Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Dźwięk silnika - panewki czy zawory?

  1. #11
    ice
    Gość

    Domyślnie

    Linki powyżej działają (ależ z tym zabawy)

    balc3r no ja też jestem nowicjuszem i tylko tyle wiem, że wcześniej tak silnik nie chodził a tu właśnie trzeba jakieś dobre ucho, które wie dobrze jak chodzi boxer i co to może być

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Mechanikiem samochodowym wprawdzie nie jestem, ale biorąc pod uwagę częstotliwość klapnięć:
    f~7,7 1/s
    prędkość obrotowa wałka rozrządu:
    nr=7,7x60=462obr/min.
    oraz wału korbowego silnika:
    ns=462x2=924obr/min.
    pasowałoby na rozrząd. Myślę, że to któryś z zaworów Ci stuka. Spróbuj obsłuchać silnik od strony jednej i drugiej głowicy - sprawdź, czy przy którejś stukanie będzie lepiej słyszalne.

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    zeby sprawdzic czy to panewki jest 1 sposob bez rozbierania silnika, musisz zalac wiecej oleju tak by w nim "plywaly" ale wtedy od razu bedziesz musial go spuscic i samoch do naprawy
    Możesz napisać coś więcej o tej metodzie Kolego? Ile trzeba byłoby przelać tego oleju?
    Ostatnio edytowane przez as ; 21-04-2009 o 13:35
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tak to zdecydowanie klepie zawór pewnie ma szklankę wybitą albo wytartą krzywkę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    wytarty wałek wg. mnie podobnie było u mnie w boxerze panewka to to raczej nie jest.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar solaris2007
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,9JTDM (150KM) 2005r.
    Postów
    331

    Domyślnie

    To co slychac to rozrzad, najprawdopodobniej szklanki do wymiany. I proponuje zrobic to w najblizszym czasie bo jazda z takim luzem doprowadza do wytarcia krzywek na walku rozrzadu.

  6. #16
    ice
    Gość

    Domyślnie

    No i Alfa dzisiaj mi się rozkraczyła... nie odpalała po prostu i trzeba było holować 30 km do warsztatu.
    Mechanik zadzwonił potem i powiedział, że do wymiany są uszczelki pod głowicą i pompa wody. Tylko się zastanawiam czy ta pompa to ma coś wspólnego z tymi elementami o których wcześniej wspominacie czy to po prostu mega pech i pompa siadła tak przy okazji.

    Co to są te szklanki dokładnie? Bo rozrząd kojarzy mi się z rolkami i wałkami a o szklankach nie słyszałem wcześniej. Pod jaką nazwą tego szukać w sklepach z częściami?

  7. #17
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    szklanki to popychacze zaworów

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Możesz napisać coś więcej o tej metodzie Kolego? Ile trzeba byłoby przelać tego oleju?
    przykro mi ale nie jestem w stanie powiedzieć ile trzeba dokładnie przelać (na pewno kilka litrów - ja bym celował o okolice +2 może 3l) ale za to wiem ze tak nieuczciwi handlarze robią by sprzedać samochód z obrócona panewka :/
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  9. #19
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Pompa jak by siadła to z pewnąścią przegrzewał by się silnik napewno nie ma nic wspólnego z popychaczami zaworów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Pompa jak by siadła to z pewnąścią przegrzewał by się silnik napewno nie ma nic wspólnego z popychaczami zaworów
    Masz rację.Ale w boxerach bardzo często przy wymianach rozrządu wymieniają pompę.Dlatego żeby po krótkim czsie znów nie rozbierać(po zużyciu się pompy).

Podobne wątki

  1. Dźwięk silnika - czy dobry, czy zły?
    Utworzone przez adam.st w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 13:47
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 10:15
  3. [146] Remont silnika - panewki
    Utworzone przez kruchykr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-12-2010, 18:15
  4. [33] dźwięk silnika
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 21:08
  5. Denerwujący dźwięk z silnika
    Utworzone przez bocik_156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 16:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory