Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Stożek Jaki Njalepiej

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Xemik11
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS Alfa Romeo 156 2.5 V6
    Postów
    61

    Domyślnie Stożek Jaki Njalepiej

    Witam
    Chciałem sie dowiedzieć jaki stożek najlepiej wybrac do alfy 156 1.8 ts tak do 400 zl rozmyslalem nad :
    http://allegro.pl/filtr-simota-airbo...738029679.html
    Lub
    http://allegro.pl/filtr-stozkowy-k-n...766096530.html
    i jaki jest orginalnie otwór montażowy w alfie 156 1.8 ts ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Polecam airbox simoty. Otwór sobie musisz zmierzyć bo airbox i tak będziesz musiał wsadzić na jakimś łączniku elastycznym i opaskach.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    A mam pytanie po co Ci stożek do seryjnego silnika??? Nic nie uzyskasz montując taki filtr nie zmieniając dawek paliwowych i innych ustawień silnika. Bez wdrożenia pewnych modyfikacji możesz pogorszyć sobie wszystkie parametry i zniszczyć silnik.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    Nic nie uzyskasz montując taki filtr nie zmieniając dawek paliwowych i innych ustawień silnika
    Dawki paliwa się same zmienią, po to jest przepływomierz i możliwości adaptacyjne sterownika. Jakie jeszcze inne ustawienia silnika trzeba zrobić?

    Zmieni się dzwięk na fajnie agresywny, często to wystarczająca motywacja.

    A w trosce o przepływomierz który jest gorącym opornikiem polecam filtry suche, olejki nawilżające mu nie służą.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xemik11 Zobacz post
    Witam
    Chciałem sie dowiedzieć jaki stożek najlepiej wybrac do alfy 156 1.8 ts tak do 400 zl rozmyslalem nad :
    http://allegro.pl/filtr-simota-airbo...738029679.html
    Lub
    http://allegro.pl/filtr-stozkowy-k-n...766096530.html
    i jaki jest orginalnie otwór montażowy w alfie 156 1.8 ts ?
    Chojnacki o stożku "Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z drgań zespołu napędowego co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania i istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci około 50% swej trwałości. Proszę się nie łudzić, że zastosowanie tzw. DEDYKOWANEGO zestawu radykalnie rozwiąże problem przedostawania się pyłu kwarcowego w obręb komory spalania. Dedykowane zestawy bowiem składają się z takich samych filtrów stożkowych jak te, powiedzmy, uniwersalne, lecz są uzupełnione przewodami powietrznymi umożliwiającymi szybki montaż zestawu w komorze silnikowej. Przykładem, wyraźnie potwierdzającym tę sytuację, jest Porsche Carrera 3,2 L, w którym z zupełnie seryjnym filtrem powietrza zmierzyliśmy 198 KM oraz 252 Nm a po zamontowaniu DEDYKOWANEGO zestawu renomowanego producenta, składającego się ze stożkowego filtra powietrza w specjalnej obudowie oraz kształtowych rur łączących cały zestaw uzyskaliśmy na hamowni następujące parametry - 180 KM oraz 230 Nm. Dodam, że ten zestaw kosztował Klienta ponad 1000 zł."""
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,475

    Domyślnie

    Zdania są podzielone, pewnie sprawa rozbija się o jakość filtra oraz - chyba głównie - jego umiejscowienie.
    Uwolnienie oporów w oryginalnym dolocie na pewno coś tam daje - robiłem pomiar z tubą i bez tuby w puszce oryginalnej w 156 2.0. Ciut więcej bez niej jest i mocy i momentu, choć poszarpany trochę wykres:
    http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...powietrza.html

    Wg niektórych dokładniej niż bawełniane czyszczą powietrze gąbkowe - w intercars mieli do niedawna Pipercross do 156 za coś 90zł, o znalazłem:
    https://motointegrator.wp.pl/produkt...8-98-px1403#mi

    Biorąc pod uwagę że miejsce zassania powietrza w 156 jest całkiem dobre dalekie od gorąca to może być najefektywniejsze - wkład gabkowy lub bawełniany do oryginalnej puszki.
    Jeszcze warto by przetestować czy daje coś wyrzucenie rezeonatora - tej puszki przed główną puszką zawierającą filtr.

    A co do Chojnackiego - tak on uważa, a tak pomierzyli tutaj:
    http://www.alfaclub.pl/test-filtrow-powietrza.html

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    W autach tego typu wszystko jest doprane optymalnie i takim filtrem szału nie narobisz. Namawiam do lektury związanej właśnie z zasilaniem silników spalinowych itp.

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Zmieni się dzwięk na fajnie agresywny, często to wystarczająca motywacja.
    Jeśli macie ochotę, to możecie ich używać, z pewnością poprawią wam humor, a to jest również ważne.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Zdania są podzielone, pewnie sprawa rozbija się o jakość filtra oraz - chyba głównie - jego umiejscowienie.
    Uwolnienie oporów w oryginalnym dolocie na pewno coś tam daje - robiłem pomiar z tubą i bez tuby w puszce oryginalnej w 156 2.0. Ciut więcej bez niej jest i mocy i momentu, choć poszarpany trochę wykres:
    http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...powietrza.html

    Wg niektórych dokładniej niż bawełniane czyszczą powietrze gąbkowe - w intercars mieli do niedawna Pipercross do 156 za coś 90zł, o znalazłem:
    https://motointegrator.wp.pl/produkt...8-98-px1403#mi

    Biorąc pod uwagę że miejsce zassania powietrza w 156 jest całkiem dobre dalekie od gorąca to może być najefektywniejsze - wkład gabkowy lub bawełniany do oryginalnej puszki.
    Jeszcze warto by przetestować czy daje coś wyrzucenie rezeonatora - tej puszki przed główną puszką zawierającą filtr.

    A co do Chojnackiego - tak on uważa, a tak pomierzyli tutaj:
    http://www.alfaclub.pl/test-filtrow-powietrza.html
    Tak hamownia uważa nie Chojnacki.Gdyby stożek był receptą na wzrost mocy stosowano by go fabrycznie.O ile mniejsze koszty produkcji.Po kiego ch.... jakieś puszki etc.
    Sądzisz że tjuner z blaszaka jest mądrzejszy od zespołu inżynierów???
    Sądzisz że te wszystkie pierdoły w dolocie zakładano bo księgowy miał do rozpisania jakąś sumkę?
    Jak słyszę stożek plus przelot = więcej mocy to śmiech mnie ogarnia.
    Jak ktoś sobie tym humorek poprawi bo auto brzęczy czy buczy jego problem.Ale fakt jest taki że tylko zj...e to co fabryka zrobiła.
    Chcesz poprawić fabrykę?Da się.Oczywiście.Zacznij od głowicy.Nie WT.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Zgadam się w całej rozciągłości z kolegą (lesio146)
    Bo tak właśnie jest z wieloma AR tłumik przelotówa, filtr stożkowy,tuba w bagażniku, ledy przy pedałach, mega spoiler na klapie naklejki na błotnikach firm tuningowych a ciemne szyby to podstawa i to w daje sumie ok 1KM więcej :-P.
    A później koledzy pomóżcie bo coś prycha nie ciągnie, Nawsadzane gów..a. Po co ?????
    szkoda mi tych aut.

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,475

    Domyślnie

    A dlaczego piszesz tak emocjonalnie i to do mnie akurat adresując każde zdanie?

    Akurat sam mam seryjną puszkę w popucharówce jak i we wszystkich Alfach, choć w tej pierwszej jak i w pucharze były wkładki bawełniane a nie filtry np. z Sędziszowa.

    Ja podaję przykład pomiarów z drugiej strony. Nie opowiadam się po żadnej stronie a przytaczam wyniki pomiarów które ktoś kiedyś się potrudził zrobić i opublikował a nie rzucał ogólnikami typu "śmiech mnie ogarnia" , "dlaczego producent" itp. Akurat to żaden argument - przecież producent ma koszk priorytetów z których masa jest ważniejsza niż moc to jasne chyba - nie np. moc max a jej przyrost i dostępność na niższych obrotach na przykład, co dla klienta jest znacznie ważniejsze. Vide obecny tryumf turbosilników. Serwisowanie itd. itp.

    Po prostu nie skreślajmy stożka ot tak po prostu. Może ktoś jeszcze zrobi /zrobił ? - jakieś próby i wyniki gdzieś publikował? Konkretne liczby nie wydajemisia.

    Sam jestem ciekaw . Póki co wozy które widuję, a które zapieprzają jak głupie na trackday'ach mają doloty zmienione - jakiś lepiej przepuszczający filtr plus termiczne odgrodzenie od silnika / kolektora. I robią b. dobre czasy . Oczywiście to suma wielu drobnych i mniej drobnych spraw (w tym program) . Trwałość, pył kwarcowy itd. tracą tu znaczenie.

Podobne wątki

  1. Stożek w jtd
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 08:51
  2. Stożek
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 10:06
  3. [145] stożek w JTD???
    Utworzone przez loco145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-03-2009, 20:09
  4. STOŻEK DO ALFA 145 BOXER 1,6 jaki
    Utworzone przez elix-s w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-10-2008, 23:35
  5. [146] Stożek
    Utworzone przez Armagedon w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-07-2008, 15:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory