Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Silnik 3.2jts Q4 - problem z chłodzeniem, lekkie wibracje silnika?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2jts Q4, Alfa Romeo Giulia 2,0 RWD
    Postów
    29

    Domyślnie Silnik 3.2jts Q4 - problem z chłodzeniem, lekkie wibracje silnika?

    Jestem świeżym posiadaczem Alfy 159 3.2jts Q4. Chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy od innych użytkowników tej wersji silnikowej, niestety nie ma ich zbyt wielu? Pierwsza moja zagwostka dotyczy włączającego się moim zdaniem zbyt często wentylatora chłodnicy. Przy aktualnej aurze włącza się on co 3-4min. nie ważne czy przy włączonej czy wyłączonej klimatyzacji… dodam że auto trzyma cały czas 90stopni i z tym nie ma problemu pod każdym obciążeniem… Generalnie nawet jak auto stoi bez obciążenia a wentylator włącza się… tak jak napisałem co 3-4min. Chciałem się dowiedzieć czy tak ma być…? Jak to wygląda u innych… Mam jedynie porównanie do Giulietty 1.4 170km która w tych samych warunkach w ogóle nie uruchamia wentylatora, a u mnie nawet na postoju. Generalnie mechanik mówi że tak ma być że to silnik Opla i że lepiej że się włącza niż miał by się nie włączać, nie jest to niestety satysfakcjonująca mnie odpowiedź.

    Druga sprawa dotyczy pojawiających się drobnych wibracji na biegu jałowym jak auto stoi miedzy 1000-1500 obrotów czuć drobne wibracje (włączające się wariatory faz?) generalnie dzieje się to na ciepłym i zimnym silniku… W trakcie jazdy nie jest to zupełnie odczuwalne… ktoś ma jakąś idee? Czy może tak ma być.

    Generalnie piszę ponieważ mój mechanik od Alfy chyba nie miał wcześniej kontaktu z tym silnikiem i sam nie wie jak powinno być.

    Pozdrawiam, chętnie się dowiem jak to wygląda u innych posiadaczy tych silników czy tak ma być czy może nie do końca. J Chciałbym po prostu zapobiegać niż leczyć… A mechanikom generalnie to obojętnie…

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maupa
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    AR Brera 3.2JTS SKY (rekin)
    Postów
    312

    Domyślnie

    Co do temperatury silnika, to 3.2 bardzo długo trzyma temperaturę. Nawet po kilku godzinach umie wystartować z 70stopni Więc to normalne. Mało kto wie wiele o tych silnikach. A co do wstrząsów to też tak miałem i przyczyną był padnięty wtrysk.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2jts Q4, Alfa Romeo Giulia 2,0 RWD
    Postów
    29

    Domyślnie

    Ok, dzięki za szybką odpowiedź. Czyli ten silnik po prostu tak ciągle się chłodzi... nie wpływa to jakoś negatywnie na akumulator, wcześniej maiłem Alfę 147 JTD i tak nie mogę się przyzwyczaić... że ten wentylator się często włącza.
    A propo tych wtrysków jak Ci to zdiagnozowali...? Ja jestem z Wrocławia Ty widzę z Wałbrzycha... jakiś namiar na serwis który ma jakieś doświadczenie w tych silnikach...? Ja chciałbym generalnie żeby ktoś fachowo powiedział... co i jak... u mnie lekko praktycznie minimalnie na postoju jak się powoli jedzie przez skalę obrotów czuć między 1000-1500 jak by nie do końca to linearnie szło a później już wszystko tak jak ma być... tylko samochód jest z końca 2007 roku ma 32000tyś. i ostatnie 1,5 roku stał...
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie chętnie poczytam...

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Huberto
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    116

    Domyślnie

    W 2.2 JTS na postoju też wentylator się co chwila załącza podczas jazdy raczej rzadziej a Co do telepania silnikiem i trzymania wysokich obrotów to trzeba komputerem przeanalizować jakie podzespoły to powodują, w 2.2 miałem też problem z telepaniem i obrotami, padnięta byłą czujka położenia wałka rozrządu.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał mixilium Zobacz post
    Ok, dzięki za szybką odpowiedź. Czyli ten silnik po prostu tak ciągle się chłodzi... nie wpływa to jakoś negatywnie na akumulator, wcześniej maiłem Alfę 147 JTD i tak nie mogę się przyzwyczaić... że ten wentylator się często włącza.
    A propo tych wtrysków jak Ci to zdiagnozowali...? Ja jestem z Wrocławia Ty widzę z Wałbrzycha... jakiś namiar na serwis który ma jakieś doświadczenie w tych silnikach...? Ja chciałbym generalnie żeby ktoś fachowo powiedział... co i jak... u mnie lekko praktycznie minimalnie na postoju jak się powoli jedzie przez skalę obrotów czuć między 1000-1500 jak by nie do końca to linearnie szło a później już wszystko tak jak ma być... tylko samochód jest z końca 2007 roku ma 32000tyś. i ostatnie 1,5 roku stał...
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie chętnie poczytam...
    Cewki, świece i wtryskiwacze na dzien dobry do sprawdzenia.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar gregor159german
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kempten \ Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 T.Spark
    Postów
    80

    Domyślnie

    Witaj mixilium !
    Skoro jesteś z Wrocławia to podjedź na Parotną do Ikara- tam na pewno coś poradzą. To jak dla mnie jedyny warsztat we Wrocławiu do którego woziłem i worzę moje Alfy- a już od dawna mieszkam w DE.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2jts Q4, Alfa Romeo Giulia 2,0 RWD
    Postów
    29

    Domyślnie

    Dzięki, będę musiał odwiedzić tylko serwis nazywa się IBRIS, tak znalazłem na Paprotnej... Ktoś był już u nich z tym silnikiem...? Chłopaki tutaj poważne rzeczy diagnozują... Ale trzeba sprawdzić. Tak zapytam jeszcze eksploatacyjnie jak jest z napędem kiedy wymieniać w nim olej...

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar gregor159german
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kempten \ Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 T.Spark
    Postów
    80

    Domyślnie

    Oj przepraszam IRBIS oczywiście !
    A olej najlepiej co 10000 km.


    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    AR 159 3.2 Q4 JTS
    Postów
    287

    Domyślnie

    Cytat Napisał gregor159german Zobacz post
    Oj przepraszam IRBIS oczywiście !
    A olej najlepiej co 10000 km.


    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
    Albo i częściej

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mixilium Zobacz post
    Ok, dzięki za szybką odpowiedź. Czyli ten silnik po prostu tak ciągle się chłodzi... nie wpływa to jakoś negatywnie na akumulator, wcześniej maiłem Alfę 147 JTD i tak nie mogę się przyzwyczaić... że ten wentylator się często włącza.
    A propo tych wtrysków jak Ci to zdiagnozowali...? Ja jestem z Wrocławia Ty widzę z Wałbrzycha... jakiś namiar na serwis który ma jakieś doświadczenie w tych silnikach...? Ja chciałbym generalnie żeby ktoś fachowo powiedział... co i jak... u mnie lekko praktycznie minimalnie na postoju jak się powoli jedzie przez skalę obrotów czuć między 1000-1500 jak by nie do końca to linearnie szło a później już wszystko tak jak ma być... tylko samochód jest z końca 2007 roku ma 32000tyś. i ostatnie 1,5 roku stał...
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie chętnie poczytam...
    Sprawdzałeś przebieg? Nawet jeśli stał przez 1,5 roku to i tak dziwnie niski.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2jts Q4, Alfa Romeo Giulia 2,0 RWD
    Postów
    29

    Domyślnie

    Przebieg jest tak jak napisałem, auto jest jak nowe, dlatego je kupiłem. Dziękuje za namiary na serwis.
    Pierre, a jak u Ciebie wyglada sprawa włączania sie wentylatora...? Podobnie jak u mnie czy uważasz tak jak wcześniej napisałem za często.
    Silnika wiem ze ze co 10000 chodziło mi kiedy wymienić w dyferencjałach (napędzie Q4)...?

Podobne wątki

  1. [159] Problem z chłodzeniem silnika
    Utworzone przez Mariusz321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 14:31
  2. Problem z chłodzeniem silnika Alfa 156 JTD
    Utworzone przez kamil156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 19:32
  3. [GTV Spider] Problem z wentylatorem / chłodzeniem silnika Gtv spider 2.0 TS 155km. 98/99r.
    Utworzone przez PawełKraków w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 21:52
  4. Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5
    Utworzone przez R3venger w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 22:00
  5. [155] Problem z chłodzeniem silnika:(
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-05-2011, 13:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory