Strona 6 z 91 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151656 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #51
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Że leją wtryski precyzyjnie, to jeszcze nie znaczy, że leją ile trzeba. Może problem pęknięcia przecież wynikać z obciążenia termicznego..

    pzdr, tadzikpl

  2. #52
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Jak już będziesz wiedział co to, to koniecznie napisz. Niedawno kupiłem Brerę z tym silnikiem i już się obawiam o swoje auto . Może te silniki rzeczywiście mają wadę fabryczną lub celową, a może to tylko zbieg okoliczności...

    Swoją drogą parę miesięcy temu też mi się zakopciło z maski, ale w innym aucie. Silnik tracił moc na niskich obrotach w Escorcie z 89r, 1,4l benzyna to wjechałem na autostradę i przygrzałem mu v-max'em mając nadzieję, że jak go odpowiednio "przedmucham" to kolejne 600 tys. km zrobi bezproblemowo aż tu po zjeździe z autostrady zakopciło mi się spod maski.. Podobnie jak u Ciebie, silnik przez bagnet wypluł olej. Podjechałem do mechanika i ten powiedział mi, że silnik się zapowietrzył i siłą rzeczy, jak mu przygrzałem to chciał się odpowietrzyć lecz nie miał jak i wywalił górą olej. Po odpowietrzeniu układu do dziś pali na dotyk i dalej jeździ. Ale nie ma co porównywać, to całkiem innej klasy auta i prawdopodobnie całkiem inna przyczyna tej awarii.

    Mam tylko nadzieję, że nie wtopiłem kupując 2,0 jtdm..

  3. #53
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Jak już będziesz wiedział co to, to koniecznie napisz. Niedawno kupiłem Brerę z tym silnikiem i już się obawiam o swoje auto . Może te silniki rzeczywiście mają wadę fabryczną lub celową, a może to tylko zbieg okoliczności...

    Swoją drogą parę miesięcy temu też mi się zakopciło z maski, ale w innym aucie. Silnik tracił moc na niskich obrotach w Escorcie z 89r, 1,4l benzyna to wjechałem na autostradę i przygrzałem mu v-max'em mając nadzieję, że jak go odpowiednio "przedmucham" to kolejne 600 tys. km zrobi bezproblemowo aż tu po zjeździe z autostrady zakopciło mi się spod maski.. Podobnie jak u Ciebie, silnik przez bagnet wypluł olej. Podjechałem do mechanika i ten powiedział mi, że silnik się zapowietrzył i siłą rzeczy, jak mu przygrzałem to chciał się odpowietrzyć lecz nie miał jak i wywalił górą olej. Po odpowietrzeniu układu do dziś pali na dotyk i dalej jeździ. Ale nie ma co porównywać, to całkiem innej klasy auta i prawdopodobnie całkiem inna przyczyna tej awarii.

    Mam tylko nadzieję, że nie wtopiłem kupując 2,0 jtdm..
    Dwa przypadki, jeszcze nie wiadomo czy takie same na tyle samochodów, które jeżdżą i już ogłoszona epidemia.


    ps.

    Jak uznasz, ze wtopiłeś to odkupę tą Twoją Brerę za jakieś 10k max

  4. #54
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Tak mi się przypomniało apropos tego silnika, parę dni temu na fejsbukowym profilu Autka.pl pojawiło się info nt. tego motorka. Do ewentualnego rozważenia

    Informacja dla wszystkich posiadaczy aut z silnikiem 2.0 CDTi lub 2.0 JTDm (czyli grupa Fiat / Alfa Romeo / Lancia / Opel) - z biegiem czasu w silnikach tych dochodzi do spadku ciśnienia oleju silnikowego, ze względu na wadę jednej z uszczelek układu smarowania. Naprawa tego kosmicznie droga nie jest - zamyka się w 350 PLN + koszt nowego oleju, a dzięki temu można uchronić się przed zatarciem silnika. Pierwsze symptomy, które informują o problemie ze smarowaniem - to długo świecąca się kontrolka ciśnienia oleju zaraz po uruchomieniu pojazdu, lub informacja o awarii z powodu niskiego ciśnienia oleju (także tuż po uruchomieniu pojazdu). Opel ma na to procedurę naprawczą - przeprogramowywany jest sterownik silnika, aby badanie ciśnienia oleju trwało kilka sekund dłużej - a po tych kilku sekundach pracy silnika układ smarowania już osiąga ciśnienie właściwe. Co nie zmienia faktu, że przez krótki czas smarowanie prawie nie istnieje i dramatycznie szybko niszczone są panewki układu korbowo-tłokowego. Dlatego zalecamy usunięcie problemu, a nie jego przypudrowanie.
    Ostatnio edytowane przez łuk4sz ; 22-11-2015 o 23:52

  5. #55
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Temat o niskim ciśn jest już na forum
    wiec nie jest to opcja nowa
    u mnie np nie bylo objawów niskiego ani komunikatu na zimnym itp








  6. #56
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Ciekawe czy te dwie sprawy mogą być powiązane... Może mechanicy np. QBA lub tomek_krk mogliby się wypowiedzieć. Może po jakimś czasie warto te uszczelkę wymienić czysto profilaktycznie...

    Łączę się w bólu jako użytkownik 2.0JTDm.

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    Ciekawe czy te dwie sprawy mogą być powiązane... Może mechanicy np. QBA lub tomek_krk mogliby się wypowiedzieć. Może po jakimś czasie warto te uszczelkę wymienić czysto profilaktycznie...

    Łączę się w bólu jako użytkownik 2.0JTDm.
    U mnie ten komunikat wyskakiwal 1 grudnia mam termin na jej wymiane i teraz dupa zbita bo nie wiem na czym stoje nawet, Musze znalesc kogos kto sprawdzi mi kompresje na tlokach to wtedy bede wiedzial gdzie tkwi problem i jaki. Poki co siedze w zalobie i czekam

  8. #58
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    U mnie ten komunikat wyskakiwal 1 grudnia mam termin na jej wymiane i teraz dupa zbita bo nie wiem na czym stoje nawet, Musze znalesc kogos kto sprawdzi mi kompresje na tlokach to wtedy bede wiedzial gdzie tkwi problem i jaki. Poki co siedze w zalobie i czekam
    No to by się wtedy zgadzało... Pytanie czy można to ściśle ze sobą łączyć...

  9. #59
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    ja kom o cisnieniu nie mialem








  10. #60
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Wymiana tej uszczelki czysto profilaktycznie jak najbardziej ma sens, nie ma co ukrywać że co młodsza generacja jtd to mniej solidnie wykonana.
    W 2.0 mamy plastikową blachę osłonową i plastikowy smok zintegrowany z miską oleju. Z pompą oleju połączony jest zwykłą uszczelką wargową, która z czasem twardnieje i przepuszcza.
    Ma to swoje plusy bo upraszcza to mechanikowi zdjęcie miski na aucie, ale tutaj te plusy się kończą.
    Starsze generacje silników miały blaszane uszczelki i metalowe smoki wszystko było bezosługowe.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 20-11-2015 o 11:16
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory