Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Świece Bosch w 2.0 TS ?? Silnik się trzęsie.

  1. #1
    destikero
    Gość

    Domyślnie Świece Bosch w 2.0 TS ?? Silnik się trzęsie.

    Witam!

    Mój silnik jakoś dziwnie pracował od dłuższego czasu, jednak nie zwracałem na to uwagi, gdyż myślałem, że "tak ma być"... Dzisiaj jednak spotkałem faceta, który okazał się specem od Alfy oraz ... BMW Posłuchał mojego silnika i stwierdził, że chodzi beznadziejnie i trzęsie się jak pralka... Faktycznie - trząsł się... Stwierdził, że nie chodzi równo na wszystkie cylindry i jak będę chciał, to mogę do niego podjechać w przyszłym tygodniu, to się dokładniej temu mojemu silnikowi przyjrzy... Zgodziłem się...

    Jednakże jestem człowiekiem niecierpliwym, więc postanowiłem sam już dzisiaj coś zadziałać.
    Najpierw pojechałem na diagnostykę komputerową - zero błędów (50 zł nie moje)...
    Potem postanowiłem zmierzyć sobie kompresję na cylindrach. Pożyczyłem przyrząd i zacząłem wykręcać świece... Odkręciłem cewki i tu ciężki szok... Świece na dwóch cylindrach były całe zalane olejem. Całe gniazda praktycznie w oleju... Hmmm... Pan w serwisie Boscha, który ponad rok temu robił mi silnik (zatarta panewka) pewnie nie wymienił mi uszczelki pod pokrywą zaworów i stąd ten olej. Tylko podziękować takiemu "fachowcowi".

    Wykręciłem świece, wyczyściłem cewki, gniazda świec i przewody z oleju. Potem wykręciłem świece. Tu znowu szok - moje świece wyglądały bardzo dziwnie. Miały na elektrodach biały nalot. Poza tym były to świece BOSCHA!!! Czy do Alfy 2.0 TS można wsadzić świece Boscha??
    Dokładniej były to takie świece:
    - duże BOSCH FR7DC+
    - małe BOSCH UR6DE
    Czy biały nalot na świecach wynikał z ich nieprawidłowego dobrania do mojego auta, czy jest to przyczyna np. zbyt ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej (np. padnięta sonda lambda) ??
    Dodam, że po wyczyszczeniu świec z oleju i złożeniu wszystkiego do kupy, silnik pracuje dużo równiej i nie trzęsie się. Jutro mam zamiar kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów i ją wymienić.

    P.S. Kompresja na cylindrach wyszła mi taka:
    1) 13,5
    2) 13,2
    3) 13,5
    4) 14,2
    Ostatnio edytowane przez destikero ; 17-04-2009 o 21:00 Powód: Dodanie wyników kompresji

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    U mnie też zbierał się olej w gniazdach świec. Gdy jest go za dużo - następuje przebicie poprzez olej. Dlatego nie masz odpowiedniej iskry na świecach. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
    Co do świec - zapewne zaraz dostaniesz po głowie od innych klubowiczów, że powinny być NGK platynowe
    wal_kon

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Przy okazji sprawdz jeszcze mocowanie silnika na górze w tym uchwycie mogło ci wywalić tuleje gumowe
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    A jeszcze jedno - gdy dłużej jeździłem z olejem na świecach (po prostu nie wiedziałem jeszcze o nim) popękały izolatory ceramiczne. Czy Twoje świece wytrzymały to zanurzenie w oleju ?
    Jeżeli chodzi jeszcze o świece - testuję teraz świece BRISK DR15YS-9 oraz AR14YS. Test trwa dopiero tydzień (jakieś 800km) - dlatego nie mogę ich polecać z czystym sumieniem. Na razie silnik pracuje równo, wkręca się ładnie na obroty.
    wal_kon

  5. #5
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Wymieniłem dzisiaj uszczelkę pod pokrywą zaworów (40 zł). Silnik pracuje równiutko :-) Świece w końcu przestały być zalewane olejem.

    A tak przy okazji - co sądzicie o kompresji w cylindrach w mojej Alfie? Jakie są wartości prawidłowe?

    P.S. Od kolegi z zaprzyjaźnionego forum oraz od dwóch znajomych mechaników dowiedziałem się, że wygląd moich świec (zero oleju, lekko białawe elektrody) wskazują na... idealne ich działanie zatem nie taki Bosch zły

    ---------- Post dodany o godzinie 17:15 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:58 ----------

    Cytat Napisał wal_kon Zobacz post
    A jeszcze jedno - gdy dłużej jeździłem z olejem na świecach (po prostu nie wiedziałem jeszcze o nim) popękały izolatory ceramiczne. Czy Twoje świece wytrzymały to zanurzenie w oleju ?
    Jeżeli chodzi jeszcze o świece - testuję teraz świece BRISK DR15YS-9 oraz AR14YS. Test trwa dopiero tydzień (jakieś 800km) - dlatego nie mogę ich polecać z czystym sumieniem. Na razie silnik pracuje równo, wkręca się ładnie na obroty.

    Moje świece wytrzymały zanurzenie w oleju. Widocznie ten stan nie trwał zbyt długo (stan zanurzenia )
    Co do BRISK-ów, to miałem kiedyś świece tego czeskiego producenta w Nexii 1.5 16V i dobrze je wspominam. Miały taki ciekawy patent, że były... bezelektrodowe. Poważnie - nie miały elektrod. Fajnie to wyglądało, a na stronie producenta pisali, że iskra na takiej świecy ma kształt okręgu i powoduje to bardziej równomierny zapłon mieszanki w cylindrze. Taki tuning w cylindrze
    W tamtych czasach lubiłem takie patenty i założyłem sobie też do Nexii stożkowy filtr powietrza. Oczywiście najlepszy - włoski BMC Dzięki niemu silnik fajnie brzmiał powyżej 3000 obrotów, kiedy wciągane powietrze wydawało niesamowity "rasowy" dźwięk. Wieś rządzi!
    Ostatnio edytowane przez destikero ; 18-04-2009 o 18:09

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    MYSŁOWICE
    Auto
    AR 156 1,8 ts [144KM]97r była, jest MITO 1,6jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    jeżeli chodzi o sprężanie to wartości jakie podajesz są dobre jeżeli chodzi o bęzyne ,kolor elektrody świecy powinien być piaskowy czyli OK myślę że przyczyną szarpania silnika mógł być ten olej w gniazdach świec i przeskok iskry na mase silnika
    AR-156[1,8ts-144KM] 97r

Podobne wątki

  1. Świece BOSCH Platinum Plus - BESTSELLER
    Utworzone przez Bartek1992 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2015, 22:26
  2. [159] Świece w JTS. Bosch czy NGK?
    Utworzone przez Pierre w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 20:29
  3. [33] Trzęsie mi się silnik przy ruszaniu
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2007, 08:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory