Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #5111
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Z PDF:
    "Production Date: Late second quarter 2016 as a 2017 model"

    Więc jak ktoś tu coś ignoruje to na pewno nie ja.
    zostaw pana Belfera w spokoju, on zawsze wie najlepiej a ja mam kuzyna w USA, przymierza się do Gulii ale też narzeka, że auta nie ma i nie ma

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Każda dobra marka w swoich topowych wersjach ładuje AT , w Stanach manual to dziwactwo a ty piszesz jakby automat to było zło zarezerwowane dla skuterów. Człowiek dąży do maksymalnej wygody dlatego zlazł z konia i wymyślił auto.
    No własnie kolego. Bo tutaj chodzi tylko o wygodę. Nic więcej. ja sporo jezdzilem automatami, w miejskim ruchu pomaga, wachlować nie trzeba. Ale już na trasie to nuda, i znacznie mniejsze możliwości panowania nad autem, tak, jak sie chcę. Manual jest dla ludzi kochających najpierw samą jazdę autem a potem wygodę.
    Przykład z USA zupełnie nietrafiony. W USA masz kompletnie inne tradycje, inne podejscie do życia w ogóle, ale inne szosy, drogi, inna sieć ulic w miastach, wreszcie inne odległosci.
    Jechałem autem z Minnesoty do Kaliforni, coś o tym wiem. Amerykanie piją też kawę z ekspresu przelewowego, dolewaną z czajniczka na ciepło. W Europie być takiej lury nie tknął palcem. A też wygoda, nie? Nie trzeba majstrować przy ekspresie, itd....

  2. #5112
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Normą już jest (np. Audi), że auta wyprodukowane po lipcu dostają rok modelowy na kolejny rok. Czyli prod. lipiec 2016, rok modely już 2017...
    Teoretycznie wyjedzie się autem już po 2 miesiącach od produkcji, czyli okolice września pewnie można dostać auto. Co nie zmienia faktu, że dość późno... to za rok od dziś.. Mam nadzieję, że Europa będzie pod tym względem dużo szybsza.

    Co do automatów. Powtórzę się: dobry automat w niczym nie ustępuje ręcznej skrzyni. Możesz trzymać do odcinki, zmieniać kiedy ty chcesz, dodatkowo nigdy nie przekręcisz silnika i masz szybszą i płynniejszą zmianę biegów. Jak chcesz się bawić włączał M i jedziesz, a jak chcesz odpocząć to D i delektujesz się wygodą i komfortem.
    Może jakby było mnie stać na dwa auta - jedno małe do zabawy, drugie na codzień to tego pierwszego wziąłbym w manualu, ale mając jedno uniwersalne jednak wybieram automat.
    No i jeżdżąc nowymi automatami spalamy mniej paliwa (wbrew obiegowej opinii)! Bo kto normalny przy 60km/h włączy 7 bieg?!
    Pozdro,
    Bartas

  3. #5113
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Ja rozumiem pewną taką nostalgię za manualem... że ktoś lubi sobie pomachać drążkiem, poczuć ten klimat... ale w nowym aucie o mocy 500KM?
    Mam auto z manualem i z automatem i dla mnie manual to w tej chwili już nieco styl retro. Fajny jest... ale nie w nowym, mocnym aucie
    O ile pasuje mi manual np. w Mazdzie MX-5, która z natury jest prosta, ma 130-160KM i taka ma właśnie być, o tyle w takim bolidzie jak Giulia QV TYLKO automat IMO
    Wszystkie minusy automatów już dawno przestały mieć rację bytu: jest tryb ręczny, tyle samo albo i więcej przełożeń co w manualu, jest kontrola startu, sterowanie łopatkami z kiery, sprzężenie z tempomatem, różne tryby pracy... szybkość i skuteczność lepsza niż manuala - czego chcieć więcej?
    Ot chociażby: nawet u mnie w starym 4-biegowym Sportronicu automat płynniej i przyjemniej hamuje silnikiem w trybie Sport niż bym to zrobił na manualu. Poezja dla uszu. I po co mi manual?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  4. #5114
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Automat z przekładnią hydrokinetyczną po mieście raczej spali więcej niż manual. Niewątpliwie oszczędza silnik przy niezbyt wprawnym kierowcy nie dopuszczając do zbyt niskich obrotów silnika.
    Skrzynia typu DSG,TCT itp nie traci paliwa na przekładni hydrokinetycznej, ale jeżeli ostro przyspieszamy i nagle będziemy chcemy zredukować to manualem zrobimy to szybciej niż DSG.
    (Po prostu przy ostrym przyspieszaniu takie DSG jadąc np na 3-cim biegu na drugim sprzęgle ma "zapiętą" już czwórkę - chcemy zredukować skrzynia musi przełączyć już przygotowany bieg na inny - w ręcznej zrobimy to szybciej)
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez bera5 ; 25-11-2015 o 14:25

  5. #5115
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Redukcja o 1 bieg czy to w zwykłym, czy dwusprzęgłowym automacie będzie bardzo podobna i szybka. Redukcja o 2-3 biegi, zgoda, wtedy ręcznie możemy szybciej zmienić. ALE: jadąc nawet na torze nie robi się nigdy redukcji o 2-3 biegi tylko zawsze kolejno, zatem ta przewaga nie wchodzi w grę
    Jak dla mnie dzisiejsze automaty (oczywiście nie wszystkie) są już na tyle 'inteligentne' i dopracowane, że spokojnie mogą zastępować manuale. Nie czuję dyskonfortu korzystając z nich.

    Tutaj przykład z Mercedesa jak szybko zmieniają się biegi w trybie ręcznym (nie wiem, czy 7G to zwykły, czy dwusprzęgłowy automat):
    https://www.youtube.com/watch?v=LVJqISdr868&t=92
    Pozdro,
    Bartas

  6. #5116
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Jest online konfigurator dla USA! https://www.alfaromeousa.com/cars/alfa-romeo-giulia

  7. #5117
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Ja rozumiem pewną taką nostalgię za manualem... że ktoś lubi sobie pomachać drążkiem, poczuć ten klimat... ale w nowym aucie o mocy 500KM?
    ?? kupisz wersję 500 KM?
    nie?
    czy wszystkie benzyny mają 500 KM?
    o czym my mówimy?
    a co z biegami w rajdowych autach? rajdowe jadą na automacie?
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  8. #5118
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar czarny159
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Była Alfa Romeo Sportwagon 1,9 JTDM 150KM,2009r.Jest Alfa Romeo 159 SW TBI,TI,2010r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    Z tego co pamietam to Giulia QV może mieć manual,lub automat

    Wysłane z mojego LG-D682 przy użyciu Tapatalka

  9. #5119
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    ?? kupisz wersję 500 KM?
    nie?
    czy wszystkie benzyny mają 500 KM?
    o czym my mówimy?
    a co z biegami w rajdowych autach? rajdowe jadą na automacie?
    W rajdowych nie jest automat ale też nie manual. Są tam sekwencyjne skrzynie, gdzie biegi wybiera się wajhą przód/tył - chcesz wbić dwa biegi wyżej, to naciskasz drążek dwa razy itd. Tak samo możesz sobie zmieniać sekwencyjnie w automacie, więc bliżej automatowi do wrc niż manualowi.

  10. #5120
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Giulietta 1.4 TB Multiair
    Postów
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    Automat z przekładnią hydrokinetyczną po mieście raczej spali więcej niż manual. Niewątpliwie oszczędza silnik przy niezbyt wprawnym kierowcy nie dopuszczając do zbyt niskich obrotów silnika.
    Skrzynia typu DSG,TCT itp nie traci paliwa na przekładni hydrokinetycznej, ale jeżeli ostro przyspieszamy i nagle będziemy chcemy zredukować to manualem zrobimy to szybciej niż DSG.
    (Po prostu przy ostrym przyspieszaniu takie DSG jadąc np na 3-cim biegu na drugim sprzęgle ma "zapiętą" już czwórkę - chcemy zredukować skrzynia musi przełączyć już przygotowany bieg na inny - w ręcznej zrobimy to szybciej)
    Pozdrawiam
    Jedno i drugie ma swoje uroki... ja się właśnie po 4 latach 1.4 Multiair z ręczną skrzynią do QV przesiadłem. QV ma już tylko TCT i bardzo dobrze. Jeżdżąc dużo po mieście docenia się skrzynie TCT. Ale po krętych górskich drogach (Alpy a nie jakieś pagórki na Mazowszu...) też wolę TCT , bo mam obie ręce na kierownicy i zmieniam łopatkami. To samo dotyczy wyprzedzania na drogach krajowych. Nie wykluczam, że kiedyś przesiądę się znowu do samochodu ze zwykłą skrzynia. Nie ma jednak opcji, żeby w manualnej skrzyni szybciej biegi zmieniać niż TCT (no może z 5 na 3, ale to na zasadzie jakiegoś wyjątku). Zawsze można ingerować ręcznie i sobie wrzucić właściwy bieg, tak że ten argument że skrzynia szuka właściwego biegu też odpada. A jak już mamy taką sytuacje nieoczekiwaną (po spokojnej jeździe nagle musimy gwałtownie przyspieszyć), to szukanie właściwego biegu przez skrzynie i tak jest szybsze niż przez nas. Skrzynia ręczna niewątpliwie daje większy kontakt z samochodem, ale to już wszystko. Reszta to bajki z innej epoki.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory