Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: 2.0 JTS błąd katalizatora 2

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie 2.0 JTS błąd katalizatora 2

    Witam!
    Znajomy posiada 156 2.0 JTS i wyskakuje mu błąd:

    P0430 - Katalizator 2 - wysoki sygnał

    Zrobilem logi katalizatorów z jazdy.

    JTS2.0.csv.zip

    Proszę obeznane osoby do zerknięcia i podpowiedzi co będzie uszkodzone. Katalizator czy sonda? Wiem, że nie wymieniał świec jeszcze (coś mu faluje ten silnik na wolnych - wypada zapłon).

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Proszę obeznane osoby do zerknięcia i podpowiedzi co będzie uszkodzone.
    Jak znajdziesz znawcę, konstruktora, albo manual to daj znać. Ot badamy sobie gady od lat kilku…

    Jeżeli wyrzuca błąd p0430 w takich warunkach jak w logu, to bym pomyślała, że inny błąd też wyrzuca.
    - monitor katalizatora zwalnia się pedałem hamulca i chyba też gazu.
    - typowo 3000rpm 5-10’ potem 2000rpm 10’, powtórzyć kilka razy dla zakończenia monitorów. Nalicza kiedy V lamdba pre-cat /V lambda post-cat > 0,8.

    Dla mnie, to minimum parametry do logowania dla p0430: rpm, sondy pre-, post-, MAF, shft (ew. integrator lambda). Może jeszcze loopy. Jak inne rzeczy się dzieją to wtedy też inne, to zależy.

    Procedura z ASO dla tylko p0420/p0430:
    - wymień katalizator,
    --- Ok
    --- Nie Ok == Wymień ECU.
    Może dlatego, że teoretycznie źle pracujące sondy powinny dać tryb awaryjny i stosowne dla nich błędy. Praktycznie, to pewnie może być różnie.

    Tak, to chyba:
    - szczelność kolektora wyd.
    ----- NIE OK
    ----- OK:
    - inne błędy
    --- TAK --- jakie == diagnostyka konkretnych błędów z takich warunków jazdy
    --- NIE :
    - test sond pre-cat, łatwiej chyba sprawdzić lambda na nich,
    ---- test szczegółowy sondy,
    ------- NIE OK, wymień sondę pre-cat, może zamienić miejscami,
    ------- OK:
    - test sond post-cat,
    ---- test szczegółowy sondy,
    ------- NIE OK, wymień sondę post-cat, może zamienić miejscami,
    ------- OK:
    - wymień katalizator.
    ------ OK
    ------ NIE OK:
    - wymień ECU.

    Jeśli chodzi o moje doświadczenia, to ja wymieniałam katalizator na fabrycznie nowy, przy p0420 bez MCSFu. Pomogło, ale nie na długo, ponieważ źle paliła.
    Teraz mam warunki do powstania p0430, mam taki sam obraz pracy sondy za katalizatorem. Tylko, że szukam na razie przyczyn objawów innych oraz przyczyn innego błędu.

    Wypadanie zapłonu na jałowym – diagnostyka dla p0300, nawet jak go nie wyrzuca.
    --- p0430 nie powinno być tego przyczyną, może być skutkiem.

    Jeśli o mnie chodzi, to ciężko się diagnozuje usterki w JTS, dlatego nie potrafię z tego opisu i materiału odpowiedzieć na pytanie.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 05-11-2015 o 00:39

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w JTS robimy pomiary sond pradowych tylko poprzez pomiar pradu.
    - pomiar napięcia dla tych sond nie niesie żadnej informacji prawie.
    - zrobienie pomiaru monitorów to też bardzo dobry kierunek na początek.
    - trzeba tylko mieć inny interfejs ELM 327 ver 1.4 + Scan XL pro, przykladowo.
    - nie podajesz jaki przebieg ma ten samochód, ale przy przebiegu powyżej 100 Kkm do wymiany są wtryski.
    - świece powinno się wymieniać po przebiegu podanym w instrukcji fabrycznej.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wedżi
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    377

    Domyślnie

    P0420 i P0430 - ja również mam takie błędy. Skasowałem i już się nie pojawiły. Ale nie wiem czy na długo.

    Mówisz, że jak mam przejechane 165 tysięcy km. to powinienem teoretycznie wymienić wtryski? Nie wiem czy to ma związek, ale wydaje mi się, że jest zdławiona.
    24.05.2013-05.05.2015 Alfa Romeo Gtv 2.0 Twin Spark
    09.05.2015-20.09.2016 Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    21.09.2016- Alfa Romeo 156 SW '02 2.4 @ 180PS+
    13.04.2021 - Alfa Romeo Giulietta Sportiva 2.0 jtdm 150@208PS

Podobne wątki

  1. Błąd katalizatora
    Utworzone przez woyopol w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-08-2015, 14:12
  2. błąd katalizatora Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Utworzone przez Mateo21a4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-08-2013, 19:15
  3. Brak katalizatora - błąd P0420
    Utworzone przez codename w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-11-2010, 09:02
  4. SMCF - Błąd katalizatora
    Utworzone przez robwal01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-07-2010, 08:49
  5. [146] Wycięcie/ katalizatora
    Utworzone przez Szymonik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-10-2009, 13:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory