Strona 25 z 91 PierwszyPierwszy ... 15161718192021222324252627282930313233343575 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #241
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Tak dla pokrzepienia serc wszystkim rozloszczonym kaprysami Alfy

    https://www.youtube.com/watch?v=xgYcPYNAd4w

    https://www.youtube.com/watch?v=25oiw2l-wkE
    Ostatnio edytowane przez michuw81 ; 02-12-2015 o 23:45
    Always Loking For A drive

  2. #242
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    TSy są tanie i dużo ich - rynek obala mity!
    Ja akurat się z tym zgadzam - nie mam uwag do TSa i cieszę się że ta reguła cenowo-allegrowa się tu sprawdza, poważnie
    Ale też czynnik podaży ma to duże znaczenie, tych 2.0JTD to chyba za wiele (w stosunku do niemal jak TDI czczonego) 1.9JTD nie sprzedało się -> mniej wraków -> mniej silników ->wyższa cena.

    Te motywy wyboru aut wyżej wymienione to jakieś surrealistyczne i nie chce się wierzyć że faktycznie kimś kierujące, ale Tomek chyba ma rozeznanie w tych sprawach to widać niestety tak jest.

  3. #243
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Bzdura, drogi Panie.
    Trzeba słuchać ludzi, którzy zjedli zęby na danych modelach samochodów.

    2.0 JTDm odpowiednio serwisowany jest genialnym silnikiem do 159.
    Co można zrobić oprócz regularnych wymian oleju co 10/15 kkm, rozrządu itp?

    Dzisiaj u mnie wpadla nowa uszczelka od smoka. Auto komunikowalo niskie ciśnienie oleju... Jak się to zaczęło pokazywać to nie jeździłem bo strach...

    Widzę ze kolega rybakmj mnie ubiegł z pytaniem
    Ostatnio edytowane przez wiedzmaak ; 02-12-2015 o 23:38

  4. #244
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Mocno śledzę rynek awarii silników i uważam że diesel jest na prawdę dla bogatych ludzi, nigdy nie miałem prywatnego diesla, i szybko się to nie zmieni. Naprawa tsa jest najtańsza, najszybsza, najprostsza i szkoda tylko że tak dawno temu ostatnie zeszły z linii montażowej bo już powoli nie ma czego remontować ale wbrew obiegowej opinii odpowiednio użytkowany nie był zły podobnie jak pierwsze jtd, jeśli już jtd to tylko 16v bo obsługa jest zwyczajnie wygodniejsza i nawet strzał z paska rozrządu nie jest aż tak bolesny jak w 8v ale ogólnie jak tomek podkreśla panowie nie liczą się kilometry na liczniku, zawsze najważniejszy jest stan techniczny

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  5. #245
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    To co w takim 2.0 jtdm trzeba robic,oprocz odpowiedniej wymiany, odpowiedniego oleju ( powiedzmy 10 tys.millers) , by auto nam sie nie rozsypalo, tak jak kolegom ?
    Zasadniczo do przebiegu c.a. 100 tysięcy kilometrów z tymi silnikami nic się nie dzieje.
    Potem trzeba się zastanowić, co zrobić z zasyfionym kolektorem dolotowym - wyczyścić, wymienić na nowy, wyłączyć klapy wirowe - do wyboru.
    Nim upłynie 150 tys km wymienić nieszczęsną uszczelkę smoka oleju, a jeśli zaczyna się wyświetlać komunikat o niskim ciśnieniu oleju - to zrobić to natychmiast + weryfikacja stanu panewek, czy już ich nie podtarło.
    Olej co 10-15 tysięcy kilometrów, co 30 to jest przegięcie.
    Obudowa chłodnicy EGR - po 4 latach to bym ją wymienił profilaktycznie, droga nie jest, a jak zacznie lekko podciekać gdzieś w trasie to się można zorientować o problemie dopiero wtedy, jak zagotuje silnik. Szczelność dolotu - tuż przed turbiną jest na dolocie "przyłącze" przewodu od odmy - jeśli to mocowanie puści - to turbinę zabije w trybie ekspresowym, bo będzie ciągnęła mnóstwo syfu. Dlatego to też warto co przegląd sprawdzać, czy nie ma przypadkiem tam jakiejś nieszczelności.
    I to praktycznie tyle, na co należy w tym silniku zwrócić uwagę, bo jednostka jest dość pancerna.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    Co można zrobić oprócz regularnych wymian oleju co 10/15 kkm, rozrządu itp?

    Dzisiaj u mnie wpadla nowa uszczelka od smoka. Auto komunikowalo niskie ciśnienie oleju... Jak się to zaczęło pokazywać to nie jeździłem bo strach...
    A obejrzałeś, czy panewek już nie zjadło trochę?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    Co można zrobić oprócz regularnych wymian oleju co 10/15 kkm, rozrządu itp?

    Dzisiaj u mnie wpadla nowa uszczelka od smoka. Auto komunikowalo niskie ciśnienie oleju... Jak się to zaczęło pokazywać to nie jeździłem bo strach...
    A obejrzałeś, czy panewek już nie zjadło trochę?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #246
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    No i tłumik drgań czyli kolo pasowe bo w 159 padają jak muchy, miałem teraz 3 z rzędu a głowica przez to padła w 2

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  7. #247
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    To przylacze odmy idzie prosto do turbiny ? Jest nalozone na turbo ?

  8. #248
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    A obejrzałeś, czy panewek już nie zjadło trochę?
    Sam tego nie robiłem ale auto stoi u jednego z forumowych mechaników (sam nie mam warunkow i może wiedzy) na takie zabawy. Do panewek zajrzał i jest ok.

    U mnie klapy wirowe wyłączone, egr jak pamiętam chyba tez.

  9. #249
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    To przylacze odmy idzie prosto do turbiny ?
    Prosto do turbiny idzie duża, szeroka rura. Od niej odchodzi plastikowy króciec, o średnicy c.a. 3 cm i na to masz nałożoną rurę, która idzie do odmy. I ten krócieć potrafi pęknąć.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #250
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Dzieki za bardzo przydatne informacje.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory