A to na czerwono ze Scan XL? Jest się do czego przyczepić?
A to na czerwono ze Scan XL? Jest się do czego przyczepić?
- ten parametr chyba jest monitorowany podczas dłuższej jazdy.
- nie podajesz logów z scan xl, trudno coś wnioskować z parametrów przekazanych.
- ale skłaniam się do tego , że to jest problem oprogramowania ECU.
- szkoda tylko , że ktoś z takim samym silnikiem tego nie potwierdzi.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Coś tam mierzyłem, ale jakichś specjalnych logów nie mam. Nawet wgrałem twój plik konfiguracyjny, który znalazłem na forum, ze skryptami do LONG TRIM i SHORT TRIM.
Tyle, że u mnie te skrypty chyba się nie nadają, bo wartości bez nich są od -20 do +20, to po użyciu skrypty byłyby 80.
W ogóle te dwa parametry latają u mnie jak oszalałe w górę i w dół. Zmierzę w wolnej chwili i zamieszczę logi.
- możliwe , że te parametry Long, Short po liftingu są inaczej podawane, mozna wtedy robic logi bez skryptu, bedziesz miała wartośc raw parametru(surowa tak jak podaje ECU).
- niestety nie ma mozliwości po zrobieniu logów, zastosować skrypt, ponieważ program pre-kompiluje skrypt i podczas pomiaru korzysta z pre-kompilowanej wartości.
- w scan xl pro masz mozliwośc pomiaru sond prądowych, zrobienia wykresu w zależności od nagrzewania silnika, określenia czy Long, Short zmieniają się po osiagnięciu tempratury + 55 , + 75 st C, tak jak podawałem w swoim temacie.
- jest jeszcze test OBD, który powinien stabilizować parametry Long, Short.
- jak pisałem, ważne jest aby przed pomiarami odświeżyć zawartość PID-ów parametrów, Scan xl pro sam tego nie robi.
- możliwe jest także, że twoje ECU nie poda wszystkich pidów, albo poda ich o wiele więcej niż moje ECU.
- moje ECU podawało także PID od wartości napięcia na akumulatorze.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Spoko, po zrobieniu zastosuje się skrypt, najwyżej się wyeksportuje do Excela i zrobi odpowiednie formuły wyliczające.
Zresztą to Excela już przerabiałem, żeby sobie obejrzeć wykresy w MES, bo te w Scan XL są jakieś mało przejrzyste.
Zrobiłem logi ze skryptem, ale tak jak przypuszczałem - wartości oryginalne wyglądają na właściwe. Chociaż np. na wolnych obrotach Short Trim zawsze przyjmuje wartości ujemne od -3 do -10, a Long Trim +13%, co jest chyba lekko bez sensu, jeżeli dobrze rozumiem znaczenie tych parametrów:
http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php
scanxl-2015-12-12.zip
parametry sa poprawne, nie trzeba stosować skryptu... shorttrim == -10, longtrim == + 13 %, czyli trim giuleietta wynosi + 3%, czyli pracuje na ubogiej mieszance.... ma mieszance wzbogaconej pracuje do temperatury + 65 st C, potem na mieszance ubogiej... jak dla mnie brakuje parametrów sond pradowych oraz krótkiej pracy (2-3 minuty na biegu bezpośrednim) na tempomacie z obrotami 2000 RPM...
Ostatnio edytowane przez euroscan ; 13-12-2015 o 14:18
Ja mam to samo w MESie (i ten sam ISO CODE co Roman), że temp. oleju nie podaje.
Z ciekawostek: ostatnio mój kolega kupił obd-2 na wifi (do Mazdy) i jakiś (nawet nie wiem jaki) soft do tego. Z ciekawości podłączyłem - dużo parametrów to nie mierzy, ale akurat trimy są:
Chyba sobie kupię, bo wygodniej niż kabelki + laptop + scanXL, którego nigdy nie zainstalowałem... Szkoda, że MES tego nie podaje.![]()
Inne pytanie: to jak powinny się kształtować trimy? Zawsze rozpatrujemy sumę short + long? Kiedy uznajemy, że coś jest źle?
Ale przecież Long Trim, z tego co piszą, to tylko zmiany Short Trim w dłuższym okresie czasu, wiec dlaczego to sumować? To Short Trim odpowiada za zwiększanie albo zmniejszanie dawki paliwa.
Czyli longtrim jest stały dla danego uruchomienia? Czy jak? Skąd sobie to ECU wyznacza? Spekuluję, nie znam odpowiedzi...