Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 79

Temat: Logi z MES - prośba o analizę

  1. #1
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie Logi z MES - prośba o analizę

    Witam

    Mam prośbę o analizę logów zrobionych w MES. Problem mam taki, że po nastaniu niskich temperatur powrócił problem z szarpaniem podczas ruszania (chociaż po naprawie na wiosnę, w mniejszym stopniu niż rok temu). Dodatkowo podczas przyspieszania lekko falują obroty, zwłaszcza na trójce. Mam również porównanie z samochodem zastępczym i różnica jest taka, jakby to były dwa różne silniki.

    Zamieszczam dwa testy:
    Pierwszy: za radą kolegi piotriix zrobiłem test - pedał w podłogę i do 5 tys obrotów (w logach od 130 sekundy)

    https://onedrive.live.com/redir?resi...int=file%2ccsv

    Drugi normalna jazda w ruchu ulicznym:
    https://onedrive.live.com/redir?resi...int=file%2ccsv

    Tutaj jeszcze wykres z hamowni:
    https://onedrive.live.com/redir?resi...nt=photo%2cjpg

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - sonda lambda za katalizatorem pracuje poprawnie.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G-sonda1.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	101.0 KB
ID:	182917  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Ale przed katalizatorem leży na glebie.
    A co do tej za katem to jak dla mnie pracuje za ostro.Nie wiem ale u mnie w julce ta korekcja jest minimalna w 147 też była niewielka.Ta tutaj pracuje typowo jak dla sondy przed katem.Chyba ,że MA ma inaczej
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Ale przed katalizatorem leży na glebie.
    - inna możliwość, że MES tego nie obsługuje, ponieważ to sonda prądowa , a nie napięciowa jak ta za katalizatorem.
    - czekam , aż ktoś zrobi podobne logi w MA.
    - takie pytanie, logi były robione w trybie N, czy D (dynamik) ?
    - co do przebiegu wykresu, to kolega mierzył za dużo parametrów , dlatego wykresy są odświeżane za wolno i wykres jest ostry.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-11-2015 o 06:38
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Napiszę do Yaniego i zapytam co z obsługá sond w MA.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - inna możliwość, że MES tego nie obsługuje, ponieważ to sonda prądowa , a nie napięciowa jak ta za katalizatorem.
    - czekam , aż ktoś zrobi podobne logi w MA.
    - takie pytanie, logi były robione w trybie N, czy D (dynamik) ?
    - co do przebiegu wykresu, to kolega mierzył za dużo parametrów , dlatego wykresy są odświeżane za wolno i wykres jest ostry.
    Logi robione były w trybie N. Na D specjalnie nie narzekam.
    Zawsze mogę zrobić mniej parametrów, jeżeli to coś pomoże.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - trochę wykresów z testu OBD oraz jazdy po mieście.
    - program Scan XL Pro, parametry na wykresie odświeżane co 200 msek.
    - wykres testu OBD robiony raz ze skalą wykresu 10 oraz 100.
    - jazda po mieście ze skalą 100.

    p.s.
    - dla porównania wykres z biegu jałowego sond lambda z GT-JTS, tam chyba sa dwie sondy pradowe przed katalizatorem i jedna za katalizatorem.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G-Ma scanxl1.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	91.7 KB
ID:	183000   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G-Ma scanxl2.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	93.5 KB
ID:	183001   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G-ma scanxl-miasto.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	97.0 KB
ID:	183002   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT-JTS3.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	131.3 KB
ID:	183004  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-11-2015 o 08:41
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Kolega pisał,że 1 sondę już mu wymieniali /10 tyś km /bo była walnięta pytanie dlaczego ,wada czy coś ją uwaliło.
    Ponieważ wymienili mu pół silnika i część elektroniki ,wgrali inne oprogramowanie a efektu nie ma,to co?
    Pompa paliwa ?Wtryskiwacze?Czy ten typ tak ma
    Chyba jednak czas najwyższy pojechać do kogoś kto naprawdę zna się na tych silnikach bo serwis dał ciała i to na całej linii
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 10-11-2015 o 08:57
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    No, poprawa po naprawie jest, nie powiem, występuje to tylko w mniejszym stopniu niż wcześniej. Od 10C na zewnątrz w górę jest nawet idealnie.
    A różnica jest taka, że wcześniej to występowało przez 5-10 minut po odpaleniu rano, a teraz występuje zawsze, wiec pod tym względem można powiedzieć, że jest gorzej, a pod pewnymi względami lepiej, bo teraz już nie powiedzą, że "usterka nie występuje".
    Zrobię jeszcze te pomiary Scan Pro. Gwarancji jeszcze rok, więc trochę czasu jeszcze jest.
    Ostatnio edytowane przez Roman35 ; 10-11-2015 o 10:25

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Napięcie lambda 1 przed kat.: V Napięcie lambda 1 za kat.: 0,012 V Integrator sondy lambda 1: 1,00000 Integrator sondy lambda 2: 1,00000 Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
    MES 2.7R1 nie mierzy sondy lambda przed katalizatorem...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G1.jpg
Wyświetleń:	61
Rozmiar:	101.7 KB
ID:	183019  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 11-11-2015 o 09:30

Podobne wątki

  1. Prośba o analizę logów.
    Utworzone przez michal.115 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 17:39
  2. Prośba o analizę logów 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 06:27
  3. Prośba o analizę logów 1.9 jtd 16v 140km
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 11:59
  4. Prośba o analizę logów JTD 105km
    Utworzone przez mkenad w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 14:53
  5. Przepływka - wykres, prośba o analizę
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory