Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 102

Temat: Kapitalny remont 2.4 jtdm :(

  1. #41
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Tak czytam wszelkiej maści fachowców i dochodzę do jedynie słusznego i nie podważalnego w swej wyjątkowości wniosku.

    Sprzedaj chłopie tę Brerę na części i najlepiej na tym wyjdziesz.
    A jak już musisz bawić się klockami to panewki i pierścienie możesz dorobić..i w to w Polsce. Środkowej
    Amen
    Ostatnio edytowane przez quba ; 09-12-2015 o 22:06

  2. #42
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Moim zdaniem jesli twoje auto ma dobrą głowice to na twoim miejscu wolał bym wyremontować to co masz pod maską.
    Tutaj zapłacisz 6 koła za słupek, trzeba założyć nowy rozrząd, kupic, filtry, oleje, płyn chłodniczy, kilka uszczelek, zapłacić robocizne i wyjdzie plus około 3 koła.
    Efekt finalny bedzie taki, że zapłacisz niewiele mniej niż za remont, a nadal nie wiesz co jest w środku, ja osobiście już miałem taki silnik na stojaku robiony przez handlarza po zatarciu na panewkach, zrobił szlif, założył jakieś panewki ze zwykłego jtd i silnik zrobił cale 4 tyś km.
    Do tego silnika same panewki kosztują około 2 tyś zł(są sputtery), zamiennikòw nie ma.
    Komplet pierścieni z zamiennika okolo 500 zł, dochodzą obróbki typu osiowanie bloku pod wał, owal korbowodòw, robota głowicy, lekko 1000 zł, komplet uszczelek na silnik około 600 zł, zrobienie tulejek w korbowodach do 300 zł, jesli silnik był zatarty trzeba i wał jakis kupić, liczmy 900 zł, dochodzi jakaś robocizna i nie wiem jaki tu zysk przy sprzedaży silnika za 6 koła.
    Na czymś trzeba "przyoszczędzić".
    No i to jest najlepsze podsumowanie całej dyskusji. Tego silnika nie da się tanio i dobrze wyremontować. Dla świętego spokoju ja sugeruję montaż nowej pompy oleju przy takiej zabawie, bo wydanie ponad 10 tysięcy na remont z zostawieniem pompy oleju o zagadkowej wydajności (wiem, zawsze można to zmierzyć, ale nikt nie da sobie uciąć ręki, że bardzo mocno rozgrzany środek smarny też będzie miał odpowiednie ciśnienie) - to jest takie igranie z własnymi oszczędnościami. Kwestia głowicy - na 99% będzie popękana, jak na razie widziałem tylko jedną głowicę 2.4, która przy przebiegu rzędu 150 tysięcy kilometrów nie miała ani jednego pęknięcia. A spawanie głowicy - tanie nie jest, nie zawsze da się to dobrze zrobić, z gwarancją na taką usługę też jest różnie. I też wypadałoby założyć nową głowicę i pięć tysięcy za samą głowicę pęka... Jak sobie ktoś to dobrze, sumiennie wszystko policzy do kupy, żeby wiedział, że ma wymienione wszystko, co może sprawić psikusa - to poniżej 15 tysięcy złotych raczej nie ma mowy o pełnowartościowym remoncie 2.4 JTDm. Wszystko poniżej to kwestia pójścia na pewnego rodzaju ustępstwa.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #43
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Szkoda ze taki silnik ktory calkiem fajnie moze jechac ma taka wade glowica .Chyba najrozsadniej wychodzi 2.0JTDm.Tbi tez nie jest doskonale ,wlasnie na alfaowners gosciowi korba wyszla bokiem przy 50tys, juz nie wspomne o turbo i lejacych wtryskach przy takich przebiegach.M32 tez tam siedzi.
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #44
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    No no kolega chyba nie jest na bieżąco ;-)
    A tego TBi bym nie skreślał, to pierwszy taki przypadek o którym słyszę.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    a nie da się wstawić 1,9 jtd albo 2,0 do tej brery ? wybór chyba większy czy na lalegro czy Ebayu ?

  6. #46
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    No no kolega chyba nie jest na bieżąco ;-)
    :p:p:p:p








  7. #47
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    ...poniżej 15 tysięcy złotych raczej nie ma mowy o pełnowartościowym remoncie 2.4 JTDm. Wszystko poniżej to kwestia pójścia na pewnego rodzaju ustępstwa.
    A za 16 można mieć nowy silnik, z nową głowicą i nowymi gratami

  8. #48
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    dawaj namiar :-)








  9. #49
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    U mnie Bocian

  10. #50
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Twój post Tomek zabrzmiał jak wyrok na 2.4. Mam nadzieję że moja głowica jest jednak cała. Z ciekawości na przyszłość. Jakie będą objawy pękniętej głowicy?

Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [145] Kapitalny Remont: Boxer 1,716V Rady!
    Utworzone przez mat3l w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post / autor: 12-10-2014, 18:09
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory