Strona 12 z 91 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314151617181920212262 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #111
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Czyli usterki te można wiązać z nieumiejatna wymiana rozrządu? Tez mam 2.0 jtdm i myślałem o chipie....
    puki co nie wiadomo z czym ją wiązać..

  2. #112
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Po tym zatarciu pompy pasek ci przeskoczył? - jeśli tak to na 100% była kolizja i prawdopodobne jest pęknięcie tłoka jak u bociana
    Pasek nie przeskoczyl jechalem normalnie i zaczelo smierdziec spod maski zgasilem silnik i zobaczylem ze pasek sie zsuwal i tarl o obudowe rozrzadu. Auto zgasilem. Koles zrobil mi rozrzad a miesiac pozniej chipa i tak jezdzilem do teraz. Jakby przeskoczyl to by bylo slychac a tak nic sie nie dzialo.

  3. #113
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Wiem, ze cała masa Opli ma problemy z tymi silnikami. Po dużym przebiegu (najczęściej grubo ponad 200 tys.) są jakieś kłopoty chyba z panewkami, nie pamiętam dokładnie co i jak ale kończy się remontem. Kolega naprawiał już kilka Insigni po takich przejściach (specjalizuje się w GM). Nie jest to nagminne ale nie jest też rzadkością. W 1.9 takich problemów nie ma. Jutro dopytam go co i jak i czy może to mieć jakikolwiek związek z opisywaną tu awarią.
    Żeby się nie rozpisywać za bardzo - Ople mają nagminne problemy z panewkami w 2.0 CDTi z tego samego powodu, co Alfa 159 - wadliwa uszczelka smoka oleju. Tyle, że w Alfie jak Ci zacznie wyskakiwać komunikat o niskim ciśnieniu oleju - to tego ASO nie przeprogramowuje i w końcu musisz dotrzeć do momentu, gdy wymienisz uszczelkę - bo takich komunikatów nikt nie lubi. W Oplu nowy soft ma wydłużony czas pomiaru ciśnienia oleju - i zdąży ono narosnąć na tyle, że nie wywali komunikatu na desce. I kończy się to obróceniem panewki, bo nieświadomy niczego użytkownik pałuje sobie radośnie niedosmarowany silnik.

    Natomiast nigdy nie spotkałem się jeszcze z pękniętym tłokiem w 2.0 JTDm. Co więcej - raczej trudno znaleźć gdziekolwiek informacje, że komuś taka historia, jak bocianowi, się przydarzyła.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #114
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Żeby się nie rozpisywać za bardzo - Ople mają nagminne problemy z panewkami w 2.0 CDTi z tego samego powodu, co Alfa 159 - wadliwa uszczelka smoka oleju. Tyle, że w Alfie jak Ci zacznie wyskakiwać komunikat o niskim ciśnieniu oleju - to tego ASO nie przeprogramowuje i w końcu musisz dotrzeć do momentu, gdy wymienisz uszczelkę - bo takich komunikatów nikt nie lubi. W Oplu nowy soft ma wydłużony czas pomiaru ciśnienia oleju - i zdąży ono narosnąć na tyle, że nie wywali komunikatu na desce. I kończy się to obróceniem panewki, bo nieświadomy niczego użytkownik pałuje sobie radośnie niedosmarowany silnik.

    Natomiast nigdy nie spotkałem się jeszcze z pękniętym tłokiem w 2.0 JTDm. Co więcej - raczej trudno znaleźć gdziekolwiek informacje, że komuś taka historia, jak bocianowi, się przydarzyła.
    Czy jedną sprawę tj. uszczelkę smoka oleju i komunikat o niskim ciśnieniu można w jakikolwiek sposób łączyć z awarią jak u bociana (pęknięty tłok)? Czy są to zupełnie rozłączne sprawy nie mające ze sobą nic wspólnego? Możesz Tomku to jednoznacznie określić?

    Pozdrawiam,
    Łukasz 2.0

  5. #115
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    Czy jedną sprawę tj. uszczelkę smoka oleju i komunikat o niskim ciśnieniu można w jakikolwiek sposób łączyć z awarią jak u bociana (pęknięty tłok)? Czy są to zupełnie rozłączne sprawy nie mające ze sobą nic wspólnego? Możesz Tomku to jednoznacznie określić?

    Pozdrawiam,
    Łukasz 2.0
    Tłoki nie pękają od kiepskiego smarowania. Prędzej wada materiałowa.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #116
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    i u mnie komunikat nie wystepowal nigdy








  7. #117
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    Czy jedną sprawę tj. uszczelkę smoka oleju i komunikat o niskim ciśnieniu można w jakikolwiek sposób łączyć z awarią jak u bociana (pęknięty tłok)? Czy są to zupełnie rozłączne sprawy nie mające ze sobą nic wspólnego? Możesz Tomku to jednoznacznie określić?

    Pozdrawiam,
    Łukasz 2.0
    Pęknięcie tłoka nie nastąpi na skutek słabego smarowania - prędzej się zatrze na pierścieniach, niż pęknie. Pęknięcie to efekt albo wady tłoka, bardzo dużego ciśnienia, które pojawiło się w komorze cylindrowej, albo przegrzania tłoka. I tutaj temat do rozważenia - jeśli mamy natrysk oleju na denka tłoków i wydajność układu obiegu oleju nie jest odpowiednia (nie ma wystarczająco wysokiego ciśnienia oleju) - to może dojść do tego, że tłoki będą niewystarczająco dobrze chłodzone. Co z kolei w połączeniu z chipem ...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #118
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    I tutaj temat do rozważenia - jeśli mamy natrysk oleju na denka tłoków i wydajność układu obiegu oleju nie jest odpowiednia (nie ma wystarczająco wysokiego ciśnienia oleju) - to może dojść do tego, że tłoki będą niewystarczająco dobrze chłodzone.
    i właśnie temu też się przyglądaliśmy
    no ale to już by trzeba chyba jakieś laboratorium mieć kurde żeby wszystko móc analizować

    olej zmieniam często
    problemów z ciśnieniem nigdy
    a jednak pech ( albo szczeście że nie na wakacjach ) i sie zepsuło
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 24-01-2016 o 23:59 Powód: język








  9. #119
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    olej zmieniam często
    problemów z ciśnieniem nigdy
    Kazdy szuka przyczyny czy to chipowanie, czy to wada 2.0
    A pytanie, czy my wiemy jak poprzedni wlasciciel uzytkowal Alfe? Moze dawal po garach. Ti Turbo Diesel power jak w benzynie Autostrada moja i pierwszy na swiatlach...
    Do tego jesli jeszcze 159 Ti byla w ofercie wypozyczalni... nie korcilo by?
    No i zmeczenie materialu sie klania, mimo ze my mozemy z nowym nabytkiem obchodzic sie jak z "jajkiem" :/
    Always Loking For A drive

  10. #120
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    Kazdy szuka przyczyny czy to chipowanie, czy to wada 2.0
    A pytanie, czy my wiemy jak poprzedni wlasciciel uzytkowal Alfe? Moze dawal po garach. Ti Turbo Diesel power jak w benzynie Autostrada moja i pierwszy na swiatlach...
    Do tego jesli jeszcze 159 Ti byla w ofercie wypozyczalni... nie korcilo by?
    No i zmeczenie materialu sie klania, mimo ze my mozemy z nowym nabytkiem obchodzic sie jak z "jajkiem"
    Dokładnie tak mogło być, aczkolwiek czekam na ekspertyze, miala byc dzisiaj niestety wies uboga w sprzet i nie ma kto sprawdzic sprezania na tłokach. Jutro sie cos dowiem i bede wiedział wiecej, Oby
    Ostatnio edytowane przez kamorado ; 23-11-2015 o 22:01

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory