Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: błąd katalizatora Alfa 156 2.0 JTS 2002

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mateo21a4
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed 166km 2002
    Postów
    81

    Domyślnie błąd katalizatora Alfa 156 2.0 JTS 2002

    Witam,
    Tak jak w temacie, w belli wyskoczył błąd katalizatora, mechanik stwierdził iż jeden z katów jest już bezużyteczny i należy go wymienić (najlepiej dwa)
    Mechanik podał mi dwie opcje naprawy:
    1. zastąpienie katów strumienicą z zastosowaniem kolanka (jakieś dziwne obejście które miało oszukać sondy lambda)
    - nie udało się, komputer wykrywa błąd po chwili i komputer przełącza samochód w try awaryjny co skutkuje spadkiem mocy ;/
    2. zastąpienie katów strumienicą z zastosowaniem emulatorów. Tutaj znów problem. W mojej Belli są 4 sondy lambda i nie łatwo jest je oszukać.
    - po zastosowaniu emulatorów silnik działa prawidłowo może przez 10 minut po czym komputer głupieje i zalewa silnik paliwem ;/
    3. podobno jest możliwość wymiany kata na uniwersalny, tylko pytanie czy komputer nie wykryje błędu... nie chce wydawać ok 400zl za jednego kata w ciemno
    4. może dałoby się coś przerobić z używanego kata z 2.0 nie JTS tak aby były 2 sondy lambda? pytanie czy to jest możliwe..

    Bardzo Was proszę o pomoc, może ktoś kto spotkał się już z tym tematem pomoże mi rozwiązać problem.
    Jeżeli ktoś wie czy i jak da się oszukać komputer z sondami lambda, lub wie jakich katów użyć aby nie wyskakiwał błąd komputera - bardzo proszę o komentarz..
    Samochody są na benzynę. Na olej napędowy jeżdżą traktory i ciężarówki, a na gazie gotuje się obiad. Tyle w tym temacie.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - był podobny temat z sugerowaniem dodania szeregowo do sondy lambda za katalizatorem opornika 1 Mom oraz kondensatora 1uF/ 50v.
    - tylko nie wiem czy ten patent działa w JTS.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    *Jestem za rozwinięciem tematu bo sam chętnie bym już swoje katy wymienił.
    *Póki co słyszałem, że ludzie kupują kolektor wydechowy od 2.0 TS i do tego dospawają jeden duży katalizator 200 cpsi euro3/4. Katalizator metalowy, nie ceramiczny. Wszystkie 4 sondy zostają jak były. Podobno nie ma błędów i bangla. Powielając dalej plotki podobno pomaga też wywalenie tego kata/tłumika znajdującego się przed tłumikiem środkowym i wstawienie tam rury.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mateo21a4
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed 166km 2002
    Postów
    81

    Domyślnie

    i w tym problem wszystko opiera się na przypuszczeniach... jest wiele wątków ale o silniku TS, o JTS nic nie znalazłem.
    W starszej generacji 2.0 TS są 3 sondy lambda i tam wystarczy ostatnią sondę włożyć w tulejkę (gwizdek), przesunąć sondę bardziej do tyłu i problem znika.
    Wg naszego kolegi z klubu będzie to również działać w naszych silnikach z czterema sondami.
    W innych autach działa ten zabieg... pytanie czy na pewno
    Samochody są na benzynę. Na olej napędowy jeżdżą traktory i ciężarówki, a na gazie gotuje się obiad. Tyle w tym temacie.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation

    Cytat Napisał Mateo21a4 Zobacz post
    i w tym problem wszystko opiera się na przypuszczeniach... jest wiele wątków ale o silniku TS, o JTS nic nie znalazłem.
    W starszej generacji 2.0 TS są 3 sondy lambda i tam wystarczy ostatnią sondę włożyć w tulejkę (gwizdek), przesunąć sondę bardziej do tyłu i problem znika.
    Wg naszego kolegi z klubu będzie to również działać w naszych silnikach z czterema sondami.
    W innych autach działa ten zabieg... pytanie czy na pewno
    Nie ma nowszej generacji TS 16v niż CF3, a tą wersję charakteryzuje stopień katalityczny post-collector (ceramiczne wkłady) i główny z wkł. metalicznym. Ten pierwszy stopień da się wyrzucić kupując np. takiego gotowca:

    http://www.alfaholics.com/2010/07/ts...-pipe-cf3-126/

    Sondy zostają. Jak piszą wraz ze sportowym katalizatorem głównym przechodzi badania dla Euro3. Także jest to sprawdzone rozwiązanie. Z przesuwaniem trzeciej sondy to pierwsze słyszę, ale może działa... ciekawe jak spaliny na SKP.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Odnawiam temat, chciałbym się zabrać za te katalizatory ale nie wiem jak. Ktoś może ma jakieś sprawdzone rozwiązanie? Czy jednak najlepiej szukać używanego kolektora z niskim przebiegiem?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mateo21a4
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed 166km 2002
    Postów
    81

    Domyślnie

    Dostałem informację jak należy rozwiązać ten problem.
    Wywalamy katalizatory zastępując tłumikiem, zwykłą rurą albo strumienicą.
    Następnie ostatnie sondy lambda ( te za katalizatorami ) wykręcamy.
    Podobno na ebay lub allegro można dostać takie tulejki które wkręcamy w sondę a następnie w rurę od tłumika.
    Dzięki temu zabiegowi sonda jest cofnięta, nie nagrzewa się i ten sposób sprawdza się we wszystkich autach.
    Sam jeszcze tego nie sprawdziłem bo mam inne wydatki ;/
    Ale jak tylko znajdę czas to właśnie w ten sposób to zrobię.
    Samochody są na benzynę. Na olej napędowy jeżdżą traktory i ciężarówki, a na gazie gotuje się obiad. Tyle w tym temacie.

  8. #8
    damazy696
    Gość

    Domyślnie

    Odnawiam temat. Proszę o informację gdzie w Krakowie można wymienić katalizatory w jakiś rozsądny sposób i za rozsądne pieniądze może być na priv. Jestem posiadaczem alfy od miesiąca i katy to moja pierwsza awaria i jestem troszkę nią przerażony jak się dowiedziałem ile w aso kosztuje taka przyjemność . Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adamus
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 GTA Q2 kolor Azzuro nuvola AR 156 2,5 V6 AR145 1,6Ts AR 146 2,0 Ts AR 146 1,9 TD
    Postów
    77

    Domyślnie

    ostatnio przerabiałem temat z katalizatorami w GTA gdzie też są 4 sądy i u mnie wygląda to tak:
    kolektory z 2,5 w których są wspawane sądy na tulejkach później zejście na portkach w jedną rurę i sportowy kat 100 cpsi euro 3 za którym dla pewności są wspawane kolejne dwie sądy na tulejkach i niema żadnych problemów z błędami od katalizatorów i sond

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Kolektor (ten co na zdjęciu, bo jest jeszcze inny) i portki od 2.0 TS.
    Sondy, które wcześniej były za katalizatorem dać na dystansach.
    Pod auto w miejsce np. pierwszego tłumika dać katalizator.
    Działa.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0726.jpg
Wyświetleń:	275
Rozmiar:	51.9 KB
ID:	105129Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rurki.jpg
Wyświetleń:	462
Rozmiar:	75.5 KB
ID:	105130Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3410056465.jpg
Wyświetleń:	634
Rozmiar:	124.9 KB
ID:	105131Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3445458801.jpg
Wyświetleń:	451
Rozmiar:	123.6 KB
ID:	105132

Podobne wątki

  1. 2.0 JTS błąd katalizatora 2
    Utworzone przez jaboleq w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-11-2015, 10:28
  2. Błąd katalizatora
    Utworzone przez woyopol w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-08-2015, 14:12
  3. Mróz - Błąd AIRBAG - AR 156 po FL rocznik 2002
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-12-2010, 08:18
  4. Brak katalizatora - błąd P0420
    Utworzone przez codename w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-11-2010, 09:02
  5. SMCF - Błąd katalizatora
    Utworzone przez robwal01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-07-2010, 08:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory