Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: Głowica 2,4 - prewencja

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie Głowica 2,4 - prewencja

    tak sobie z rana przy śniadanku pomyślałem czy można by powiedzmy prewencyjnie zdjąć głowię, obejrzeć o tam widać, etc...
    nie jestem techniczny więc i nie wiem z czy taka operacja mogła by się wiązać, czy tylko powiedzmy jeśli będzie ok to wystarczy ją wyplanować, założyć nową uszczelkę i ok? czy konieczne byłoby wymiana elementów jak zawory, popychacze etc.. czyli w konsekwencji remont ?

  2. #2
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    tak sobie z rana przy śniadanku pomyślałem czy można by powiedzmy prewencyjnie zdjąć głowię, obejrzeć o tam widać, etc...
    nie jestem techniczny więc i nie wiem z czy taka operacja mogła by się wiązać, czy tylko powiedzmy jeśli będzie ok to wystarczy ją wyplanować, założyć nową uszczelkę i ok? czy konieczne byłoby wymiana elementów jak zawory, popychacze etc.. czyli w konsekwencji remont ?
    To dokładnie jakbyś zapytał lekarza:
    ,, a może by otworzyć klatkę piersiową i zobaczyć jak tam serce?''
    Jak z autem wszystko O.K. to taka prewencja nic nie wniesie. Natomiast jak jest coś nie tak, to trzeba podjąć się naprawy.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    tak sobie z rana przy śniadanku pomyślałem czy można by powiedzmy prewencyjnie zdjąć głowię, obejrzeć o tam widać, etc...
    nie jestem techniczny więc i nie wiem z czy taka operacja mogła by się wiązać, czy tylko powiedzmy jeśli będzie ok to wystarczy ją wyplanować, założyć nową uszczelkę i ok? czy konieczne byłoby wymiana elementów jak zawory, popychacze etc.. czyli w konsekwencji remont ?
    Prewencyjnie to wystarczy zmierzyć kompresję, wymienić płyn chłodzący i zrobić pomiar zawartości CO2 w płynie. Choć ten ostatni podobno nie zawsze daje odpowiedź.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,631

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Prewencyjnie to wystarczy zmierzyć kompresję, wymienić płyn chłodzący i zrobić pomiar zawartości CO2 w płynie. Choć ten ostatni podobno nie zawsze daje odpowiedź.
    Prawda, może świadczyć o uszkodzonym wymienniku ciepła EGR

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,120

    Domyślnie

    nie ruszaj jej jak ci się nic nie dzieje!!!
    Chyba że chcesz troszkę ok. 5000zł utopić

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    zapytaj kolegi Tomek_KRK. Jest teoretyczna możliwość wydłużenia żywotności głowicy ale wymaga to kilku modyfikacji. Pękające głowice są często wynikiem dużych wahań temperatur głowicy, wysokiej temperatury spalin itd. Może pomóc usunięcie DFP, obniżenie temperatury włączenia wiatraków, dbanie o płyn chłodniczy i olej itd. Choć gwarancji nie ma bo i problem jest trudny do zbadania

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    "duże wahania temperatury głowicy"
    Je sobie potrafię wyobrazić tylko dwie sytuacje. Bardzo zimny silnik jest poddawany torturom lub mocno rozgrzany pozbawiony płynu zalany zostaje lodowatą wodą. Reszta została przewidziana przez producenta.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Lub zaślepiony EGR co = wysoka temperatura w komorze spalania. Być może konstrukcja 2,4 nie jest tak odporna jak 1,9.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Lub zaślepiony EGR co = wysoka temperatura w komorze spalania.
    Nie ma to związku z pękaniem głowicy, EGR jest otwarty tylko w niskich zakresach obrotów i niewielkiej mocy. A piekło w silniku jest przede wszystkim podczas upalania na autostradzie i wypalania DPF. Moim zdaniem to raczej nie wahania temperatury zabijają głowicę, lecz długotrwała praca w temperaturze na granicy wytrzymałości.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    No bo przecież 200 koni trzeba podkręcić na 250 i zapitalać na autostradzie z pedałem w podłodze. Ciekawe ile pękniętych nie miało chłodnicy oleju?

Podobne wątki

  1. [159] Głowica
    Utworzone przez meser6 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2015, 18:20
  2. Jtd głowica 16v do 8v
    Utworzone przez Dragos w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 13:15
  3. 1.6 TS Głowica
    Utworzone przez racestreet w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 09:47
  4. [156] Głowica od 2.0 TS do 1.8 TS
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 08:59
  5. Głowica 1.6
    Utworzone przez kawonczyk2312 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory