Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Stożek Jaki Njalepiej

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    Zgadam się w całej rozciągłości z kolegą (lesio146)
    Bo tak właśnie jest z wieloma AR tłumik przelotówa, filtr stożkowy,tuba w bagażniku, ledy przy pedałach, mega spoiler na klapie naklejki na błotnikach firm tuningowych a ciemne szyby to podstawa i to w daje sumie ok 1KM więcej :-P.
    A później koledzy pomóżcie bo coś prycha nie ciągnie, Nawsadzane gów..a. Po co ?????
    szkoda mi tych aut.
    I tu możecie się zdziwić troszkę. Mam tłumik przelotowy, mam filtr stożkowy SIMONY a airboxie nawet który kolega podał + przepustnice od Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo i na hamowani auto po strojeniu wypluło 218KM ( to tyle ile fabrycznie pluje 3.0 GTV )
    Co do samego stożka to może wiele on nie daje, ale dźwięk silnika zmienia zdecydowanie. Silnik (jego dźwięk) teraz stał się po prostu jeszcze bardziej rasowy (nie mówię to o dźwięku z wydechu) a o tym co słychać z pod maski. Generalnie może po swoich "modach" nie mam zbyt dużego porównania, ale ja na stożku nic nie straciłem
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jak szuka ktoś dobrego filtra to ITG, on ma zupełnie inną bódowę od Simoty itd.

  3. #13
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    Zgadam się w całej rozciągłości z kolegą (lesio146)
    Bo tak właśnie jest z wieloma AR tłumik przelotówa, filtr stożkowy,tuba w bagażniku, ledy przy pedałach, mega spoiler na klapie naklejki na błotnikach firm tuningowych a ciemne szyby to podstawa i to w daje sumie ok 1KM więcej :-P.
    A później koledzy pomóżcie bo coś prycha nie ciągnie, Nawsadzane gów..a. Po co ?????
    szkoda mi tych aut.
    Się zgadzam w całej rozciągłości. Oglądałem podobną 156 swego czasu. Na klubowych ramkach, ale swojego tematu nie miała poza tytułem aukcji "od miłośnika marki"

    W każdym razie podłogi niet, progi w purchlach, zawiecha pordzewiała jak uj, ze skrzyni się leje, silnik w oleju, na pytanie kiedy był ostatnio wymieniany rozrząd odpowiedź brzmiała "nie pamiętam", podobnie z olejem. No ale kat won i strumienica była (gostek to bardzo podkreślał), stożek - a jakże, szyby w ciemnej folii, jakieś dodatkowe liczniki w kabinie, skrzydło na bagażniku.

    Jak się widzi podobne tematy jak ten to zaczyna się mieć wrażenie, że to obraz typowego Alfisty w Polsce.

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A- przecież producent ma koszk priorytetów z których masa jest ważniejsza niż moc to jasne chyba - nie np. moc max a jej przyrost i dostępność na niższych obrotach na przykład, co dla klienta jest znacznie ważniejsze. ....
    ...Póki co wozy które widuję, a które zapieprzają jak głupie na trackday'ach mają doloty zmienione - jakiś lepiej przepuszczający filtr plus termiczne odgrodzenie od silnika / kolektora. I robią b. dobre czasy . Oczywiście to suma wielu drobnych i mniej drobnych spraw (w tym program) . Trwałość, pył kwarcowy itd. tracą tu znaczenie.
    Dotarłeś do sedna.Większość tych modyfikacji nadaje się na tor.Nie do normalnej jazdy.Zakres obrotów" użytecznych" gwałtownie się kurczy.Inne są priorytety dla auta którym chcesz jeździć wyłącznie na trackdayach a inne do jazdy po ulicach.Gdzie wszystkie parametry jak przebieg momentu,mocy oraz akceptowalne zużycie paliwa liczy się bardziej.To jedno.
    Drugie jak pokazuje życie stożek bez innych modyfikacji(w tym programu)pogarsza osiągi.Wiele razy było to opisywane na tym forum przez użytkowników tak "ulepszonych" aut.Dawno temu na (nie istniejącym niestety)forum ALFA-LANCIA Siwy155 opisywał wymianę wydechu fabrycznego na sportowy(kompletnego)i po porównaniu wykresu z hamowni przed i po wyszło że sportowy ujmuje mocy i momentu.
    Nie poruszył też nikt chyba kwestii zabijania przepływki przez stożek.
    Poprawa osiągów jest możliwa,ale musisz zadać sobie pytanie co chcesz osiągnąć i ile wydać.
    Bajeczką jest że za parę złotych to osiągniesz.
    Moc to przede wszystkim głowica.Więc jak ktoś chce dodać a nie ująć mocy to zaczynać trzeba od głowicy właśnie.Samo zlikwidowanie fabrycznych niedoskonałości odlewu,likwidacja progów w dolocie i wydechu(plus termoizolacja kolektora) poprawi osiągi i zmniejszy zużycie paliwa.
    Jeden pewny i tani sposób dodania paru koni TS-om 1,8 i 2,0 tym po modyfikacjach jest powrót do układu przed modernizacją(z jedną sondą).Wymiana ECU,kolektora wydechowego,wiązki elek.silnika oraz katalizatora.Masz pewne 4 KM w 1,8 i 5 w 2,0 oraz lepszy przebieg momentu i mocy.
    Zmiany wymogła ekologia.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 15-11-2015 o 12:41
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,473

    Domyślnie

    [QUOTE=jersey;1721853...
    W każdym razie podłogi niet, progi w purchlach, zawiecha pordzewiała jak uj, ze skrzyni się leje, silnik w oleju, na pytanie kiedy był ostatnio wymieniany rozrząd odpowiedź brzmiała "nie pamiętam", podobnie z olejem. ...[/QUOTE]

    O takich extremach nie ma mowy tu przecież . Jasne jest, że całość wozu jest perfekt i wtedy dopiero bierzemy się dopiero za większe lub drobne (typu dźwięk) modyfikacje.

    Lesio146 - zakładam że pytający o to _jaki_ filtr/stożek wybrać, coś tam w temacie się orientował i jest gotów część żywotności silnika (z innych przyczyn auto pewnie wcześniej sprzeda/odda itd) poświęcić tudzież przepływki (choć to nie jest takie jednoznacznie - nie można za bogato psikać olejkiem i powinno być ok) dla zyskania dźwięku i jednak tych kilku koni na górze obrotów. Dodatkowo myślę że na szybkość reakcji ma jakiś tam wpływ.

    Co do głowicy - tak, opisywano przed laty na racingforum.pl TS 2.0 zwykły seryjny, który po modyfikacji głowicy głownie zyskał 20 koni. To bardzo dużo. Wałki seryjne. Sam będę zimą temat głowicy drążył - co tam się "obrabia" właściwie i kto to zrobi. Ale to nie ten temat.

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    O takich extremach nie ma mowy tu przecież . Jasne jest, że całość wozu jest perfekt i wtedy dopiero bierzemy się dopiero za większe lub drobne (typu dźwięk) modyfikacje.

    Lesio146 - zakładam że pytający o to _jaki_ filtr/stożek wybrać, coś tam w temacie się orientował i jest gotów część żywotności silnika (z innych przyczyn auto pewnie wcześniej sprzeda/odda itd) poświęcić tudzież przepływki (choć to nie jest takie jednoznacznie - nie można za bogato psikać olejkiem i powinno być ok) dla zyskania dźwięku i jednak tych kilku koni na górze obrotów. Dodatkowo myślę że na szybkość reakcji ma jakiś tam wpływ.

    Co do głowicy - tak, opisywano przed laty na racingforum.pl TS 2.0 zwykły seryjny, który po modyfikacji głowicy głownie zyskał 20 koni. To bardzo dużo. Wałki seryjne. Sam będę zimą temat głowicy drążył - co tam się "obrabia" właściwie i kto to zrobi. Ale to nie ten temat.
    Dla zyskania dźwięku i nic innego na plus.Reszta same minusy.Ale każdy może robić co zechce ze swoim autem.
    Niemccy producenci montują głośniki w wydechu albo dzwięk jest emitowany do wewnątrz głośnikiem.To już parodia.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 15-11-2015 o 19:42
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 Selespeed, Alfa Romeo 156 Crosswagon
    Postów
    53

    Domyślnie

    Mam w mojej 156 filtr K&N dedykowany do tego auta, mam silnik 2.0. Musisz pamiętać o czyszczeniu i konserwacji filtra, zamontowanie filtra może nie daje przyrostu mocy, który da się odczuć ale w moim wypadku daje fajny dźwięk :-)

  8. #18
    Użytkownik Embrion Avatar Lew Archer
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 99' sedan + LPG LandiRenzo Omegas
    Postów
    5

    Domyślnie

    Co sądzicie o wmontowaniu stożka np. simota w miejsce fabrycznego filtra? Czyli zamknięty w puszcze i zamiast rezonatora v6pipe. Nie chodzi mi o poprawienie osiągów, tylko dźwięku.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    W fabrycznym miejscu niewiele doda do dzwięku.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. Stożek w jtd
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 08:51
  2. Stożek
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 10:06
  3. [145] stożek w JTD???
    Utworzone przez loco145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-03-2009, 20:09
  4. STOŻEK DO ALFA 145 BOXER 1,6 jaki
    Utworzone przez elix-s w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-10-2008, 23:35
  5. [146] Stożek
    Utworzone przez Armagedon w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-07-2008, 15:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory