Strona 4 z 22 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 214

Temat: Koło pasowe ?

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Koło paswoe jest na końcu wału korbowego napędzając pasek urządzeń pomocniczych. Jest wulkanizowane żeby niwelowac drganie prznoszone z układu korobowego.
    No ja zdecydowanie mówię o pasowym napędzającym alternator, klime itd
    Tez sie nad dwumasa zastanawiałem ale nie ma typowych objawów jak dwumasy, ale są podobne jak przy awarii pasowego. Oczywiscie nie wykluczam takiej mozliwosci ale ze wzgledu na koszty wolalbym najpierw wykluczyc wszystkie mozliwe inne przyczyny.
    Analiza w dwóch serwisach nie wykazała zadnych niezgodnosci w zawieszeniu czy calym ukladzie przeniesienia napędu... ale ze specjalistami to roznie bywa.. trzęsie dalej.

  2. #32
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    I jeszcze mała uwaga. Nie wiem czy koledzy nie mylą pojęć. Kolega criss pisze o kole pasowym w nawiesie ( dwumasowym ) A to dwie inne rzeczy.
    Jest ono dwumasowe ponieważ są dwa koła o różnej masie połączonej ze sobą warstwą gumy, w twoim rozumowaniu mozna by nazywać koło dwumasowe (nie pasowe) kołem zamachowym a przecież to też są dwa koła połączone ze soba tylko nie warstwa gumy.
    Jak trzymałem nogę na hamulcu nie wciskając go to też czułem wibracje jak było na pedale gazu to już nie pamiętam. Wytrzymałość koła nie tylko zależy od przebiegu ale też od czynników atmosferycznych i eksploatacji silnika (częste i gwałtowne przyspieszenia itp.).

  3. #33
    Użytkownik Świeżak Avatar karamba
    Dołączył
    05 2009
    Auto
    AR 159 1,9 110 kW, DPF OFF, EGR OFF, klapki OFF, power by @sdero
    Postów
    200

    Domyślnie

    Witam,
    odkopię trochę temat. Mam do wymiany koło pasowe i teraz pytanie jak zdjąć to koło, czy potrzebny jest ściągacz czy schodzi w miarę dobrze. Chcę to sam zrobić. Wszelkie podpowiedzi mile widziane

    już sobie poradziłem, dosłownie 5 min roboty, a oto moje koło pasowe
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20150605_112448.jpg
Wyświetleń:	626
Rozmiar:	116.9 KB
ID:	168865   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20150605_112554.jpg
Wyświetleń:	640
Rozmiar:	84.8 KB
ID:	168866  
    Ostatnio edytowane przez karamba ; 05-06-2015 o 11:16

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    okolice Grodziska Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 16v +/- 180 KM
    Postów
    43

    Domyślnie

    Przymierzam się do wymiany koła pasowego w mojej Alfie. Mam w związku z tym kilka pytań.

    1. W którą stronę odgiąć napinacz paska, żeby go ściągnąć?
    2. Czy żeby ściągnąć koło pasowe potrzebne jest jego zablokowanie?
    3. Czy na wale i kole są jakieś znaczniki, mające na celu włożenie koła w odpowiedniej pozycji?

    Proszę o pomoc,

    Pozdrawiam Adam

  5. #35
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    1. Klucz 15 na nakrętkę rolki napinacza i pchasz, jakbyś chciał ją dokręcić.
    2. Nie potrzeba. W przypadku problemów bierzesz pomocnika, wrzucasz 6 bieg i każesz mu wcisnąć hamulec, a Ty odkręcasz.
    3. Jest wypustka. Koło można zamontować tylko w jednej pozycji.

    Cała robota banalna

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    159 1.9 jtd 120 km
    Postów
    26

    Domyślnie

    do wymiany kanał jest potrzebny? czy da się bez?

  7. #37
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Da się bez. Odkręcasz zaślepkę przy nadkolu i masz dostęp.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #38
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Częstochowa - okolice
    Auto
    AR 159 SW 2,4 JTDm 2006, AR GTV 1,8 TS 1999
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał panter Zobacz post
    do wymiany kanał jest potrzebny? czy da się bez?
    Wymieniłem bez kanału a mam silnik 2,4 gdzie jest ciaśniej. Dokładne instrukcje wymiany podali przedmówcy.

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159SW 2.4jtdm
    Postów
    28

    Domyślnie

    No ja też ostatnio miałem przygodę z kołem pasowym. Też pojawiły się jakieś lekkie tuki metaliczne i hałasy różnej maści, ale zanim udało mi się namierzyć problem to koło się urwało (guma łącząca oba koła rozdarła się). U mnie koszt całości 400zł + godzina pracy (AR 159 2.4). Co do pytań wyżej - kanał średnio się nadaje na takie wymiany - ułatwia na pewno ściagnięcie osłony silnika, ale cała wymiana odbywa się przy nadkolu + później trochę pod maską (zakładanie paska). Pozdrawiam

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Widzę, że to chyba sezon na koła pasowe, bo moje też się urwało tydzień temu.

Podobne wątki

  1. [159] Koło pasowe 1.9 8v
    Utworzone przez gsmfon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 21:35
  2. 156 Koło pasowe 2,5 V6
    Utworzone przez Aster156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 22:47
  3. Koło pasowe
    Utworzone przez Dżuno w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 22:02
  4. Koło pasowe
    Utworzone przez sylwekrok28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 20:26
  5. koło pasowe
    Utworzone przez majster1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory