Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 79

Temat: Logi z MES - prośba o analizę

  1. #21
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    A to na czerwono ze Scan XL? Jest się do czego przyczepić?

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ten parametr chyba jest monitorowany podczas dłuższej jazdy.
    - nie podajesz logów z scan xl, trudno coś wnioskować z parametrów przekazanych.
    - ale skłaniam się do tego , że to jest problem oprogramowania ECU.
    - szkoda tylko , że ktoś z takim samym silnikiem tego nie potwierdzi.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #23
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Coś tam mierzyłem, ale jakichś specjalnych logów nie mam. Nawet wgrałem twój plik konfiguracyjny, który znalazłem na forum, ze skryptami do LONG TRIM i SHORT TRIM.
    Tyle, że u mnie te skrypty chyba się nie nadają, bo wartości bez nich są od -20 do +20, to po użyciu skrypty byłyby 80.
    W ogóle te dwa parametry latają u mnie jak oszalałe w górę i w dół. Zmierzę w wolnej chwili i zamieszczę logi.

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - możliwe , że te parametry Long, Short po liftingu są inaczej podawane, mozna wtedy robic logi bez skryptu, bedziesz miała wartośc raw parametru(surowa tak jak podaje ECU).
    - niestety nie ma mozliwości po zrobieniu logów, zastosować skrypt, ponieważ program pre-kompiluje skrypt i podczas pomiaru korzysta z pre-kompilowanej wartości.
    - w scan xl pro masz mozliwośc pomiaru sond prądowych, zrobienia wykresu w zależności od nagrzewania silnika, określenia czy Long, Short zmieniają się po osiagnięciu tempratury + 55 , + 75 st C, tak jak podawałem w swoim temacie.
    - jest jeszcze test OBD, który powinien stabilizować parametry Long, Short.
    - jak pisałem, ważne jest aby przed pomiarami odświeżyć zawartość PID-ów parametrów, Scan xl pro sam tego nie robi.
    - możliwe jest także, że twoje ECU nie poda wszystkich pidów, albo poda ich o wiele więcej niż moje ECU.
    - moje ECU podawało także PID od wartości napięcia na akumulatorze.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #25
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Spoko, po zrobieniu zastosuje się skrypt, najwyżej się wyeksportuje do Excela i zrobi odpowiednie formuły wyliczające.
    Zresztą to Excela już przerabiałem, żeby sobie obejrzeć wykresy w MES, bo te w Scan XL są jakieś mało przejrzyste.

  6. #26
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Zrobiłem logi ze skryptem, ale tak jak przypuszczałem - wartości oryginalne wyglądają na właściwe. Chociaż np. na wolnych obrotach Short Trim zawsze przyjmuje wartości ujemne od -3 do -10, a Long Trim +13%, co jest chyba lekko bez sensu, jeżeli dobrze rozumiem znaczenie tych parametrów:
    http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php

    scanxl-2015-12-12.zip

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    parametry sa poprawne, nie trzeba stosować skryptu... shorttrim == -10, longtrim == + 13 %, czyli trim giuleietta wynosi + 3%, czyli pracuje na ubogiej mieszance.... ma mieszance wzbogaconej pracuje do temperatury + 65 st C, potem na mieszance ubogiej... jak dla mnie brakuje parametrów sond pradowych oraz krótkiej pracy (2-3 minuty na biegu bezpośrednim) na tempomacie z obrotami 2000 RPM...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G-65 st C.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	104.9 KB
ID:	185766   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G-ma-shortft1.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	108.7 KB
ID:	185767   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	G-MA-short-long.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	108.8 KB
ID:	185768  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 13-12-2015 o 14:18

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - brak pomiaru to chyba problem braku zgodności ISO tej wersji MES-a z twoim modelem silnika (MY 2014 chyba)
    - o czujniku wspomagania hamulców nie mam tej informacji u siebie.
    Ja mam to samo w MESie (i ten sam ISO CODE co Roman), że temp. oleju nie podaje.

    Z ciekawostek: ostatnio mój kolega kupił obd-2 na wifi (do Mazdy) i jakiś (nawet nie wiem jaki) soft do tego. Z ciekawości podłączyłem - dużo parametrów to nie mierzy, ale akurat trimy są:


    Chyba sobie kupię, bo wygodniej niż kabelki + laptop + scanXL, którego nigdy nie zainstalowałem... Szkoda, że MES tego nie podaje.

    Inne pytanie: to jak powinny się kształtować trimy? Zawsze rozpatrujemy sumę short + long? Kiedy uznajemy, że coś jest źle?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0995.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	58.3 KB
ID:	185771  

  9. #29
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Ale przecież Long Trim, z tego co piszą, to tylko zmiany Short Trim w dłuższym okresie czasu, wiec dlaczego to sumować? To Short Trim odpowiada za zwiększanie albo zmniejszanie dawki paliwa.

  10. #30
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Czyli longtrim jest stały dla danego uruchomienia? Czy jak? Skąd sobie to ECU wyznacza? Spekuluję, nie znam odpowiedzi...

Podobne wątki

  1. Prośba o analizę logów.
    Utworzone przez michal.115 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 17:39
  2. Prośba o analizę logów 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 06:27
  3. Prośba o analizę logów 1.9 jtd 16v 140km
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 11:59
  4. Prośba o analizę logów JTD 105km
    Utworzone przez mkenad w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 14:53
  5. Przepływka - wykres, prośba o analizę
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory