Marek mialem conti letnie w tym samym rozmiarze co michalki na zime i nie bujalo. 225/45 to juz nie jest balon tylko wzmocniona opona.to juz ktoras opinia ze micheliny mocno pracuja i nie jest to fajne, mozna sie zdziwic w zakrecie
Marek mialem conti letnie w tym samym rozmiarze co michalki na zime i nie bujalo. 225/45 to juz nie jest balon tylko wzmocniona opona.to juz ktoras opinia ze micheliny mocno pracuja i nie jest to fajne, mozna sie zdziwic w zakrecie
A jaki model miałeś te miśki?
i tak szczerze powiedziawszy.... nie wiem czemu na tych zimowkach bardziej czuc kazda dziure. Niby miekkie a jakos tak te dziury i wybieranie bardziej czuc niz na letnich pirelli czy vrd
Darek, to przecież są buły a nie wzmacniane więc nic dziwnego że są miękkie.
Ja z kilku rodzajów co miałem laczki najbardziej w pamięci utkwiły mi Pirelli P Zero Rosso... To co te laczki potrafią na mokrym, a już nie wspominając na mokrym... Coś pięknego.
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Widzę że niektórzy nie rozumieją jaka jest różnica. Tak więc uściślijmy to żeby się dogadać. Poniżej jest opona zwykła, bez rantu ochronnego. Bok jest zawsze wypukły. Mniej lub bardziej ale zawsze. Te opony z natury swojej budowy będą bardziej sprężyste i mniej podatne na boczne obciążenia.
A poniżej opona z rantem ochronnym. Po prostu widać że boki są zaokrąglone przy bieżniku a do rantu schodzą już płasko. Takie opony będą twardsze i sztywniejsze.
To teraz jak już wiemy o czym piszemy to niech każdy z narzekających na sztywność opony odpowie sobie sam na jakiej jeździł. I jak na tej pierwszej to nie ma się co dziwieć. A marka tu nie ma znaczenia. Każda marka ma w swojej ofercie zarówno jedne jak i drugie. Tak więc przy zakupie weźcie to pod uwagę.
Jeżeli chodzi o P P zero rosso to też takie mam na obu alfach ale są to już używane kilkuletnie komplety i trudno tu mówić o ich jakości. Po prostu są za stare. Nie widzę ich przewagi nad innymi.
wzmocnione boki oznaczane sa zr zamiast r. natomiast continentale tez nie mialt rantu ochronnego, dopiero teraz letnie18 mam z rantem.
Marek, wzmocnienie (XL) a ochrona rantu to dwie różne sprawy, ktorych nie należy mylić. Opony xl montuje sie m.in. do suvow dlatego maja wzmacniane boki. Rant ochronnu to tylko dodatkowy wystajacy pasek gumy. Moga go mie opony wzmacniane i niewzmacniane.
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
A to nie jest tak że te z rantem zawsze są wzmacniane? Chyba to nie jest sama nalewka gumy bo raz to sprawdzałem na starejJeżeli nie to ja przerabiając z kilkanaście kompletów opon zawsze musiałem trafiać na takie z rantem wzmocnione. Ja nigdy nie jeździłem na oponach sztywniejszych niż te z rantem. Na bułach zawsze mniej lub bardziej było czuć to że są podatne. Bez względu czy to się trafiły miśki, pirelki czy jakieś mniej znane. Na tych z płaskimi bokami zawsze auto było sztywniejsze. Przerabiałem to już na wielu oponach. Oczywiście używkach. Niejednokrotnie w tym samym aucie, na tych samych rozmiarach zmieniałem na te z płaskim bokiem i auto sztywniej się prowadziło. A dwa razy miałem sytuację odwrotną. Raz z coupe bo miałem niski profil i dość trzęsienia po dziurach. Wtedy po przejściu z rantu na buły od razu poczuło się ponton. Drugi raz teraz w bravo. Zwykłe opony 15" z rantem. Wywaliłem, kupiłem ten sam rozmiar "bułki" i auto od razu "łyka miękko głębsze dziury"
![]()
A czy ktoś z narzekających na "miękkość" ma opony właśnie z rantem ochronnym?