Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Diagnostyka FES - termostat i wtryski

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie Diagnostyka FES - termostat i wtryski

    Jak w temacie - jak za pomocą FiatEcuScan zdiagnozować "chory" termostat i sprawdzić stan wtrysków?

    Mam dwa interfejsy tj. niebieski VAGKKL z przełącznikiem i ELM bluetooth. ELM się nie chce połączyć z ECU, zostaje VAGKKL - rozumiem że żeby się połączyć z ECU to trzeba niebieski ustawić na "7"? Ogólnie FES to dla mnie nowa sprawa więc proszę o wyrozumiałość.

    Przypadek I: silnik się nie grzeje, na oko maks co może osiągnąć to ok. 70 stopni - ogólnie nie ma opcji żeby się zbliżył do 90. Jakie parametry ustawić w FES-ie i jaki test wykonać żeby ocenić z pewnością że termostat jest do wymiany?

    Przypadek II: jak za pomocą FES-a sprawdzić stan wtrysków? Jakie parametry zaznaczyć i w jakich warunkach je sprawdzić (jazda czy postój itp.)?

    Samochód: Alfa 147 16V 140 KM

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Ad 2. Nie sprawdzisz dobrze korekt wtrysków jeśli silnik nie osiąga 90 stopni, silnik musi być nagrzany. Wtedy w zakładce parametry zaznaczasz wtryski i pokazuje Ci korekty. Sprawdzasz na postoju. A przełącznik musisz mieć na maksa w lewo żeby się połączyć z silnikiem

    Ad 1. Nie wiem jak sprawdzić, ale miałem tak samo i po wymianie termostatu ładnie dogrzewa do 90 stopni i nie ma bata żeby spadało na postoju lub przy bardziej emeryckiej jeździe.


    Edycja: W twoim aucie chyba nie sprawdzisz wtrysków, jest taka możliwość dopiero w multijetach.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Hrabia89
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16v 140 km
    Postów
    106

    Domyślnie

    A to ciekawe bo ja mam JTD 16v 2003, i u mnie jak się okazuje też niby nie można a sprawdzano mi na mych oczach korekty. Tyle ,że nie pamiętam czy to był FES czy MES. Więc jak to jest z tymi korektami?

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hrabia89 Zobacz post
    A to ciekawe bo ja mam JTD 16v 2003, i u mnie jak się okazuje też niby nie można a sprawdzano mi na mych oczach korekty. Tyle ,że nie pamiętam czy to był FES czy MES. Więc jak to jest z tymi korektami?
    Zobaczymy, dziś podepnę na szybko w drodze do domu kompa... Na logikę wydaje mi się że jest taka możliwość - jeżeli w trybie symulacji w FES jest, to pewnie i normalnie powinna być.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Kolego wymień napewno termostat bo juz widocznie jego czas przyszedł jeżeli ci nie łapie temperatury. ..koszty są nie duże a na zimę to jak znalazł. .bo jeździć z niedogrzanym silnikiem to sam wiesz co może się stać. ..podpinaj kabelek i rób logi wtryskow.Zaznacz 4 wtryski w fesie obserwoj liczbywyłącz światła. Radio.nawiew i przy okazji tez sprawdź na kompie jaka masz temperaturę silnika bo może się okaże że czujnik tem.masz tylko walniety i w fesie będzie te 90C.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar szejker
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Strumień
    Auto
    Alfa Romeo 147 TI 1,6 120KM
    Postów
    178

    Domyślnie

    Termostaty lubią klękać w tych autach, pełno jest postów o tym. Sam wymieniłem rok temu gdy nagle samochód przestał się dogrzewać, temperatura oscylowała między 60-75 stopni, a średnie spalanie podskoczyło z 7,8 do 9. Włożyłem Vernet Calorstat, wymieniłem też płyn chłodniczy bo było w nim dużo wody, skroploną wodę było widać w zbiorniczku wyrównawczym, Dynagel. Minął rok i wszystko jest super

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Wynik krótkiej przejażdżki z podpiętym kompem (około 5 km, w tym korki, światła etc.) - dogrzał się maks do niecałych 72 stopni a w między czasie tak jakby "odbijał się" od około 60 stopni dwa razy po czym za trzecim już poszło w górę. Export z FES poniżej:

    http://fes.temperatura.silnika.patrz.pl

    Jeżeli chodzi o wtryski to za radą sprawdziłem je w FES-ie po tych 5 km na postoju:



    Nie znam się na temacie ale po różnicy wnioskuje że coś nie tak z pomiarem na cylindrze 1?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wtryski (odzyskany).jpg
Wyświetleń:	324
Rozmiar:	127.8 KB
ID:	183263  

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Pomiar korekt wtrysku wykonuje się gdy silnik ma 90 stopni... ogarnij termostat a później wrzucaj na forum screeny z korektami wtrysków

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemek147 Zobacz post
    Pomiar korekt wtrysku wykonuje się gdy silnik ma 90 stopni... ogarnij termostat a później wrzucaj na forum screeny z korektami wtrysków
    Niestety w tym momencie to prawie niemożliwe żeby silnik dobił do takiej temperatury... Różne opinie czytałem na tym forum o termostatach w JTD - niektórzy twierdzą że z bazy się mniej grzeją... Nie znam się więc szukam odpowiedzi czy termostat jest na pewno do wymiany...

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Jak mi grzał do 70 stopni to też lubiłem przeczytać wypowiedź typu "ten typ tak ma" otóż ten typ tak nie ma, sprawdź jeszcze temperaturę w MES/FES i jak nie pokaże około 90 stopni to masz do wymiany termostat

Podobne wątki

  1. [155] wtryski 1.8TS 8v a 1.7TS i 2.0TS
    Utworzone przez Toofik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 20:30
  2. wtryski ?
    Utworzone przez mag1987-22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 13:28
  3. [GTV] Wtryski
    Utworzone przez alu w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 14:49
  4. Wtryski w TS
    Utworzone przez devon58 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 20:27
  5. diagnostyka wtrysków, lejące wtryski.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2009, 19:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory