buczeniem , ale nie mysle o hamulcach za 2000zł... Nie uzyskałem odpowiedzi o tych tarczach co pisałem...

    Wiadomo codzienna jazda, ale ja jeżdżę serio dynamicznie... Niekiedy na odcinku 40km napier... się non stop i bardzo częste hamowania ograniczają hamowanie bo jest o wiele dłuższe...

    Tak więc powiedzmy tarcza brembo za 200zł będzie gorsza od tych nawiercanych i nacinanych za 400 ?


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #136
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    marti, liczę się z buczeniem , ale nie mysle o hamulcach za 2000zł... Nie uzyskałem odpowiedzi o tych tarczach co pisałem...

    Wiadomo codzienna jazda, ale ja jeżdżę serio dynamicznie... Niekiedy na odcinku 40km napier... się non stop i bardzo częste hamowania ograniczają hamowanie bo jest o wiele dłuższe...

    Tak więc powiedzmy tarcza brembo za 200zł będzie gorsza od tych nawiercanych i nacinanych za 400 ?
    To chyba nie jechaleś nigdy czymś co ma nacinane tarcze, jeśli mówisz że się z tym liczysz :-D
    Mówisz o brembo z Polski. Obok Oro Brembo to nawet nie leżało i nie ma co porownywac.
    Tarcze wiercone mogą Ci pekac. Tym bardziej w produktach budżetowych. Niestety.
    Ja latałem i latam na Zimmermannach. Nie pękła żadna. Kwestia doboru odpowiedniego klocka, pamiętania o tym, aby nie upalac tarczy a potem głęboka woda i szybkie studzenie tarczy.
    Ja swoje Zimmermanny 305 + Galfery z zaciski od 166 nie zajechalem na Bieszczadzkich serpentynach. Tarcze były różowe, klocki delikatnie parowaly ale hamowaly. Później poddał się płyn, no ale cóż :-D
    A 159 to nie lekki Compact, a wolno też nie jeździłem.
    Więc wg mnie Twoje kilkukrotnie zahamowanie, na dobry zestawie gładkie tarcze + bardzo dobry klocek nie zrobi wrażenia.
    Uwierz mi, że czy kupisz budżetowe wiercone za 200 zł/szt czy równiez za 200 zł/szt ale gładkie to różnicy nie poczujesz, jak klocek będzie gowniany, i niesprawny zacisk.
    Dobre klocki licz od 450-550 zł w górę.
    Możesz kupić tarcze wiercone np na brakes.pl są takie za 500 zł/szt i do tego klocek za 200 zł....i hamować będzie gorzej niż zestaw tarcza gładka za 200 zł/szt i dobry klocek.
    Twój styl jazdy to tak naprawdę "zapierdalam, hamuje może 2-3 sek, i jadę dalej" takie coś dobry zestaw bierze ma klatek bez zajakniecia. Co innego zjazdy górskie, długotrwałe hamowania, tor. Wtedy ok.
    Wciąż jednak uważam, że dobra gładka + bardzo dobry klocek + sprawdzenie zacisku da naprawdę świetny efekt.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez marti ; 28-10-2015 o 00:16

  7. #137
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Kaac - nie uzyskałeś odpowiedzi bo przez ten czas nikt kto takie tarcze jakie wskazałeś użytkował widać tu nie zaglądnął. Lub nikt/mało kto stosował. Lub nie dość aby wyciągać wnioski i odpowiedzialnie się nimi dzielić.
    Pozostaje samemu wypróbować. Ale bez przeglądu zacisków to możesz później niesprawiedliwie tarcze oskarżyć
    Co do brembo gładkich to się wypowiadałem ostatnio że coś nie tak z tymi większymi - 305mm i 310 - coś łatwo się wichrowały , i z wielu źródeł a marti powyżej to również potwierdza - znacznie spadła jakość gdy są produkowane w PL. Natomiast nie mam zastrzeżen do gładkich 284mm - jedne nawet współczesne , ale inne historyczne więc z Włoch jeszcze. Na gładkich jeżdżę po-pucharówką 156 ( i w pucharze AR 156na nich + ferodoDS3000 jeździły ), gdzie "ciut" więcej obrywały niż te 40km dynamicznej jazdy ulicą i wystarczały i dziurek i nacięć nie potrzebowały. Auta lżejsze, ale i materiału/poj cieplnej mniej małych tarczach. Niestety diesel 2.4 i 166 to ciężki jak diabli przód, cudów tu nie zrobisz i z fizyką nie wygrasz.
    Ale sprawdź te zaciski. Aha, jak przewody masz gumowe to podobno potrafią jak są stare puchnąć do wewnątrz - ograniczając przepływ płynu w ich świetle czy nawet coś w rodzaju zastawki stworzyć. Nie widziałem, ale wydaje mi się to możliwe całkiem. Ogólnie top materiały eksploatacyjne po zrobieniu mechaniki dopiero dobierać trzeba, bo tak to nie wiadomo później co za co odpowiada.

  8. #138
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    KaaCu, wrzuć sobie w wyszukiwarkę opinie o tarczach Bozzarto. Nawet tutaj na forum o nich pisali. To stara Mikoda.

  9. #139
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cześć ponownie, tarcze już wybrałem, mianowicie będą to na 100% ziemmermann sport nawiercane. Teraz kwestia tylko wyboru klocków, czy klocki ferrodo premium będą dobre do tych tarcz ? Nie chciałbym szybko tarcz pokrzywić


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  10. #140
    8002
    Gość

    Domyślnie

    pomysl o secie ATE rozsądne pieniądze i dobra jakość

    pozdr.,

    t.

Podobne wątki

  1. [156] Tarcze i klocki - jakie??
    Utworzone przez KamilP w dziale 156
    Odpowiedzi: 239
    Ostatni post / autor: 14-04-2016, 18:26
  2. [155] Tarcze Mikoda i jakie klocki ?
    Utworzone przez 75andrew155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 208
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 21:07
  3. Jakie Tarcze i klocki na tył
    Utworzone przez Vojtas w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-05-2013, 17:00
  4. [145] Jakie tarcze i klocki na tył do 145?
    Utworzone przez 8alfa8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 08:03
  5. Jakie tarcze i klocki do 156 SW?
    Utworzone przez kecaj77 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 22:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory