Strona 27 z 91 PierwszyPierwszy ... 17181920212223242526272829303132333435363777 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 270 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #261
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Wątków o awarii Kamila masę a konkretów bardzo mało. Po pierwsze bez rozbiórki silnika nic stwierdzić się nie da, po drugie wszystkie dodatki w dzisiejszych dieslach, jak słusznie zauważono, nie pomagają w bezawaryjności nowych silników. DPF, EGR, klapy wspaniałe interwały olejowe, rozrzedzona oliwa na skutek wypalania filtra itd to wszystko gwóźdź do trumny w perspektywie długiej eksploatacji szczególnie auta poleasingowego, pochodzenia nieznanego w których, bądźmy realistami, nikt nad eksploatacją się nie rozdrabniał. Przy najmach długoterminowych i interwały olejowe są przedłużane przez floty dla obniżenia kosztów więc o czym tu dyskutowac?
    Wracając do meritum - jak Tomekkrk zauważył słusznie - ciśnienie oleju ma tu bardzo duży wpływ na trwałość ukł korbowo-tłokowego, jego jakość również. Awarie 2.0 (ople) czy dostawcze ducato nie są niczym dziwnym i zwyczajowo problem jest ten sam - panewka albo luzy na sworzniach. Luz na sworzniach z czego ma się pojawiać bo na pewno nie z powodu nawet oprogramowania i to seryjnego? Konsekwencją tego są i uszkodzone tłoki. Popękane głowice w 2.0 i 1.9tt tez już widziałem i głównie jest to wina ekologii (uprzedzę auta seryjne a wtryski zweryfikowane na maszynie łącznie z potwierdzeniem IMA - tu * ale o tym nizej). Niemniej nie uważam, żeby od razu pisać o awaryjności silnika - wszystkie wynikłe awarie są w mojej ocenie kompilacją wszystkich ekologicznych rozwiązań, sposobu eksploatacji i serwisowania - i żeby nie było w żaden sposób nie biję tu do właścicieli aut tylko do ich historii wcześniejszej zazwyczaj całkowicie nieznanej.
    Sam kupiłem 2.0mjtd po firmie z uszkodzonym silnikiem, łudziłem się że to wina hydrauliki, wałków itd a po rozbiórce głowiczki, miski i finalnie głowicy udało się znaleźć przyczynę awarii - stukał tłok na sworzniu, gładź zniszczona a głowica pęknięta. A i korekty nic złego nie mówiły. Z miski i odmy wyleciał szlam, to samo było w pompie oleju. Wnioski każdy inteligentny człowiek wyciągnie sam. Pomimo syfu w silniku wał i wałki są idealne, hydraulika zaś do wyrzucenia, zawory też. Silnik obecnie czeka na remont a do auta wjechał nowy motor. Jeśli ktoś sobie życzy w wolnym czasie wrzucę fotki, a na pewno takie znajdą się na naszym funpage-u przy okazji remontu jednostki. Podobna historia na dniach będzie na fb ad 2.4 20v które remapu nie widziało nigdy a głowica pęknięta, na gładziach ruda, hydraulika nie istnieje itd. Gdyby był soft od razu wszyscy na nim stawialiby krzyżyk - a tu proszę właściciel przezornie prosił o demontaż głowicy (tu chylę mu czoła bo auto mimo zabiegów dla kazdego 20v cf4 jeździło normalnie tyle że na hamowni serii nie trzymało parametry dynamiczne zaś idealne); w chwili obecnej szukamy fabrycznie nowego silnika w sensownych pieniądzach jeśli ten temat zawiedzie będziemy remontować seryjny motor.
    Ad przyczyn awarii zakładając, że u Kamila jest to co u Adama tj pęknięty tłok. Nie jest możliwym w mojej ocenie aby tłok pękł idealnie w połowie z winy innej jak opisywane wyżej powody oraz samej wady tłoka (np ziarno w odlewie). Temat softu też się przewinął - tak podnosi on temp spalin ale to prędzej tłok spłynie, poleci półka albo przy dużym Nm panewkę obróci niż wręcz z aptekarską dokładnością powstanie rysa w połowie tłoku bez śladów nadpalenia itd (jak u Adama). Jego silnik był już kiedyś rozbierany - może z tego samego powodu ktos tłok już wymieniał - myślał ktoś o tym?
    Jakiekolwiek zdroworozsądkowe modyfikacje oprogramowania w zdrowym silniku na seryjnym osprzęcie nie spowodują takiej awarii biorąc pod uwagę możliwości seryjnego osprzętu - czy to dawka, czas, kat wtrysku czy inne nie mówiąc już o doładowaniu. Jakiekolwiek dziwne modyfikacje najpierw odbiją się na panewce, korbie (ta potrafi się też skrzywić przy problemach z wtryskiem) ale wtedy są tez i ślady na tloku. Pamiętajcie też, że test wtrysków* na maszynie nigdy tez nie da 101% pewności ich stanu - testy dla odpowiedniej dawki i ciśnienia to raz, dwa temperatura paliwa która na epsie nigdy nie jest identyczna z temp pracy w silniku - przypadek takich profesjonalnie naprawionych wtrysków też przerabialiśmy - i mówię to bez przekąsu. Wtryski stukały na rozgrzanym paliwie, na zimno wszystko było idealnie, na maszynie też. Firma od wtrysków robiła oczy kwadratowe.
    Nasze firmowe 2.0 testujemy z większą sprężarką (chyba pierwszy mi znany silnik 2.0mjtd z innym turbo niż fabryczne gtb16 zapewne głównie z powodu problemów montażowych a w aucie w którym to jest zrobione są one jeszcze dodatkowo większe) i przy wyższym doładowaniu z większej sprężarki nic nie odpadło, nie pękło itd a proszę mi wierzyć lekko auto nie ma. Jak motor to wytrzyma czas pokaże - właśnie po to takie doświadczenia robimy na własnym aucie. Wysra się coś będzie wiadomo gdzie jest słaby punkt i tyle. Najmocniejsze znane mi w PL 1.9 16V składane przez kolegę Michała a przez nas strojone przejeździło już na dużym turbie ~30kkm i dalej żyje (na liczniku się świeci chyba ~160kkm czy prawdziwe kto to wie), dwa tygodnie temu znów pojawiło się na hamowni gdzie po kilku zmianach mechaniki i kolejnych w sofcie legitymuje się mocą 284ps i 490nm(celowo ograniczonych). Gdzie jest kres wytrzymałości nikt z nas tak naprawdę nie wie.
    Samochód używany nigdy nowym nie będzie, producent też daje ograniczoną gwarancję na swój wyrób co można interpretować równiez i w następujący sposób - po gwarancji wszystko może się zepsuć. Trzeba się z tym liczyć i tyle, dziś jesteś jutro Cię nie ma, niestety. W przypadku tej awarii idą za tym koszty niemałe niestety ale trzeba się z tym liczyć. Trzeba się liczyć z tym, ze wszystko może w danym aucie ulec awarii, stać nas na to auto naprawdę wtedy gdy wszystkie potencjalne elementy w tym aucie możemy naprawić z finansowego punktu widzenia - nikogo tu nie oceniam czy ma auto w kredycie/leasingu czy za gotówkę etc po prostu zakup auta to jedno, jego eksploatacja zupełnie inna kwestia.
    Pozdrawiam serdecznie
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  2. #262
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Psychoza już ? Założę się, że niedługo na interii będzie artykuł o wadliwej serii 2.0 JTDM

    Nowy rodzaj eksploatacji 2.0, wymień filtry, olej, zrzuć michę sprawdź panewki, zrzuć głowicę zobacz tłoki. Sorry za ironię
    To lepszą opcją jest "Kup 2.0 JTDm, niczym się nie interesuj, nic nie sprawdzaj, czekaj aż silnik wybuchnie"? Co zażywasz?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #263
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    I po co ten sarkazm, zażywasz to twoja sprawa, ja nie.
    Sprawdzam ale jak nie widzę albo nie słyszę powodów to nie rozkręcam silnika. Ty jak sprowadzasz, to sprawdzasz w każdym 2.0 panewki czy to ryzykoraczej po str0nie nowego nabywcy ?

  4. #264
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    I po co ten sarkazm, zażywasz to twoja sprawa, ja nie.
    Sprawdzam ale jak nie widzę albo nie słyszę powodów to nie rozkręcam silnika. Ty jak sprowadzasz, to sprawdzasz w każdym 2.0 panewki czy to ryzykoraczej po str0nie nowego nabywcy ?
    A to zależy od indywidualnych ustaleń z nabywcą - jeśli życzy sobie takiej inspekcji - to ją zrobię. A skoro Ty wolisz czekać, aż usłyszysz stuki z dołu silnika - Twój wybór. Ja preferuję inne podejście do samochodu. Dlatego być może mi auta się nie psują.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #265
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Ford focus .auto flotowe.wymiany oleju co 30 jak przykazano.Auto jeździło pod ciężką noga szwagra.350000km.i co? I na końcu padło turbo.turbo naprawione ico? I śmiga dalej.
    I mógłbym tak jeszcze kilka przykładów podać gdzie wymiany oleju co 30k i przejezdzily po 300000 bez konieczności zaglądania w silnik.

  6. #266
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu7911 Zobacz post
    Ford focus .auto flotowe.wymiany oleju co 30 jak przykazano.Auto jeździło pod ciężką noga szwagra.350000km.i co? I na końcu padło turbo.turbo naprawione ico? I śmiga dalej.
    I mógłbym tak jeszcze kilka przykładów podać gdzie wymiany oleju co 30k i przejezdzily po 300000 bez konieczności zaglądania w silnik.
    Kwestia konstrukcji silnika i zastosowanych rozwiązań też ma niebagatelne znaczenie. Im delikatniejsze materiały i bardziej wysilona jednostka - tym większe znaczenie ma jakość stosowanego oleju i częstotliwość jego wymian.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #267
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    wątek naprawdę zrobił się ciekawy. do tego stopnia, że chyba zaraz rozkręcę silnik lub podjadę do sprzedawcy auta o weryfikację czy nie mam miny 2.0JTDm kupowałem bo miał dobre lub bardzo dobre opinie (dużo lepsze niż dwa moje bezawaryjne T.S.- y). Ktoś, kto będzie się teraz interesował tym silnikiem, wejdzie na forum i kiedy zobaczy ponad 300 (na dzisiaj) wpisów na temat awaryjności mocno się zdziwi. A przecież rzecz tyczy się jednego, dwóch silników. Można powiedzieć "seryjne awarie". Pamiętajmy, ze raczej na forum wpisuje się problemy z autami. Nie będzie wpisów w stylu: "mój silnik jest w świetnym stanie ale dla pewności lubię sobie go rozkręcić i złożyć na nowo". Jeżeli takie wpisy by były to by się prawdopodobnie okazało, ze awarii tego silnika jest niewiele. Poza tym jeżeli ktoś szuka wyjątkowo niezawodnego, prostego w budowie (nieskomplikowanego) silnika to prawdopodobnie byłby to tylko silnik z lat `80 (osobiście polecam Andorię z FSC Lublin - w firmie ma przejechane 300kkm bez wnikania w silnik)

  8. #268
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Sorry ale dajcie już spokój z tą awaryjnością 2.0. Jedynie co sypie się lawinowo to uszczelka smoka i tyle. Na zdrowy rozum na tyle setek aut na forum dwa przypadki bliżej nie sprecyzowane co do przyczyn to chyba nie powód do lamentów i pisania epistoł o niczym.

  9. #269
    Użytkownik Świeżak Avatar Nikos
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150KM,Alfa Romeo Gt 3.2 V6
    Postów
    227

    Domyślnie

    Tak przy okazji pytanie do Tomka_KRK , czy po odkręcaniu stóp korbowodów do inspekcji panewek , trzeba wkręcać nowe fabryczne śruby (odpowiednim momentem wiadomo)? Rozmawiałem kiedyś z dobrym mechanikiem który zwracał na to uwagę bo spotkał już przypadki urwanych śrub po wcześniejszej wymianie panewek.

  10. #270
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nikos Zobacz post
    Rozmawiałem kiedyś z dobrym mechanikiem który zwracał na to uwagę bo spotkał już przypadki urwanych śrub po wcześniejszej wymianie panewek.
    Jak ktoś, przegiął wczesniej z dokręceniem nie stosując się do fabrycznych instrukcji to jest to możliwe, jesli stosujesz sie do fabrycznych wytycznych to nie ma takiej potrzeby, zawsze śruby trzeba skontrolować organoleptycznie czy nie widać pęknięć lub przewężeń.
    Przeważnie zasada wymiany śrub dotyczy śrub głowicy.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory